Goede vragen!Ik ben dus ook maar een recreant,maar het begint dus serieus te kriebelen om nog wat meer uit de trainingen te halen.Ik wil mezelf verbeteren.Bij ons in de club is er iemand die weet waar we zo'n test kunnen laten doen.Het gaat hier wel om alleen de meting van de overslagpols en is geen inspanningstest zoals bij notebohm of zo.Kost 40€piefkie wrote:ik denk dat zo een test je wel wat wijzer gaat maken over je verschillende zones.
Ik ben ook van jou streek en zou dus wel eens willen weten waar je die test gaat laten doen. Komen de zones die jij vroeger bepaald hebt dan overeen met de zones die uit die lactaattest komen?
Hoe had jij je trainingszones van te voren bepaald?
Ik wil ook wel eens zo'n test laten uitvoeren maar ik vind dat toch wat veel geld kosten voor een student die er als recreant mee bezig is.
Wat die hartslagzones betreft,vorig jaar heb ik alle gegevens van sinds ik de polar heb gekocht tot nieuwjaar eens bekeken en middels de 'simpele' polar test ben ik achter gekomen dat mijn Hmax nooit hoger is geweest dan 187H/min.Dit is dus mijn Hmax
Dan heb ik een vrij simpele maar volgens mij,ook een middelbare richtlijn om zones te bepalen: recup bv 50-65%Hmax,aëroob 70-80%Hmax,etc
Op die gegevens baseer ik mij voorlopig,ook omdat ik niet juist weet wanneer ik aan de overslagpols zit.Dus hou ik mij,met eigenlijk niet beter weten,aan deze regel.
Ik merk al zeker vooruitgang,ik ben super gemotiveerd om elke dag te trainen,geen enkele dag is er eentje te veel.Maar hier hou ik nu dus wel een beetje rekening mee...Doordat het juist zo goed gaat allemaal,moet het eens keren,en daar wil ik op voorbereid zijn.
Maar eigenlijk ben ik zelf wat off-topic aan het gaan,want het gaat over LSD trainingen!
Nu heb ik wat grafiekjes op deze pc gezet,maar wegens omstandigheden kan ik het (nog) niet online zetten...
Nogmaals merci voor de eerdere info allemaal,
$mokeyJoe