MTB Palmvelden wil iedereen bedanken voor de deelname aan de 18de MTB Wintertourtocht.
Uiteraard heeft iedereen recht op zijn eigen mening en houden wij rekening met alle suggesties en opmerkingen, maar weet vooral dat wij met een kleine groep mensen een MTB-tour organiseren om alle bikers de mogelijkheid te geven om op zondagochtend hun favoriete hobby te beoefenen. Een 10-tal medewerkers offeren trouwens hun kerstvakantie op om deze tocht te organiseren. Bovendien is het niet evident om de precieze impact van de neerslag van de voorbije nacht en de doortocht van enkele honderden MBT-ers in te schatten, en toch zoveel mogelijk veldwegen te berijden ipv asfaltwegen.
De lange inschrijvingstijd zondag is vooral te wijten aan de vele discussies die wij bij het begin van het jaar steeds hebben over de al dan niet tijdige betaling van het VWB- inschrijvingsgeld. Sommige bikers blijven daar oeverloos over zeuren.....
Wij putten vooral veel moed om nog door te gaan door de vele positieve reacties die wij aan den toog hebben ontvangen.
Aan alle bikers een sportief en vooral plezant 2016 gewenst en dank ook aan alle medewerkers van MTB Palmvelden voor de bijdrage voor de organisatie van onze tocht.
Absalonke.
03.01.2016 - Steenhuffel-Londerzeel - TT Palmvelden
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Kezzemil
- Mountainbiker
Re: 03.01.2016 - Steenhuffel-Londerzeel - TT Palmvelden
Deze zondag een leuke tocht gereden, hier en daar wat vettigheid maar, dat was te verwachten als je de streek kent.
De enige minpuntjes waren het aanschuiven bij de bevoorrading en de douches zonder water.
De afspuitstand verliet vrij vlot en er waren voldoende slangen. Ik merk wel telkens dat er toch wat bikers zijn die denken dat ze hun bike hier moeten opblinken tot in de puntjes. Voor mij dient zo'n bikewash om het ergste vuil te verwijderen, thuis gekomen moet je je machientje toch nog eens onder handen nemen om hem in orde te houden.
Deze tocht ook voor de eerste keer gebruik gemaakt van mijn nieuw speelgoedje. (gekregen voor nieuwjaar
)
Het resultaat zie je hier " onclick="window.open(this.href);return false;
Alle reacties zijn welkom.
Als dit wat meevalt volgt hier zeker nog beeldmateriaal.
De enige minpuntjes waren het aanschuiven bij de bevoorrading en de douches zonder water.
De afspuitstand verliet vrij vlot en er waren voldoende slangen. Ik merk wel telkens dat er toch wat bikers zijn die denken dat ze hun bike hier moeten opblinken tot in de puntjes. Voor mij dient zo'n bikewash om het ergste vuil te verwijderen, thuis gekomen moet je je machientje toch nog eens onder handen nemen om hem in orde te houden.
Deze tocht ook voor de eerste keer gebruik gemaakt van mijn nieuw speelgoedje. (gekregen voor nieuwjaar
Mooi filmkeKezzemil wrote:Deze zondag een leuke tocht gereden, hier en daar wat vettigheid maar, dat was te verwachten als je de streek kent.
Deze tocht ook voor de eerste keer gebruik gemaakt van mijn nieuw speelgoedje. (gekregen voor nieuwjaar)
DDT-STAS wrote:Hé Absolonke ; terecht en zo schoon gezegd
+1
Zelf had ik mijn lidgeld pas gestort op 29/12 rond 11U45 en dat was reeds geregistreerd en ik vind als je de laatste dagen betaald dat het kan dat het op 3/1 nog niet verwerkt is en dat je je daar moet bij neerleggen en niet moet zeuren of vlugger betalen
Hallo Kezemil
Heel leuk filmpje ...
Wat de suggesties en opmerkingen van de voorbije dagen betreft : We trachten hiermee in de mate van het mogelijke rekening te houden bij onze volgende organisaties.
Alternatieve routes vinden is in Londerzeel geen sinecure, zeker als we de deelnemers wat hoogtemeters willen aanbieden in de buurt van Ossel en Oppem, want het gaat toch om "mountain"biken.
Bovendien moet het nieuwe alternatief ook een parcoursverbetering vormen (wat zeker ook niet evident is) en moet je ook een geschikte locatie voor de bevoorrading vinden (die dan nog ongeveer halverwege moet liggen).
Volgend jaar (als we al een locatie vinden om deze MTB tocht opnieuw te organiseren ) zullen er zeker drie inschrijvingstafels zijn.
Wat het tijdelijke tekort van water in de douches betreft : Dit was het gevolg van een technische panne in de installatie, die door de mensen van SK Steenhuffel, op onze vraag zo snel mogelijk werd gerepareerd.
Voor de afspuitstand waren er 12 slangen beschikbaar, maar als het de voorbije dagen veel heeft geregend, neemt het afkuisen van de fietsen langere tijd in beslag dan normaal. Dit heeft aan de afspuitstand enige tijd aanleiding gegeven tot een langere wachtrij.... maar dit lijkt mij in dit soort van weersomstandigheden veeleer normaal.
Nogmaals dank aan iedereen voor de deelname.
En hopelijk tot 5 mei 2016 en 8 januari 2017.
Onze zomereditie op donderdag 5 mei 2016 (Ons-Heer-Hemelvaart) gaat wellicht terug door in Londerzeel Sint-Jozef (niet op de vroegere locatie, maar op de terreinen van Londerzeel Sint-Jozef op Stuikberg). Alle informatie volgt later.
Absalonke.
Heel leuk filmpje ...
Wat de suggesties en opmerkingen van de voorbije dagen betreft : We trachten hiermee in de mate van het mogelijke rekening te houden bij onze volgende organisaties.
Alternatieve routes vinden is in Londerzeel geen sinecure, zeker als we de deelnemers wat hoogtemeters willen aanbieden in de buurt van Ossel en Oppem, want het gaat toch om "mountain"biken.
Volgend jaar (als we al een locatie vinden om deze MTB tocht opnieuw te organiseren ) zullen er zeker drie inschrijvingstafels zijn.
Wat het tijdelijke tekort van water in de douches betreft : Dit was het gevolg van een technische panne in de installatie, die door de mensen van SK Steenhuffel, op onze vraag zo snel mogelijk werd gerepareerd.
Voor de afspuitstand waren er 12 slangen beschikbaar, maar als het de voorbije dagen veel heeft geregend, neemt het afkuisen van de fietsen langere tijd in beslag dan normaal. Dit heeft aan de afspuitstand enige tijd aanleiding gegeven tot een langere wachtrij.... maar dit lijkt mij in dit soort van weersomstandigheden veeleer normaal.
Nogmaals dank aan iedereen voor de deelname.
En hopelijk tot 5 mei 2016 en 8 januari 2017.
Onze zomereditie op donderdag 5 mei 2016 (Ons-Heer-Hemelvaart) gaat wellicht terug door in Londerzeel Sint-Jozef (niet op de vroegere locatie, maar op de terreinen van Londerzeel Sint-Jozef op Stuikberg). Alle informatie volgt later.
Absalonke.
De lange inschrijvingstijd zondag is vooral te wijten aan de vele discussies die wij bij het begin van het jaar steeds hebben over de al dan niet tijdige betaling van het VWB- inschrijvingsgeld. Sommige bikers blijven daar oeverloos over zeuren.....
Waarom zouden mensen die hun lidgeld VWB tijdig betaald hebben meer moeten betalen omdat jullie als organisatie niet over de nodige info beschikken ?
Is dus normaal dat de mensen hierover iets zeggen, wat jij dus blijkbaar "zeuren" vindt
Had enkele jaren terug hetzelfde probleem op jullie organisatie en voelde me toen wel bij de neus genomen omdat ik ten onrechte meer diende te betalen
Omdat de VWB tijd nodig heeft om zelf alles te verwerken en ze dit niet op tijd kunnen doorgeven aan de organisatie? 
En is het zo erg om eens eenmalig 1 euro meer te betalen???
- Kezzemil
- Mountainbiker
Wacky-S,Wacky-S wrote:Omdat de VWB tijd nodig heeft om zelf alles te verwerken en ze dit niet op tijd kunnen doorgeven aan de organisatie?
Het is wel 2 € he !!! Da's bijna nen trappist
Niet dat ik er een probleem mee had hoor, ik betaal mijn lidgeld telkens in september.
Dan ben je tenminste gerust dat alles in orde is qua verzekering mocht er onverhoopt toch al eens iets mis gaan.
Voor mij was den tour van 52km
dik in orde , ik ben al nijg content dat er nog mtb clubs nog tour's organiseren regio Dendermonde want zoveel clubs dat er van tussen gaan inverband tours te geven
dus jongens tot de volgende tour