Brakeboosters nuttig?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Brakebooster nuttig?

Zeer nuttig
19
44%
Niet echt nodig maar het kan helpen
13
30%
Allemaal rommel die brakeboosters
2
5%
Wat is een brakebooster?
9
21%

Total votes: 43

superstardjay
Mountainbiker

Post by superstardjay »

Wat het echte nut van brakeboosters is ga ik in het midden laten maar een setje brakeboosters op je Magura's en ze zien er direct 10 keer beter uit...
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Ja als het frame en/of vork flext,resulteerd in beter remvermogen en een minder sponszig gevoel
Guest

Post by Guest »

nothing 's impossible wrote:De nieuwe Magura's zijn flink op dieet gegaan, is een aanvaardbaar gewicht.

Met een booster op een paar XT V-brakes gaat het verschil niet zo groot zijn!

Je wint direkt wat remvermogen, geen kabelproblemen meer, geen rammelende schijven...
wat heeft schijfremmen eigenlijk nog te maken met brakeboosters?
dacht dat het hier ging over brakeboosters en niet weeral het zoveelste topic wel of niet schijfremmen?
H-rock
Mountainbiker
Location: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue

Post by H-rock »

Brake boosters zijn zeer nuttig als je met een scott endorphin rijdt... Ze houden je kader samen...
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

manitou. wrote:
nothing 's impossible wrote:De nieuwe Magura's zijn flink op dieet gegaan, is een aanvaardbaar gewicht.

Met een booster op een paar XT V-brakes gaat het verschil niet zo groot zijn!

Je wint direkt wat remvermogen, geen kabelproblemen meer, geen rammelende schijven...
wat heeft schijfremmen eigenlijk nog te maken met brakeboosters?
dacht dat het hier ging over brakeboosters en niet weeral het zoveelste topic wel of niet schijfremmen?
Schijfremmen en HS33 geven meer remvermogen, ik dacht dat het datgene was wat je zocht, mijn excuses!
Guest

Post by Guest »

HS 33 geven juist even veel remvermogen en naar mijn menig zelfs minder dan bv XTR's
heb al alles gehad ivm met remmen HS33,Hope shijfremmen,XTR v-brake's, Avid v-brake's
op mijn scott staan gustaf's dus ik weet wel een klein beetje waarover ik praat
punt is dat de brakeboosters wel of niet zijn nut hebben
mijn menig is dat ze zeker en vast hun nut hebben zeker met die superlichte vorken en frame's die plooien open onder de remkracht die v-brakes en HS33 geven
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Veel succes met je XTR's verder, en ook nog veel succes nog met je zoektocht naar de titanium of Carbon boosters.
Sorki
Mountainbiker

Post by Sorki »

Zijn die dingen te vinden bij de doorsnee fietsboer?
Guest

Post by Guest »

nothing 's impossible wrote:Veel succes met je XTR's verder, en ook nog veel succes nog met je zoektocht naar de titanium of Carbon boosters.
titanium booster zijn te vinden bij oa www.hilset.be
dus gewoon in belgie te verkrijgen en nog vrij schappelijke prijs voor ti boosters
carbon booster hebben er bestaan van oa shimano
denk dat als je echt wilt dat je die ook nog altijd kunt bestellen

by the way ik heb nu avids sl die remmen ook heel goed zeker in combinatie met dt swiss cermaische velgen
op mijne xc bike moet ik geen schijven meer hebben
daar kom ik overal goed mee omlaag zelfs afdalingspiste's

nog veel geluk Uw remmen :wink:
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

manitou. wrote:
nothing 's impossible wrote:Veel succes met je XTR's verder, en ook nog veel succes nog met je zoektocht naar de titanium of Carbon boosters.
titanium booster zijn te vinden bij oa www.hilset.be
dus gewoon in belgie te verkrijgen en nog vrij schappelijke prijs voor ti boosters
Waar heb je die prijs op de site zien staan als ik vragen mag ?
Post Reply