03.01.2016 - Steenhuffel-Londerzeel - TT Palmvelden

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
DDT-STAS
Mountainbiker

Re: 03.01.2016 - Steenhuffel-Londerzeel - TT Palmvelden

Post by DDT-STAS »

Als 1e tocht van het jaar konden we niet beter starten.
Wij vonden het super.
Af en toe goe stoempen om overal door te geraken en soms een korte verplichte wandeling :drunk:
hebben ervoor gezorgd dat we een zeer leuke zondagvoormiddag hebben gehad :-D
Veel dank aan de steeds weer steengoede organisatie en sympathieke mannen vd palmvelden!! =D> =D>
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Top ritje was lang geleden dat ik nog zoveel slijk gezien had op een tocht maar overal wel berijdbaar op 2 stukken na maar het lag volgens mij aan de banden reed nog met racekings die al enkele duizende km hebben gebold
tomjanssens33
Mountainbiker

Post by tomjanssens33 »

Lang moeten aanschuiven aan inschrijving en aan de bevoorading. Op zich een leuke tocht. Wel 1 opmerking: waarom opgeven dat er een toer is van 55 km als deze in realiteit slechts 47km is? Als de rit ingekort wordt is het aangenaam dat dit wordt doorgegeven bij de start.
drikkie
Mountainbiker

Post by drikkie »

geweldig dat iedereen het hier naar zijn zin had =D> =D>

dus .... iedereen die in Huijbergen was en het veel te droog, te veel single tracks, te mooi parcours, teveel heuveltjes vond .....

volgend jaar Steenhuffel !!!!

Waarom de grens oversteken als het in Steenhuffel ook prima fietsen is?????

dus ... allen hier heen volgend jaar :-" :-"

ik ga volgend jaar kijken naar Huijbergen of er iemand de goede raad opgevolgd heeft :-) :-)
Gstart
Mountainbiker

Post by Gstart »

Naast de lang durende inschrijving, matige bevoorrading, slechte afspuitstand, km's die niet kloppen, douches ZONDER water ...geen verdere commentaar ](*,) [-X ](*,) [-X [-X [-X
Murdock
Mountainbiker
Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Post by Murdock »

Ik ben elk jaar opnieuw van de partij, puur uit gewoonte en omdat het vlakbij is. Veel lol beleef ik niet op deze TT, en zeker vandaag niet. De nieuwe locatie is op zich niet beter of slechter dan de vorige maar de signalisatie kon beter, ik kreeg van verschillende bikers de vraag waar de start nu eigenlijk was (?). De inschrijving sprak voor zich, lang aanschuiven, ik had bijna toegegeven aan de impuls om 'zwart' te gaan rijden. Er was duidelijk veel volk, maar als organisatie moet je alert reageren en een inschrijvingstafeltje bijzetten, desnoods buiten. Het parcours is wat het is, maar is al jaren hetzelfde, voor mij hoeven de pijlen eigenlijk niet meer. Dat het vettig zou zijn wist ik al bij de start, maar enkele stroken waren beter in laatste instantie geschrapt. Ravito ben ik niet gestopt vanwege veel te veel volk, idem aan de afspuitstand en den aprés. Toch weet ik dat ik er volgend jaar weer zal bij zijn.
dirty
Mountainbiker

Post by dirty »

Met 22 muddevils aan de start waren we vandaag onze naam waardig ,slijk en modder ,te veel om goed te zijn ,apres overgeslagen omdat we volledig onder de modder zaten , huiswaarts gereden en direct fietsen gekuist .
Sommige stroken mochten er uitgehaald worden zoals deze voor bevoorrading ,een 200meter ploeteren was echt niet nodig.
bekijk mss eens of ze echt wel berijdbaar zijn !
Ondanks de vele modderstroken staan we er wel alle jaren weer aan de start ,bevoorrading ook aanschuiven maar toch bediend =D>
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Heb aan de inschrijving niet moeten wachten en aan de ravi viel het ook best mee op het ogenblik ik er passeerde aan de bike-wash daar stond dan wel een heel lange rij en heb ik overgeslagen. Ik heb heel de rit de indruk gehad dat er weinig volk was en heb stukken gereden waar bijna geen bikers waren vooral op de lus van de zogezegde 55 km ik had er wel 55 van thuis tot thuis. Wat ik toch spijtig vond bij de nieuwe lokatie had ik een grotendeels nieuw parkoer verwacht wat enkel op de laatste 5a6km enkel het geval was waar ze het bloso parkoer grotendeels in tegen gestelde richting reden. Daar het een thuis ritje is zal ik hier volgend jaar weer zijn
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Bij de inschrijving stond, ondanks het vroege uur en de donkerte, al een rij aan te schuiven voor het 'leden'-tafeltje.
Aan de andere 'niet-leden'-desk stond niemand, een mini-voordeeltje als zelf-verzekerde.
Eerste kwartierke nog met de lamp aan gereden.
Om de tt met warme en droge voeten uit te rijden had ik de bottinekes afgetaped.
Vettigheid alom, gelukkig geen eindeloos geplets door plassen, de 'duikboot-outfit' was toch nuttig.
Het gaatje tussen de regenwolken lag net perfect met een druppelloze voormiddag.
Een beetje te enthousiast gestart, want eens de klimmetjes begonnen met daarbovenop het zware parcours werd het harken met de single speed. Das het leuke aan zo'n fietske: je komt zelden dichter bij een 'bijna-dood-ervaring' :-D .
De laatste kms werd het weer vlakker en kwam ik weer wat onder de mensen, zelfs wat ontgoocheld toen ik na luttele 46,8km al de afspuitstand passeerde waar er op dat moment nog niet veel volk stond (ik dacht heel even dat het een privé-initiatief van een groepke bikers was, dat niks met de tt te maken had, ik verwachtte immers nog een 6 a 8 km bike plezier :-? ).
Toch maar beslist om meteen de bike af te spoelen, in de douche was het nog rustig en ook op de aprés was de grote toeloop nog niet begonnen.
De gemiste kms zullen later wel ingehaald worden.
absalonke
Mountainbiker

Post by absalonke »

MTB Palmvelden wil iedereen bedanken voor de deelname aan de 18de MTB Wintertourtocht.

Uiteraard heeft iedereen recht op zijn eigen mening en houden wij rekening met alle suggesties en opmerkingen, maar weet vooral dat wij met een kleine groep mensen een MTB-tour organiseren om alle bikers de mogelijkheid te geven om op zondagochtend hun favoriete hobby te beoefenen. Een 10-tal medewerkers offeren trouwens hun kerstvakantie op om deze tocht te organiseren. Bovendien is het niet evident om de precieze impact van de neerslag van de voorbije nacht en de doortocht van enkele honderden MBT-ers in te schatten, en toch zoveel mogelijk veldwegen te berijden ipv asfaltwegen.

De lange inschrijvingstijd zondag is vooral te wijten aan de vele discussies die wij bij het begin van het jaar steeds hebben over de al dan niet tijdige betaling van het VWB- inschrijvingsgeld. Sommige bikers blijven daar oeverloos over zeuren.....

Wij putten vooral veel moed om nog door te gaan door de vele positieve reacties die wij aan den toog hebben ontvangen.

Aan alle bikers een sportief en vooral plezant 2016 gewenst en dank ook aan alle medewerkers van MTB Palmvelden voor de bijdrage voor de organisatie van onze tocht.

Absalonke.
Post Reply