Frankrijk

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
RacScott
Mountainbiker

Post by RacScott »

Bij mij werkte de link niet maar in de link bij Roger staat er achter de com nog "ER" die mag er niet bij.

Zo dus http://www.cheminprive.com

Nu moet ie voor iedereen werken.

Ziet er wel intressant uit, mss ook bestellen, want Frankrijk wil ik ook wel eens gaan verkennen per mountainbike..
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Col de la Forclaz- Montmin (F)

Post by »

Ik weet dat ik er vroeg bij ben,maar heeft er iemand ervaring met mtb parcours op en rond de Col de la Forclaz (Montmin).Eventueel routes in een mtb tijdschrift dat ik nog kan nabestellen bv.,enz..
Wouter
Mountainbiker

de Somme (Frankrijk)

Post by Wouter »

Hallo,

heeft iemand ervaring met mtb-routes in de streek van de Somme? Is het een interessant gebied?

mvg
Wouter
Tom
Mountainbiker

Côte d'Azur, Antibes.

Post by Tom »

Iemand bekend met deze streek ? Zit daar in juni voor een 2-tal weken, en de bike gaat mee natuurlijk :wink: .
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Waar je ook zit aan de cote d'azur ; doe eens de moeite om effe tot in fréjus te rijden en vertrek daar met het roadbook van de Roc d'azur.
Prachtig parkoers maar soms wel serieus zoeken, zelfs met het roadbook.
Ik heb het thuis liggen, als ge wilt stuur ik een kopieke.
Er zijn ook afgepijlde routes vanuit Fréjus door de l'Esterel, maar de bepijling is erbarmelijk.
luke
Mountainbiker

Post by luke »

Ben vorig jaar tweemaal in Frejus geweest.
Had ook mijn bike bij maar vanuit Frejus naar het Esterelgebergte via uigepijlde routes is volgens het plaatselijke info niet mogelijk.
De route van de Roc volgen gaat ook niet vermits de Roc op bepaalde plaatsen door prive gebied loopt en op andere plaatsen door bosgebieden die vanaf de zware brand van twee jaar geleden niet meer open zijn voor het publiek.
In Frejus vertrekken aan het grote sportplein ( waar de Roc ook vertrekt ) een paar uitgestippelde routes.
Ik heb die allemaal gedaan maar ze stellen niet veel voor.
Ik ben dan met de auto naar Agay gereden (aan de voet van de Esterel ) en daar kan je in het infokantoor een kaart kopen met verschillende routes die door de Esterel lopen.
Die zijn wel de moeite.
Nu ik denk persoonlijk dat het nogal ver is van Antibes tot Agay.
Rond Nice is het naar het schijnt ook prachtig biken.
Vooral het gebied rond Peillon moet prachtig zijn.
Maar daar ben ik nog niet geweest :wink:
Gwieto
Mountainbiker

Post by Gwieto »

De baai van de Somme is een prachtig natuurgebied. Ik ben er twee jaar geleden op 'lang weekend' geweest. Maar ik was er MET mijn madam, en ZONDER mijn mtb. We hebben er wel met huurfietsen rondgefietst (op verharde wegen). Wij verbleven in St. Valéry sur Somme: dit gezellig stadje is een echte aanrader!
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Zeer mooi gebied met de kayak!!!
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

Zoals hier boven reeds geschreven, dit is een zeer mooie maar minder gekende streek van Frankrijk. Dit heeft dan vooral met het weer te maken denk ik aangezien dit vrijwel identiek hetzelfde is als in ons Belgenlandje met soms nog wat meer regen. Ik heb er een jaar of twee een weekend verbleven.
Als ik me niet vergis en je bereid van nog enkele kilometers met de auto te rijden, lijkt me dit een aanrader; http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... p+griz+nez
SteveHillen
Mountainbiker

Post by SteveHillen »

Ik ga er binnenkort ook naartoe en heb even gezocht op het net en ben dan terecht gekomen op deze site http://www.relaisvelo.com/

ik hoop dat dit u een beetje kan helpen.

mvg

Steve
Post Reply