03/01/2016 Beverlo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rucher
Mountainbiker

Re: 03/01/2016 Beverlo

Post by Rucher »

Ik vandaag rond half 10 vertrokken en moet zeggen was blij dat het geregend had..ten minste gene janette tocht zoals de afgelopen TTs Retie en Houthalen , op het verharde vlogen ze voorbij en bij de minste molshoop stonde stil .
Dan heb ik liever wat slijk, dat is wat ik onder mtb versta , ik heb zelf ook regelmatig moeten afstappen op de terril door verkeerde bandekeuze , te harde druk en te weinig power maar mij wel reuze geamu .
Smorgens mijn bike afgegeven en met nr 13 was het te verwachten, tegen het einde lus 2 kwam ik tot de constatatie dat ik mijn gps kwijt was , terug lus 1 gedaan maar jammer genoeg niet meer tegen gekomen . Aan de organisatie mijn gegevens achter gelaten en tevens een witte oarkley die ik onderweg opgeraapt had.
Nog onderweg naar huis tel gekregen van organisatie dat mijn gps binnen gebracht was. Bedankt aan Bjorn om deze op te rapen en aftegeven en aan de organisatie om de moeite te doen om dit snel terug bezorgt te krijgen. =D> =D>
Een veel leukere tocht dan verwacht en voor mij =D> =D> voor de organisatie, hier zien ze mij zeker terug
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Ben zoals elk jaar afgezakt naar deze tocht
Op de terril 1 lus + 2 halve bovenaan gereden
Modder was te verwachten
Stuk langs de beek is altijd modder, gelukkig recht gebleven en geen voet aan de grond, euh, in de mud moeten zetten
Losstaand van, de M van MTB staat voor Mountain en niet voor Mud :-D
Zij die dit zeer graag doen zijn geen mountainbikers maar wel veldtoertochtrijders :-D
Joykiller
Mountainbiker

Post by Joykiller »

lucky7 wrote:
Biestie1 wrote: [-X Dat stuk naast die beek, sorry da's not done !
Dat kan er gemakkelijk uit gelaten worden. :-D
Ik heb het bewust laten links liggen en over de weg gereden. De meerwaarde wat dit stukje "bos" geeft is nihil tov de afstand over asfaltweg. Volgend jaar alternatieve route aanduiden voor de onbekenden in de streek of gewoon helemaal eruit laten?
Paul071
Mountainbiker

Post by Paul071 »

Zondag in Beverlo tussen km 8 en 12 mijn Garmin Edge 810 verloren. Nog terug gewandeld en gezocht maar helaas niet meer gevonden. Mocht er iemand zijn die hem gevonden heeft, graag een bericht terug. Bij voorbaat dank.
Biker Ben
Mountainbiker

Post by Biker Ben »

Ik begrijp dit soms niet. Klagen en zagen over modder of andere obstakels.
Je kiest toch zelf of je mountainbiker bent of een andere hobby doet en dan weet je dat je soms eens door de modder moet of een steile helling op moet.
En als je op een zondagmorgen opstaat (al dan niet na een nachtje regen) beslis jij toch zelf wat je gaat doen die dag.
En als je dan beslist om toch een toertocht te gaan rijden is dat uw keuze en vind ik niet dat je moet gaan klagen over een beetje modder of andere obstakels.
Weet dat er heel wat mensen veel tijd en werk insteken om een tocht te organiseren voor ons plezier.
Bedankt aan de organisatie voor de mooie tocht. =D> =D> =D>
Last edited by Biker Ben on Mon 04 Jan 2016 18:02, edited 1 time in total.
eric66
Mountainbiker

Post by eric66 »

Als ik dit zo lees ben ik toch blij dat ik kan vaststellen dat het feit dat ik over de tocht (49km + 2 lussen terril) bijna 3,5u gereden heb (inclusief fotopauze op de terril) eerder aan het parcours lag dan aan mijn uitspattingen van oud op nieuw :drunk: :drunk:

Gelukkig heb ik ook mijn nieuwe fiets nog niet want dit was een serieuze slijtageslag voor de wrijvende delen

Al bij al een lekkere tocht, best zwaar (onwennig nog de helft moeten rijden na de terril, want is meestal laatste).

We hebben toch lekker geen regen gehad tijdens de tocht en het boke met spek heeft gesmaakt
fender2
Mountainbiker

Post by fender2 »

Biker Ben wrote:Ik begrijp dit soms niet. Klagen en zagen over modder of andere obstakels.
Je kiest toch zelf of je mountainbiker bent of een andere hobby doet en dan weet je dat je soms eens door de modder moet of een steile helling op moet.
En als je op een zondagmorgen opstaat (al dan niet na een nachtje regen) beslis jij toch zelf wat je gaat doen die dag.
En als je dan beslist om toch een toertocht te gaan rijden is dat uw keuze en vind ik niet dat je moet gaan klagen over een beetje modder of andere obstakels.
Weet dat er heel wat mensen veel tijd en werk insteken om een tocht te organiseren voor ons plezier.
Bedankt aan de organisatie voor de mooie tocht. =D> =D> =D>

Mee eens.
Schitterende tocht! Mopperen over modder of slijtage tijdens de winter is voor mij hetzelfde als zeuren dat er tijdens een training op de piste precies wat veel bochten naar links waren 8)

Oké, klitsberg in Paal: als je hem langs de andere kant binnenrijdt (Klitsbergstraat), denk ik dat dat minder moddergevoelig is. De eerste helling die ze nu gekozen hebben is vaak een probleem.
Stukje op het einde aan de bed& breakfast: uitlaten, zelfs putje zomer is het daar precies baggeren

Voor de rest: prima! 4 lussen op de terril: schitterend! Het zicht dat je had als je van het rond punt aangereden kwam: brede glimlach, al die bikers op de flanken!
En ik was blij dat ze de achterkant tussen de bomen als klimkant genomen hebben, en niet om af te dalen.

Terril in het midden van de tocht vond ik trouwens een goed idee.

Meer van dit graag
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

filmke:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply