Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
aresius
Mountainbiker

Re: Ongehoord gedrag

Post by aresius »

ja, alle zageventen zitten terug op hun koersmachien :-D

Maar desalniettemin .. afgelopen zondag heb ik in Profondeville gereden. Aan de laatste bevoorrading even een praatje gemaakt met de organisatie. Op de tocht zijn enkele zware ongevallen (oa gebroken been) gebeurd die telkens te wijten waren aan onorthodoxe inhaalmaneuvers...
Hopelijk hebben de schuldigen enig berouw..
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Is al (heel) lang geleden dat ik hier nog komen kijken ben op de site, maar blijkbaar is er hier nog niet veel veranderd en blijft men maar zagen over zulke zaken...
Eén woord: RESPECT...

Heb 12 jaar ieder weekend TT's gedaan en rij nu een drietal jaar met de koersfiets.
De ene kant zaagt over de andere kant en vice versa, maar nu weet ik uit ervaring dat het meestal van niet beter weten is...
Diegene die beide doen, hebben meestal respect voor beide sporten en sporters...
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

aresius wrote:ja, alle zageventen zitten terug op hun koersmachien :-D
Kort door de bocht zo'n uitspraak, in ons groepje/mini-clubje (12 personen) zitten alleen puur sang MTB'ers, ik ben de enige die ook met de koersfiets rijdt. Wat ik die zie uitsteken bij een TT is beschamend, 'tragere' rijders zowat de kant inrijden, op de meest onmogelijke plaatsen inhalen omdat ze zich technisch onfeilbaar wanen... Ik blijf dan als enige achter zo'n 'tragere' rijders hangen tot ik op een veilige manier kan inhalen. Mijn gedacht zeggen doe ik al niet meer want het helpt toch niet... Gevolg is dat ik mij het laatste anderhalf jaar 2 keer heb laten zien op een clubrit.

Samengevat: onder alle soorten fietsers zitten rotte appels, alleen willen we het niet zien als ze op hetzelfde type fiets als ons zitten...
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

het was humoristisch bedoeld :-D :-D

zelf rij ik ook op zo'n ding
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

vanaf oktober word deze topic weer een stuk leuker :lol:
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Rock Rider wrote:Is al (heel) lang geleden dat ik hier nog komen kijken ben op de site, maar blijkbaar is er hier nog niet veel veranderd en blijft men maar zagen over zulke zaken...

Heb 12 jaar ieder weekend TT's gedaan en rij nu een drietal jaar met de koersfiets.
De ene kant zaagt over de andere kant en vice versa, maar nu weet ik uit ervaring dat het meestal van niet beter weten is...
Diegene die beide doen, hebben meestal respect voor beide sporten en sporters...

Zo is dat =D> :wink:
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Rock Rider wrote:Is al (heel) lang geleden dat ik hier nog komen kijken ben op de site, maar blijkbaar is er hier nog niet veel veranderd en blijft men maar zagen over zulke zaken...

Dat is hét woord ... RESPECT!!!

Ik rij maar sporadisch meer een toertocht. De laatste die ik deed was Hertsberge. Aangezien ik alleen op pad was van onze groep, heb ik eens alle registers opengetrokken (voor mijn doen althans). Waar ik kon op single tracks, probeerde ik voorbij te steken. Ik zei ook dat ik zou passeren. Niet één keer werd ik daar op aangesproken.

Wat me wel opviel dat velen er een uitstap van maken (niets verkeerd mee) maar dan ook constant met 2 of 3 naast elkaar rijden. Pas als ik mijn bel(!) gebruikte, ging men aan de kant.

Zoals RR al zei, je hebt overal mensen die alleen aan zichzelf denken.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="i-Mac"][quote="Rock Rider"]Is al (heel) lang geleden dat ik hier nog komen kijken ben op de site, maar blijkbaar is er hier nog niet veel veranderd en blijft men maar zagen over zulke zaken...

Diegene die beide doen, hebben meestal respect voor beide sporten en sporters...[/quote]
Dat is hét woord ... RESPECT!!!

Ik rij maar sporadisch meer een toertocht. De laatste die ik deed was Hertsberge. Aangezien ik alleen op pad was van onze groep, heb ik eens alle registers opengetrokken (voor mijn doen althans). Waar ik kon op single tracks, probeerde ik voorbij te steken. Ik zei ook dat ik zou passeren. Niet één keer werd ik daar op aangesproken.

[color=#FF0000]Wat me wel opviel dat velen er een uitstap van maken (niets verkeerd mee) maar dan ook constant met 2 of 3 naast elkaar rijden. Pas als ik mijn bel(!) gebruikte, ging men aan de kant.
[/color]
Zoals RR al zei, je hebt overal mensen die alleen aan zichzelf denken.[/quote]

inderdaad.
een deel van hen rijd met een serieuze "fuck you" mentaliteit rond...je je mag vriendelijk laten horen dat je eraan komt...ze blijven in de weg rijden.
en dan komen ze op forums klagen dat ze zogenaamd zowat omver werden gereden.
natuurlijk zijn er situaties waar daadwerkelijk onbeschoft word omgegaan door voorbijstekenden, maar laat die anderen ook maar is eerst zelf in de spiegel kijken.
Wacky-S
Mountainbiker

Post by Wacky-S »

Vandaag na 2 maanden nog eens de single track aan Essers (Genk) gereden. Triestig wat ik daar aantrof. Een door enduro motors kapot gereden track vol met modder stroken is alles wat er nog van over blijft...
Wat zoeken die mannen in godsnaam in zo een stukje bos op een mountainbike single track???
Dit vind ik pas ongehoord gedrag en gebrek aan respect :evil:
ktm boy
Mountainbiker

Post by ktm boy »

Wacky-S wrote:Vandaag na 2 maanden nog eens de single track aan Essers (Genk) gereden. Triestig wat ik daar aantrof. Een door enduro motors kapot gereden track vol met modder stroken is alles wat er nog van over blijft...
Wat zoeken die mannen in godsnaam in zo een stukje bos op een mountainbike single track???
Dit vind ik pas ongehoord gedrag en gebrek aan respect :evil:

Ik heb ook altijd gedacht dat respect van beide partijen moest komen
Post Reply