granville

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Je moet je niet laten imtimederen door je fietsenboer hoor als je zegt dat moet op mijn fiets(bv vork versnellingen) en met een beetje wil van de velomaker zal dat zeker in orde komen.
jurdup
Mountainbiker

Post by jurdup »

jah gij zei tegen mij jah die giant modellen heel goed
daar zit voor elk wat wils tussen in de verschillende categorien
aanpassen gaat niet meer zei em
Guest

Post by Guest »

een beetje goede fietsmaker neemt bepaalde onderdelen over en als je dan iets anders wilt dat duurder is moet je gewoon het verschil bijpassen
kiteboarder
Mountainbiker

Met welke fiets beginnen MTB (moet van granville zijn)

Post by kiteboarder »

hey,

ik ben aan het twijfelen tussen verschillende fietsen van granville.

namelijk deze:

- XC-01
- XC-02
- XC-03
- slider FR

welke zou ik het best nemen? het is voor aan de belgische kust, dus geen downhills :D

site: http://www.granvillebikes.com/GranVille ... x?tabid=89

alvast bedankt, thibaut
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

Als het alleen maar voor aan de Belgische kust is,zou ik opteren voor een vaste vork...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ligt heel aan je budget.
Ik zou zowieso vanaf een XC beginnen kijken, en dan is de afwerking recht evenredig met de prijs. :wink:
kiteboarder
Mountainbiker

Post by kiteboarder »

De XC-1 kost 759€
de XC-2 ongeveer 659
en de XC-3 ongeveer 599

Dus de XC-1 zou dan het beste moeten zijn?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

De XC-2 heeft schijfremmen, iets wat je niet echt nodig hebt aan de Belgische kust dus die kan je al laten vallen.
De XC-1 en XC-3 verschillen blijkbaar niet zo veel. De XC-1 heeft het voordeel van de hydraulische velgremmen (HS-11) terwijl de XC-3 het moet doen met v-brakes van mindere kwaliteit (volgens mij).
De voorvorken ken ik niet maar ik vermoed dat de Suntour XCP-75 LO van de XC-3 minder is dan de Suntour SF-AXON D RL van de XC-1. Deze heeft een remote Lock Out aan het stuur. Maar hier kunnen de kenners wellicht wat meer nuttige informatie over geven :wink:
Verder lijken het mij alledrie geen slechte keuzes maar ik vind de XC-1 wel de mooiste ('t is ne witte :wink: )

Succes ermee
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Ik zou ook voor de XC-01 of de XC-03 gaan.

Schijfremmen heb je aan de kust niet nodig. (Dat schurende zand kan mss zelfs heel nadelig werken op de levensduur van de blokjes. Wie weet meer?)

Als je echt op het strand zoekt te rijden, zal het zeewater ook geen deugd doen aan een verende vork. Een vaste vork kan idd geen slechte optie zijn.

De Axon D is een erg stijve vork met een staalveer en hydraulische demping. Ze zal wel tegen de twee kilo wegen. Geen idee hoeveel een XCP-75 weegt, maar minder zal het wel niet zijn. Voordelen van de Axon: wss betere demping, geen elastomeren die in de winter verstijven, remote LO.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Een LockOut heb je ook niet nodig. Dit is gemaakt om bij beklimmingen niet te pompen als je op je stuur steunt. Ga je dit gebruiken om te springen of omdat je het niet nodig vindt om schokken op te vangen, dan zal hij niet lang leven. Na één rit met een paar stevige schokken en je LO aan, kan hij het begeven.

Een XCP75 is inderdaad niet geweldig. De Axon is beter, maar dat is normaal, he. Hoe meer de fiets kost, hoe beter het materiaal.
Als je pas begint te fietsen, neem dan de goedkoopste. Die raak je het makkelijkst kwijt als denkt te blijven fietsen en hem wil verkopen. En geef dan wat meer geld uit aan een fiets. Schijfremmen heb je inderdaad niet nodig en als het mechanische zijn, zou ik het al zeker niet doen.

Good luck!

Kris
Post Reply