kopervet wordt dikwijls gebruikt voor als 2 materialen hebt met verschillende samenstelling.
voor trapassen wordt dit bijna altijd gebruikt
Zadelpen?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
- Chewie
- Mountainbiker
- Location: Commencal NUTS3, Formula Oro, DT Swiss 240S, Easton EA70, PACE RC36 Hollowform, Shimano XT
Na het kuisen van mijn bike komt het bij regelmatig voor dat mijn zadelpen kraakt. Dus na het poetsen smeer ik meestal een beetje montagevet aan mij zadelpen en is het probleem opgelost. Wat ik ook al ondervonden heb, is dat bikes die een shim tussen de zitbuis van het frame en de zadelpen hebben gevoeliger zijn voor dit probleem
- Anakin
- Mountainbiker
kopervet
kopervet, wordt gebruikt bij toepassingen waar temperaturen tot max 1100° C kunnen bereikt worden
Voor zadelpen gebruikt je best calciumvet of montagevet, GEEN lithiumvet
wanneer dit geklemd wordt krijgt het het effect van lijm.
Lithiumvet geniet de voorkeur op calciumvet wanneer er hoge snelheden gehaald worden (racefietsen)
Voor zadelpen gebruikt je best calciumvet of montagevet, GEEN lithiumvet
wanneer dit geklemd wordt krijgt het het effect van lijm.
Lithiumvet geniet de voorkeur op calciumvet wanneer er hoge snelheden gehaald worden (racefietsen)
- BGT
- Mountainbiker
Is de zadelpen wel lang genoeg, of krom ? Ik had een pen van 350 in mijn GT Zaskar en volgens de minimum insert aanduiding stak ze diep genoeg, maar toch begon ze te kraken. Ik heb ook vanalles geprobeerd, goed uitkuisen, vet eraan, enz. Ik heb mij uitendelijk een langere pen aangeschaft en plots was het kraken verdwenen.