Valpartijen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Steven®
Mountainbiker

Post by Steven® »

Deze morgen ook enkele fietsers tegen de vlakte zien gaan, allemaal zonder veel erg.

Het blijft wel grappig als ge ziet hoe enthousiast toch sommige hunne bocht nemen bij zo e weer. :lol:

Moet wel plezant zijn dan met spijkerbanden rijden. :D
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Heb ook al horen zeggen dat een armbreuk bij fietsers veel voorkomt. Een goeie manier om dit (gedeeltelijk) te voorkomen zou zijn om je armspieren te trainen zodat deze gemakkelijker de schok aankunnen. Ik probeer elke dag 2x 50 keer te pompen.

Ik heb tot nutoe nog niets gebroken, maar ik ben dan ook nog niet zo lang bezig he... Hopelijk blijft de dag dat ik iets breek nog heel ver weg... [-o<
Sorki
Mountainbiker

Post by Sorki »

Steven® wrote:Deze morgen ook enkele fietsers tegen de vlakte zien gaan, allemaal zonder veel erg.

Het blijft wel grappig als ge ziet hoe enthousiast toch sommige hunne bocht nemen bij zo e weer. :lol:

Moet wel plezant zijn dan met spijkerbanden rijden. :D
mijn fietske wou vorige zondag ook gaan liggen door een ijsplekje... en ik moest spijtiggenoeg volgen :roll:

t'was nogthans tegen een on-enthousiaste 5 km/h ofzo.. op het fietspad dan nog :D
Last edited by Sorki on Mon 24 Jan 2005 22:58, edited 1 time in total.
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

hmm, als ik da zo lees, zijn er nog ni veel die al echt zwaar gevallen zijn bij het mtb'en. Met mtb'en ben ikzelf ook nog niet echt zwaar gevallen maar met het bmx'en heb ik al serieus wat brokken gemaakt. Al een paar keer mijn scheenbeen moeten laten naaien, gebroken borstbeen door tegen een verkeerspaal te vliegen, wat staan die daar ook te doen :-?
En mijn voorste kruisband van mijn knie gescheurd bij het oefenen van 360's en daarna heb ik wijselijk besloten om de bmx maar te verkopen =D>

cheers
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Ik ben een paar keer gevallen met de wedstrijd in valdslo eerste ronde deze voor me gingen op hun gevel( #-o ) en dan moet je natuurlijk aan je stuur snakken en heb je het natuurlijk ook zitten omdat het zo gelad is een maal gewoon gevallen om mijn zij en een keer over de kop omdat ik recht in een diepe geul terecht was gekomen.
Dan nog twee seconden voor dat ze zeggen dat ik moet afstappen dat ik gedubbelt ben val ik nog op mijn bakkes in de bocht op de markt zoals velen trauwens, broek redelijk beshadigd maar nie door maar toch een mooie geshaafde knie aan overgehouden.
Rasse
Mountainbiker

Post by Rasse »

roy wrote:Ik ben een paar keer gevallen met de wedstrijd in valdslo eerste ronde deze voor me gingen op hun gevel( #-o ) en dan moet je natuurlijk aan je stuur snakken en heb je het natuurlijk ook zitten omdat het zo gelad is een maal gewoon gevallen om mijn zij en een keer over de kop omdat ik recht in een diepe geul terecht was gekomen.
Dan nog twee seconden voor dat ze zeggen dat ik moet afstappen dat ik gedubbelt ben val ik nog op mijn bakkes in de bocht op de markt zoals velen trauwens, broek redelijk beshadigd maar nie door maar toch een mooie geshaafde knie aan overgehouden.
Roy hebde gij gedronken :drunk: ? :P :D
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

NINK :oops:
manuel
Mountainbiker

Post by manuel »

Vandaag voor de eerste keer echt serieus tegen de vlakte gegaan met mijn mtb. Was op de blauwe route in Oud-Heverlee, afdaling aan Herculessalon. Naar het einde van de afdaling in een geul van het regenwater gesukkeld, evenwicht verloren en vol tegen een boom links van het pad aangeknald. (Mensen die daar voorbijkomen: het stuk schors dat ontbreekt is mijn werk). Enfin, zo te zien valt de schade mee, een hele hoop schaafwonden, met mijn knie een beetje in de grote kettingplaat blijven hangen. De fiets is er ook niet te slecht aan toe, enkel is de zadelpunt afgebroken, grappig zicht (maar ik had toch al zin in iets nieuws :-D . Ik zal me maar voorbereiden op een hoop spierpijn morgen zeker?
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

manuel wrote:Vandaag voor de eerste keer echt serieus tegen de vlakte gegaan met mijn mtb. Was op de blauwe route in Oud-Heverlee, afdaling aan Herculessalon. Naar het einde van de afdaling in een geul van het regenwater gesukkeld, evenwicht verloren en vol tegen een boom links van het pad aangeknald. (Mensen die daar voorbijkomen: het stuk schors dat ontbreekt is mijn werk). Enfin, zo te zien valt de schade mee, een hele hoop schaafwonden, met mijn knie een beetje in de grote kettingplaat blijven hangen. De fiets is er ook niet te slecht aan toe, enkel is de zadelpunt afgebroken, grappig zicht (maar ik had toch al zin in iets nieuws :-D . Ik zal me maar voorbereiden op een hoop spierpijn morgen zeker?
Allè,een spoedig herstel,zo te lezen gade redelijk snel terug kunnen biken.En vooral de 2e dag is de dag met de meeste spierpijn :wink: ...
kogelvis
Mountainbiker

Post by kogelvis »

JUDO. Daar leer je vallen en ja hoor als ik over kop ga is het een automatisme geworden. Vorwartse val een soort van koprol, zijwaarts vallen . En met je arm uw val breken en niet omgekeerd.
Post Reply