Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- henkdetank
- Mountainbiker
Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen
Post by henkdetank »
das een leuk rondje , we hebben ons vermaakt een mooie training voor de techniek allebij de routes 2 x gereden
het is een beetje zoeken naar pijlen maar een aardige mede biker heeft ons een beetje geleid
daarna nog een beetje kriskras gereden er lig daar veel moois
we gaan zeker hier nog eens naartoe km's maak je hier niet maar het blijft opletten
het is een beetje zoeken naar pijlen maar een aardige mede biker heeft ons een beetje geleid
daarna nog een beetje kriskras gereden er lig daar veel moois
we gaan zeker hier nog eens naartoe km's maak je hier niet maar het blijft opletten
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Als je niet een beetje in form zit, kunde daar serieus kapot gaan. Vroeger daar nog gaan rijden toen ik alle weken 2* ging trainen en regelmatig chrono's en marathons reed, dan ging het nog net.
Maar nu, afzien gelijk de beesten, maar kicken dat het een lust is.
Maar nu, afzien gelijk de beesten, maar kicken dat het een lust is.
-
Braeckie
- Mountainbiker
Gisteren sinds lang nog eens gaan rijden en het lag er (toen nog) overal kurkdroog bij.
Bepijling is zeker dik in orde. Volgens mij is dit wel een van de meest technische Blosoparcours die ik ken.
Ik heb er alleszins van genoten en ga niet te lang meer wachten om nog eens terug te gaan. Die Rocky Trail blijft mijn zwarte beest, die moet ik dit seizoen nog deftig kunnen uitrijden!
Bepijling is zeker dik in orde. Volgens mij is dit wel een van de meest technische Blosoparcours die ik ken.
Ik heb er alleszins van genoten en ga niet te lang meer wachten om nog eens terug te gaan. Die Rocky Trail blijft mijn zwarte beest, die moet ik dit seizoen nog deftig kunnen uitrijden!
Ist waar Braeckie. Nog altijd? Het was ook een schoontje:-)
Best eerst eens te voet zien wat de beste lijn is. Bijvoorbeeld om te beginnen kan je de eerste hindernis links nemen (is minder hoog), op de volgende hindernissen kies ik eigenlijk de grootste stenen en zeker op de rock garden mooi in het midden blijven. Dat is de eenvoudigste lijn voor mij.
Misschien nog een tip voor diegenen die de eerste keer in de Schorre gaan rijden: Op de blosoroute in de Schorre heb je op een bepaald moment een scherpe bocht links naar boven en dan krijg je drie 'jumpjes' naast elkaar waarvan de middenste in hout. Er staat bij de eerste wel een gevaar bord maar je mag er eigenlijk niet te traag gaan om echt mooi te landen want er zit een beetje een 'gap' in die eerste. Ik heb er zich hier al enkele aan weten mispakken. Door het gevaarbordje nemen ze hem juist wat te traag.
Best eerst eens te voet zien wat de beste lijn is. Bijvoorbeeld om te beginnen kan je de eerste hindernis links nemen (is minder hoog), op de volgende hindernissen kies ik eigenlijk de grootste stenen en zeker op de rock garden mooi in het midden blijven. Dat is de eenvoudigste lijn voor mij.
Misschien nog een tip voor diegenen die de eerste keer in de Schorre gaan rijden: Op de blosoroute in de Schorre heb je op een bepaald moment een scherpe bocht links naar boven en dan krijg je drie 'jumpjes' naast elkaar waarvan de middenste in hout. Er staat bij de eerste wel een gevaar bord maar je mag er eigenlijk niet te traag gaan om echt mooi te landen want er zit een beetje een 'gap' in die eerste. Ik heb er zich hier al enkele aan weten mispakken. Door het gevaarbordje nemen ze hem juist wat te traag.
Last edited by pepster on Mon 21 Sep 2015 14:27, edited 1 time in total.
- flashing1
- Mountainbiker
het is morgen vroeg mtb -clinics met Kris Herstens oa in De Schorre en Terhagen , het ligt er nu wat moeilijker bij na de regen , de steilste klim zal nog niet kunnen
de andere klimmen wel
de andere klimmen wel
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Iemand die kan laten weten hoe het vandaag lag? dan kan ik morgen nog eens gaan.
- flashing1
- Mountainbiker
alles is berijdbaarBerggeitCasualFietser wrote:Iemand die kan laten weten hoe het vandaag lag? dan kan ik morgen nog eens gaan.
Last edited by flashing1 on Mon 31 Aug 2015 19:26, edited 1 time in total.
Pft, serieuze tuimeling gemaakt aan die hoge drops in Terhagen vanmorgen. Niks gebroken denk ik, enkel ribben gekneusd en heup stijf. Toch een minuutje of 5 al zittend moeten recupereren, daar moeizaam en met pijn nog 20km naar huis gereden.
Het was al bijzonder lang geleden dat ik nog eens was gevallen, maar het drukt je wel met de neus op de feiten. Altijd voorzichtig zijn, en vooral vermijden om zulke stukken alleen te rijden. Zelfs na den 100e x een hindernis te nemen, kan het hier heel snel verkeerd lopen.
Het was al bijzonder lang geleden dat ik nog eens was gevallen, maar het drukt je wel met de neus op de feiten. Altijd voorzichtig zijn, en vooral vermijden om zulke stukken alleen te rijden. Zelfs na den 100e x een hindernis te nemen, kan het hier heel snel verkeerd lopen.
-
Koen De Houwer
- Mountainbiker
Post by Koen De Houwer »
Ai Sam, idd stof om over na te denken. Ben eind mei in De Schorre zwaar overkop gegaan met 4 breuken tot gevolg. Goed dat ik toen uitzonderlijk niet alleen was.... Veel beterschap met je revalidatie.
Koen
Koen
-
Braeckie
- Mountainbiker
Waar precies bedoel je die 'hoge drops'?sam2300 wrote:Pft, serieuze tuimeling gemaakt aan die hoge drops in Terhagen vanmorgen. Niks gebroken denk ik, enkel ribben gekneusd en heup stijf. Toch een minuutje of 5 al zittend moeten recupereren, daar moeizaam en met pijn nog 20km naar huis gereden.
Aan de rode laars (waar vroeger een balk lag, nu een spoorwegbiels)?
Of zijn er nog andere hoge drops aan de kant Terhagen?