Hallo,
Ik doe het onderhoud op mijn MTB zelf.
As ik een onderdeel vervang , vervang ik het altijd door identiek het zelfde stuk om geen fouten te maken.
Mijn kettingblad is van Truvativ. Het kost +- 50€
Van het zelfde merk vind ik ook kettingbladen in grootorde van 15 €
Op de site zelf vind ik nergens info waar je verschillende bladen kan vergelijken. Hoe weet je dan of het duurdere ook effectief beter is , hoe weet je of het goedkopere zou passen ?
Ik vind het kettingblad enkel teug in de onderdelenlijst op de website. Kan ik elders meer info vinden ?
kettingblad wisselstukken
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- VaMalder
- Mountainbiker
Re: kettingblad wisselstukken
Duurder is niet altijd beter maar lichter. Ik ben geen Truvativ gebruiker maar ik selecteer mijn tandbladen aan de hand van de steek (gatafstand), hoeveel bouten en tanden , single, dubbel of tripple.
Of nog makkelijker - via het type/modelnummer.
Indien de info niet op de site staat - stuur een mail naar de klantendienst. Indien ze niet antwoorden binnen 2 dagen, andere winkel zoeken
Of nog makkelijker - via het type/modelnummer.
Indien de info niet op de site staat - stuur een mail naar de klantendienst. Indien ze niet antwoorden binnen 2 dagen, andere winkel zoeken
-
EatSleepRide
- Mountainbiker
Re: kettingblad wisselstukken
Post by EatSleepRide »
Als de tanden 'haaienvinnen' zijn geworden en niet meer smooth de ketting opdraait. Dan is het blad eigenlijk al lang aan vervanging toe. Telt idem voor cassettexcthierry wrote:Hoe zie je of je voorblad genoeg versleten is om te vervangen? Ik rij met xx1