welke canyon?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Jemp
Mountainbiker

Re: welke canyon?

Post by Jemp »

Die achterdemper veert bij mij ook in, zelfs als hij volledig dicht staat. Dacht ook dat er een probleem was, fiets binnen, demper gedemonteerd, 2 weken later nieuwe demper thuis ontvangen, maar was hetzelfde.
Niets meer van aangetrokken en heb er in principe geen last mee.

Hoeveel druk ge moet zetten is afhankelijk van gewicht en voorkeur, maar pas op bij het bepalen van de SAG. Had dit ook over het hoofd gezien en via dit forum de juiste info gekregen.

Op een voorvork is 100 mm veerweg gewoon 100 mm. 20% SAG is dan 20 mm. Op een achterdemper zit dit anders. Heeft te maken met de overbrengingsverhouding van het veersysteem.
Eerst moet moet je de reële veerweg bepalen. Is die bv 50 mm, dan is je SAG (20%) 10 mm en niet 20 zoals vooraan.

Have fun! 't Is een fantastisch machien. :wink:
janssis werner
Mountainbiker
Location: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Post by janssis werner »

Mijn achter demper blijft altijd op trail staan en is voor mij zo best. Heb wel de indruk dat ze in de drie standen blijft bewegen , zo kun je ze ook niet vergeten op te zetten. bij canyon Holsbeek hebben ze mij de vering zo laten afstellen als volgt en staat zo ok voor mij. Voorvork gewicht plus 10 (dus 98kg plus 10 is108) ,achterdemper gewicht maal 2.2 (dus 98 maal 2.2 is 216).

grtjs
LaurentS
Mountainbiker

Post by LaurentS »

janssis werner wrote:Mijn achter demper blijft altijd op trail staan en is voor mij zo best. Heb wel de indruk dat ze in de drie standen blijft bewegen , zo kun je ze ook niet vergeten op te zetten. bij canyon Holsbeek hebben ze mij de vering zo laten afstellen als volgt en staat zo ok voor mij. Voorvork gewicht plus 10 (dus 98kg plus 10 is108) ,achterdemper gewicht maal 2.2 (dus 98 maal 2.2 is 216).

grtjs
Dat is sterk afhankelijk van je gewicht, positie op de fiets en welke vork en demper je hebt... Dat is zeker geen algemeen toepasbare regel.
janssis werner
Mountainbiker
Location: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Post by janssis werner »

Dat is juist, maar hier gaat het wel over de zelfde fiets alleen een model hoger. Plus degene bij canyon in holsbeek had dezelfde fiets als waar het hier over gaat. Heb het ook al eens berekend bij trek fietsen en dat is anders als bij canyon.

Grtjs
KrisMaes76
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Post by KrisMaes76 »

ik weeg 94 in mijnen puren, fiets is Nerve AL9.0

voorvork op 80 psi
demper op 180 psi

meer druk vind ik te hard, minder druk is te slap.

demper beweegt wel tijdens het trappen, maar minder dan dat ik al bij andere fully's heb gezien
Post Reply