Ik monteer strandbanden: Schwalbe big apple on the beach
Druk: rond de 2 bar (ik weeg 64 kg)
26/02/05 Strandrace Knokke-Heist
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Duboisbiking
- Mountainbiker
Schwalbe Super Moto
Post by Duboisbiking »
Ik rij ook met schwalbe Super Moto. Door Bjorn Rondelez heb ik te weten gekomen dat dit de beste band is. Ik zet een 2tal kg op. In Oostduinkerke reed ik verleden jaar met tapbanden het viel niet mee op het strand met super moto was het wel veel beter. Maar op de weg kunnen ze gevaarlijk zijn. Misschien is een lichte tapband ook niet slecht. Nu ik rij allesinds terug met Schwalbe. THE BEST
was verleden jaar 11de in de 21 reed in het begin mee met de favorieten, Nijs, Lefevre... maar moest dan de boel lossen 
Re: Schwalbe Super Moto
komt me erg bekend voor ik kan het ook nooit laten maar de rekening ervan betaal je wel cash helaas :)Duboisbiking wrote: was verleden jaar 11de in de 21 reed in het begin mee met de favorieten, Nijs, Lefevre... maar moest dan de boel lossen
Ja, ik heb da ook al geprobeerd om zo lekker plat te rije, maar dan vind ik dat het langs geen kanten meer stuurt. Het is een speciaal gevoel...hoe moet ik het zeggen: precies of mijn stuur gaat over de vork hangen of zo (amai, eff ne moeilijken uitleg ze...). Het is gewoon precies of ik kan geen bochten meer pakken... speciaal gevoel. En er moet toch wel wa gestuurd worden eh... Is dat normaal, of sta ik dan echt wel te plat?
Tja, en dan is er nog mijn negatieve ervaring van in Oostende eh... platrijen na nog geen 4 km. En ik was dan nog mee met de kopgroep...balen was dat (zoals Michel Wuyts zou zeggen) :)
Hansje
Tja, en dan is er nog mijn negatieve ervaring van in Oostende eh... platrijen na nog geen 4 km. En ik was dan nog mee met de kopgroep...balen was dat (zoals Michel Wuyts zou zeggen) :)
Hansje
Idd, vooral op de dijk kunnen ze te glad zijn.Duboisbiking wrote:Ik rij ook met schwalbe Super Moto. Door Bjorn Rondelez heb ik te weten gekomen dat dit de beste band is. Ik zet een 2tal kg op. In Oostduinkerke reed ik verleden jaar met tapbanden het viel niet mee op het strand met super moto was het wel veel beter. Maar op de weg kunnen ze gevaarlijk zijn. Misschien is een lichte tapband ook niet slecht. Nu ik rij allesinds terug met Schwalbe. THE BESTwas verleden jaar 11de in de 21 reed in het begin mee met de favorieten, Nijs, Lefevre... maar moest dan de boel lossen
En in bochten zijn ze al helemaal niets waard.
Ik was vorig jaar 9de op de 21km en heb een hele tijd achter Van Santvliet gereden. Ik was wel niet mee met de kopgroep in het begin.
Wat is een 'tapband' eigenlijk?Yakke wrote:Idd, vooral op de dijk kunnen ze te glad zijn.Duboisbiking wrote:Ik rij ook met schwalbe Super Moto. Door Bjorn Rondelez heb ik te weten gekomen dat dit de beste band is. Ik zet een 2tal kg op. In Oostduinkerke reed ik verleden jaar met tapbanden het viel niet mee op het strand met super moto was het wel veel beter. Maar op de weg kunnen ze gevaarlijk zijn. Misschien is een lichte tapband ook niet slecht. Nu ik rij allesinds terug met Schwalbe. THE BESTwas verleden jaar 11de in de 21 reed in het begin mee met de favorieten, Nijs, Lefevre... maar moest dan de boel lossen
En in bochten zijn ze al helemaal niets waard.
Ik was vorig jaar 9de op de 21km en heb een hele tijd achter Van Santvliet gereden. Ik was wel niet mee met de kopgroep in het begin.
- oppersquadra
- Mountainbiker
Post by oppersquadra »
...
Last edited by oppersquadra on Sun 18 Nov 2007 07:14, edited 1 time in total.
- casper
- Mountainbiker
IDD, ik ga met de deze rijden 2.35 breed.andy de smet wrote:fast fred is een goed alternatief bolt op het strand ook niet slecht
nog even deze link hier plaatsen :
http://www.knokke-heist.be/activiteit_d ... p?id=16354
groeten,
Casper