Ik rij dagelijks naar het station met een oude stadsfiets met wieldynamo. Bij regen slipt het wieltje (ook met extra rubber dop) en ik zou dus graag een wiel met naafdynamo inbouwen. Ben er echter niet zeker van of dit zomaar gaat?
Kan ik de huidige lampen blijven gebruiken?
Kan zo'n naafdynamo zowel voor- als achterlicht voeden?
Moet ik gewoon de draadjes die uit de huidige dynamo vertrekken aansluiten op de naafdynamo?
Alle tips welkom!
ps: Het zou gaan om een Shimano naafdynamo.
Wieldynamo vervangen door naafdynamo
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Re: Wieldynamo vervangen door naafdynamo
De draden moet je in een soort stekker steken.Nifty wrote:Ik rij dagelijks naar het station met een oude stadsfiets met wieldynamo. Bij regen slipt het wieltje (ook met extra rubber dop) en ik zou dus graag een wiel met naafdynamo inbouwen. Ben er echter niet zeker van of dit zomaar gaat?
Kan ik de huidige lampen blijven gebruiken?
Kan zo'n naafdynamo zowel voor- als achterlicht voeden?
Moet ik gewoon de draadjes die uit de huidige dynamo vertrekken aansluiten op de naafdynamo?
Alle tips welkom!
ps: Het zou gaan om een Shimano naafdynamo.
Maar je zal best een nieuw wiel kopen met een naafdynamo. Want je spaken zijn vastgemaakt op deze naafdynamo, en dus een beetje korter dan de klassieke spaken. je lichten zullen gewoon verder werken.