Ik heb een klein frame waardoor er slechts 1 drinkbus in mijn frame past en ik ook achteraan geen grote zadeltas rechtstreeks aan mijn zadel kan bevestigen.
Voor een vierdaagse offroad tocht zou ik naast mijn rugzak (die gevuld is met oa water) dan ook overwegen om Topeak MTX - Type A (http://www.topeak.com/products/Racks/MTXBeamRackA-Type" onclick="window.open(this.href);return false;) te bevestigen in combinatie met MTX TrunkBag DX (12 liter) zodat ik vb toch plaats heb voor wat extra kledij. Iemand ervaring om met zo'n systeem offroad te rijden (vb. ardennen) of tips?
Bagagedrager - offroad
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- buffaloyann
- Mountainbiker
Re: Bagagedrager - offroad
Post by buffaloyann »
Ik gebruik een Thule Pack ’n Pedal Tour Rack. Al diverse meerdaagse trekkings mee gedaan in combinatie met Ortliebzakken. Niet goedkoop maar wel kwaliteit die lang meegaat.
- buffaloyann
- Mountainbiker
Re: Bagagedrager - offroad
Post by buffaloyann »
Absoluut! We deden al trekkings offroad in de Ardennen, Duitsland en Zuid-Italië. Het rek hield zeer goed stand. We deden twee kleine aanpassingen:
- het rek durfde soms een beetje naar beneden schuiven. We konden dit vermijden door onder de onderste bevestiging een soort 'stop' te plaatsen.
- bij het rijden in offroad terrein, kwamen de zakken soms los van het rek (ze zitten er aan vast met plastiek haken). Dit losten we op door een spanband rond te zakken en het rek te spannen.
- het rek durfde soms een beetje naar beneden schuiven. We konden dit vermijden door onder de onderste bevestiging een soort 'stop' te plaatsen.
- bij het rijden in offroad terrein, kwamen de zakken soms los van het rek (ze zitten er aan vast met plastiek haken). Dit losten we op door een spanband rond te zakken en het rek te spannen.