Ik zie hier niet wat canyon mis doet. Ze erkennen de scheur,gaan jou een nieuw frame leveren. Mogelijk zelfs een nieuwer model en geven jou een tussen oplossing zodat je toch kan rijden. Dat lijkt me toch een goede service niet?? Alleen duurt het te lang inderdaad,dat is zeker waar maar dat heb je bij de andere bekende merken ook hoor. Mijn vork is bijvoorbeeld nu al van begin augustus binnen bij sabma voor een herstelling onder garantie. Daar heb ik nog helemaal niks van gehoord.
Zelf heb ik 2 garantiegevallen gehad met canyon in verband met een rockshox reverb en 2 maal meteen een nieuwe gekregen. Zelfs gemonteerd en gedemonteeerd in het servicecenter in holsbeek en al. Het wachten zonder nieuws is frustrerend maar als ik jou was zou ik niet panikeren en geduld hebben,ze gaan jou daar zeker verder helpen als ze dat zeggen.
Canyon grand canyon Cf Slx scheurtjes frame
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- €NIGM@
- Mountainbiker
Re: Canyon grand canyon Cf Slx scheurtjes frame
Vandaag zeer goed nieuws ontvangen van Canyon.GW wrote:Ik zie hier niet wat canyon mis doet. Ze erkennen de scheur,gaan jou een nieuw frame leveren. Mogelijk zelfs een nieuwer model en geven jou een tussen oplossing zodat je toch kan rijden. Dat lijkt me toch een goede service niet?? Alleen duurt het te lang inderdaad,dat is zeker waar maar dat heb je bij de andere bekende merken ook hoor. Mijn vork is bijvoorbeeld nu al van begin augustus binnen bij sabma voor een herstelling onder garantie. Daar heb ik nog helemaal niks van gehoord.
Zelf heb ik 2 garantiegevallen gehad met canyon in verband met een rockshox reverb en 2 maal meteen een nieuwe gekregen. Zelfs gemonteerd en gedemonteeerd in het servicecenter in holsbeek en al. Het wachten zonder nieuws is frustrerend maar als ik jou was zou ik niet panikeren en geduld hebben,ze gaan jou daar zeker verder helpen als ze dat zeggen.
Mijn frame is binnen in Holsbeek en ik mag morgen langs komen om de stukken laten over te zetten.
Ik ben zelf zeer tevreden van de Canyon fietsen ik bezit er nu zelfs 2
Maar als ze op het voorhand wisten dat het bijna 3 maand ging duren waren ze beter eerlijk geweest.
De tussenoplossing vond ik top maar helaas voor mij net iets te laat ( 7 weken !!!)
Fietsvakantie is in't water gevallen.
Voor de rest is de garantieafhandeling in orde.
Zadelpunt gebroken en zonder probleem direct een ander gekregen.
Ik maakte me alléén maar zorgen omdat ik wist dat ik niet de enige was die zolang heeft moeten wachten bij een gebarsten Canyon frame.
Maar morgen zijn alle zorgen hopelijk voorbij
- €NIGM@
- Mountainbiker
Vandaag frame laten ombouwen en ik heb ook de 2015 versie gekregen klaar voor Xtr Di2.
Niet dat dit momenteel zoveel verschil voor mij uitmaakt maar ik ben toch heel tevreden.
Ondertussen hebben ze ook GRATIS de trapas lagers en de bovenste lager van het balhoofd vervangen.
Spijtig dat de frame wissel zolang heeft geduurd voor de rest hebben ze mij goed geholpen.
Canyon het blijft voor mij een goede fiets met zeer goede afmontage !Punt uit.
De garantieafwikkeling zou wel iets beter kunnen,bij kleine onderdelen is dit echter geen probleem.
Grts P@
Niet dat dit momenteel zoveel verschil voor mij uitmaakt maar ik ben toch heel tevreden.
Ondertussen hebben ze ook GRATIS de trapas lagers en de bovenste lager van het balhoofd vervangen.
Spijtig dat de frame wissel zolang heeft geduurd voor de rest hebben ze mij goed geholpen.
Canyon het blijft voor mij een goede fiets met zeer goede afmontage !Punt uit.
De garantieafwikkeling zou wel iets beter kunnen,bij kleine onderdelen is dit echter geen probleem.
Grts P@
ik kan u verzekeren dat bij radon de service ook erg traag op gang komt.
fiets gekocht in augustus 2014 en nu al voor de tweede maal beroep moeten doen op de service.
een mailtje en 2 telefoontjes losten tot nu niets op.
dit terwijl ik over 2 weken een fietsvakantie gepland heb in de alpen.
aan telefoon had ik duidelijk iemand die goed wist hoe hij me snel moest afwimpelen.
zo beweerde hij een "kunden nr" nodig te hebben, anders kon hij niets doen, na lang zoeken kon ik enkel besluiten nooit een "kundennr" gekregen te hebben !
wat nu ?
frame nr, betalingsbewijs enz moet toch ook volstaan.
enfin, nog maar eens een mailtje gestuurd, hopelijk toch nog respons eerdaags.
maar "nooit" nog een radon!
fiets gekocht in augustus 2014 en nu al voor de tweede maal beroep moeten doen op de service.
een mailtje en 2 telefoontjes losten tot nu niets op.
dit terwijl ik over 2 weken een fietsvakantie gepland heb in de alpen.
aan telefoon had ik duidelijk iemand die goed wist hoe hij me snel moest afwimpelen.
zo beweerde hij een "kunden nr" nodig te hebben, anders kon hij niets doen, na lang zoeken kon ik enkel besluiten nooit een "kundennr" gekregen te hebben !
wat nu ?
frame nr, betalingsbewijs enz moet toch ook volstaan.
enfin, nog maar eens een mailtje gestuurd, hopelijk toch nog respons eerdaags.
maar "nooit" nog een radon!
- KrisMaes76
- Mountainbiker
- Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom
Post by KrisMaes76 »
'k heb ook al een paar garantie gevallen gehad bij Canyon, maar toch altijd snelle reactie gehad van het Belgische filiaal, zowel via mail als via telefoon
intussen toch al positief nieuws van radon, ze hebben het door gegeven aan de "fabrikant" van dit frame, en ik mag de fiets al binnen brengen.
hopelijk gaat het nu vooruit.
maar intussen toch al moeten zorgen voor een andere fiets, want nog 8 dagen en ik vertrek op fiets vakantie naar de alpen !
dit terwijl de eerste melding ivm schade aan frame toch al gebeurde op 28 mei, dus vandaag 14d geleden.
enfin, ze leveren goed materiaal aan super prijzen, maar.... in geval van, toch geduld hebben.
ik ga zeker vertellen hoe het verder verloopt.
grts
hopelijk gaat het nu vooruit.
maar intussen toch al moeten zorgen voor een andere fiets, want nog 8 dagen en ik vertrek op fiets vakantie naar de alpen !
dit terwijl de eerste melding ivm schade aan frame toch al gebeurde op 28 mei, dus vandaag 14d geleden.
enfin, ze leveren goed materiaal aan super prijzen, maar.... in geval van, toch geduld hebben.
ik ga zeker vertellen hoe het verder verloopt.
grts
ben nu reeds 86 dagen na mijn eerste klacht ivm dit(radon black sin 10), heb dus de bevestiging gekregen dat ik een nieuw frame krijg, maar wacht nog steeds "héél" geduldig op mijn fiets. steeds hetzelfde, lang wachten op een reactie via mail, en telkens wel een excuus, zoals een medewerker die zogezegd op verlof is enz. enfin, ik ben het echt moe, nooit meer h&s bikediscount !
indien iemand interesse heeft ? ik stuur graag alle info door, zoals de mails, of de cronologische volgorde van dit verhaal.
heb me intussen wel een canyon gekocht, tja, wat anders ? 86 dagen(nu reeds!) zonder fiets !!!
indien iemand interesse heeft ? ik stuur graag alle info door, zoals de mails, of de cronologische volgorde van dit verhaal.
heb me intussen wel een canyon gekocht, tja, wat anders ? 86 dagen(nu reeds!) zonder fiets !!!
-
-JP-
- Mountainbiker
Ok die reacties over Radon komen me wel heel bekend voor.
Ik ben sinds 13/7 aan het proberen te weten te komen hoeveel het kost om een crash replacement frame te kunnen kopen.
Steeds weer gaan er dagen voorbij zonder antwoord. Elke keer er een antwoord komt moet je voor de zoveelste keer een scan of foto van iets doorsturen.
Voor mij hoeft Radon dus ook niet meer!
Ik ben sinds 13/7 aan het proberen te weten te komen hoeveel het kost om een crash replacement frame te kunnen kopen.
Steeds weer gaan er dagen voorbij zonder antwoord. Elke keer er een antwoord komt moet je voor de zoveelste keer een scan of foto van iets doorsturen.
Voor mij hoeft Radon dus ook niet meer!
nu nog mooier, kreeg enkele dagen geleden bericht dat mijn nieuwe frame eindelijk daar is. en ze vroegen me om dit op te sturen en of ik dan het oude kapotte frame naar hun terug wou sturen !!!
mijn fiets verdorie al bij hun sinds 29 juni, al 2 maanden dus.
zouden ze hem kwijt zijn ?
heb dan onmiddellijk daarop gereageerd en al de gegevens doorgegeven van het afgifte bewijs. dit is intussen ook alweer 3d geleden zonder een reactie van hun daarop !
word vervolgd
mijn fiets verdorie al bij hun sinds 29 juni, al 2 maanden dus.
zouden ze hem kwijt zijn ?
heb dan onmiddellijk daarop gereageerd en al de gegevens doorgegeven van het afgifte bewijs. dit is intussen ook alweer 3d geleden zonder een reactie van hun daarop !
word vervolgd
ongelofelijk, heb net bericht gekregen dat er een vergissing gebeurt is en dat mijn fiets midden volgende week klaar gaat zijn.
komt dus toch nog goed, weliswaar na +3 maanden pas !
laat nog wel iets weten.
komt dus toch nog goed, weliswaar na +3 maanden pas !
laat nog wel iets weten.