Radon's

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Terre
Mountainbiker

Post by Terre »

Ik heb verleden jaar een Radon mtb (ZR4) opgebouwd voor m'n zus.
Stevig fietsje. De stickers zijn er opgeplakt met een laag vernis erover. Kan dus wel tegen een stootje...
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Mudbike is een Radon ZR Team of zoiets.
Dat zijn identieke kaders als de Cube LTD reeks....
Stevig, niet licht, maar best wel ok hoor. Gewicht is ook niet alles..
BeeVee
Mountainbiker

Post by BeeVee »

Ben vorige week vrijdag in Duitsland geweest om nen Cube te kopen, maar 'k heb me uiteindelijk laten verleiden door nen Radon: goeie prijs-kwaliteitverhouding, zekers voor modellen 2004 (kortingen tot 250 €).
't Is uiteindelijk een Radon ZR-2 geworden: Manitou Elite voorvork, LX-voorderailleur, XT achterderailleur + Hayes schijfremmen.
Heb vorige week mijn eerste toertocht erop zitten te Moerkerke, loopt heel goed.

Greetz, BeeVee
oeran
Mountainbiker

radon en h&s in Bonn

Post by oeran »

hoi,als beginnende mountainbiker zou ik me een fietsje willen aanschaffen van rond de 1000 euro,vermits dit mijn eerste
(fatsoenlijke) mountainbike gaat worden had ik graag wat info gehad
nl.:waar en bij welk merk heb ik de beste prijs/ kwaliteit
hier op het forum word er nogal eens positief gepraat over de cube en
Radon fietsen van H&s in Bonn
wat zijn jullie ervaringen met deze merken en winkel,en wat voor een type kunnen jullie mij aanraden?
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Voor een 1000euro heb je bij H&S al heel wat fiets hoor! En zeker als beginneling. Ik ben er ook naartoe gereden om mijn Cube LTD5 op te halen en heb hem (wel in solden, maar ik denk dat er daar voortdurend solden zijn als je hun website bekijkt...) 1059euro betaald. Een fiets die in onze contreien catalogus op 1620euro is geprijsd. Dan zullen er hier straks een paar direct beginnen reply'en dat je je fiets dan zelf moet kunnen onderhouden,want dat de fietsenboer je anders maar schuin bekijkt ed en dat is misschien wel ook voor een stuk zo, maar ik veeg daar gewoon mijn broek aan. Als ik naar mijn fietsenboer ga om dit of dat te laten doen, dan mag hij in principe content zijn dat ik in zijnen winkel sta en niet in den dienen van zijnen concullega. Ik betaal er tenslotte voor.
Enfin, we waren over H&S bezig zeker... #-o

Ik heb wel eerst naartoe gebeld om degene die ik wou te laten reserveren, dat was geen enkel probleem. Hij stond netjes klaar. Ik heb er een toertje mogen mee maken daar ter plaatse, om de maat toch even te controleren.
Ik ben toen zelf geholpen geweest door een quasi perfect nederlands sprekende verkoopster!
Ik heb er nog een fietsenstaander, nieuwe schoenen, kousen kilometerteller enz gekocht, en op gans dat pakketje hebben ze aan de kassa er nog eens een mooi stukje vanaf gedaan!!

Qua keuze: ja vooral cube, radon en solution. Maar ze hebben behoorlijk wat staan hoor. Eerst even kijken op de website, en ff bellen zou ik zeggen.

PS: en op de baan toch wat opletten, want ik heb een mooi stukje van de verkregen korting mogen afstaan aan de fiscus... ik waande mij iets te vroeg in Duitsland qua snelheid op de snelweg #-o

Mario
BeeVee
Mountainbiker

Post by BeeVee »

Sedert 2 weken heb ik eveneens bij H&S in Duitsland nen nieuwe bike aangeschaft. Was vertrokken naar ginds met het idee een Cube te kopen (Cube Ltd 1 - model 2004) met een fikse korting. :P

Ginds aangekomen was het aanbod enorm (Cube - Radon - Solution)! Uiteindelijk is mijn oog op een Radon gevallen. Dit is het huismerk van H&S, dit zijn fietsen die ze zelf assembleren vertrekkende vanaf de Cube-kaders (maar een stuk goedkoper wegens geen naambekendheid!) De afmontage van deze fietskes is hoogstaand! =D> Zo heb ik met wat opleg voor nen Cube Ltd 1, een Radon ZR-2 gekocht (LX-shifters, LX voorder., XT achterder., Hayes schijfremmen, Ritchey components, ...).
Heb mijn bike nu 2 weken en al diverse ritten mee gedaan. Rijdt als een naaimachientje. :lol:

Op het kader is er 5 jaar garantie en op onderdelen 2 jaar (denk niet dat ge dat veel in Belgie vindt?). Als je gebruik wilt maken van deze garantie, dan moet je inderdaad wel terug naar Duitsland crossen, maar dat heb ik er gerust voor over. Met de 350 euro die ik uitgespaard heb met m'n fiets ginds te kopen, kan ik gerust enkele keren over en weer naar Duitsland rijden (als dat al ooit eens nodig zal zijn?)
En ik moet Mario gelijk geven: een lokale fietsenboer mag inderdaad content zijn dat ge bij hem langsgaat voor het onderhoud. De mijne heeft er in ieder geval geen probleem van gemaakt, "'k zou ook aan mijn portefeuille denken", vertelde ie me. Ik denk dat het feit dat je bike uit het buitenland komt ook de pijn van een fietsenboer wat verzacht, in tegenstelling tot wanneer je hem bij een nabijgelegen concurrent zou gekocht hebben.

Besluit: doen zou ik zo zeggen!
oeran
Mountainbiker

Post by oeran »

dus niet als positiefs over deze winkel,
moet je op voorhand bellen, dat ze een fiets klaarmaken
of kan je er zo eentje uit het magazijn meepakken?
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

toen ik de mijne ging halen was mijn maat niet meer in stock, ze hebben er toen ene klaargemaakt, een uurke wachten maar ik had mijn fiets...
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Ik heb op voorhand gebeld, het is toch een eindje rijden!
Ze zijn zeer hulpzaam aan de telefoon en spreken engels.
seke
Mountainbiker

Post by seke »

als je niet graag belt kan je ook altijd mailen (ik heb op mijn 3 mails altijd binnen 24u antwoord gekregen!)

Er is inderdaad veel keus, en het is dus moelijk om toch ni die 100€ meer te tellen voor de 'droombike' bereid u daar dus ook ma op voor ;)

greetz
Post Reply