Canyon CF 9.9 2015 XX1/RS1

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
GeeCee
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)

Re: Canyon CF 9.9 2015 XX1/RS1

Post by GeeCee »

vani wrote:ondertussen nog wat meer ervaringen ? :-)
Intussen een dikke 1600 km met deze bike gereden, en ik ben supercontent nog steeds :bounce:
Had wat schrik dat de remmen (sram XX) gingen tegenvallen, integendeel, ben er heel content van! Remblokjes achter waren wel na +-1300km zo goed als op, heb ik reeds vervangen. Maar maat van mij rijdt met de XTR-remmen,
heeft ongeveer dezelfde slijtage, dus is normaal.
De remblokjes zijn als ze nieuw zijn ook niet meer zo dik als vroeger, logisch dat ze dan rapper op zijn he...
Heb wel een scharnierpunt al twee maal moeten losmaken voor een enerverend gekraak, opnieuw invetten en het gekraak was weg.
Is helaas wel een schroef die maar met 3 Nm mag vastgezet worden, dus wel iedere keer loctide gebruiken en dus niet op 1, 2, 3 gefikst.
Ik ben wel bijna zeker dat het aan een te agressieve zeep in de carwash lag,
ik maak hem nu niet meer met die zeep schoon en het probleem is niet meer teruggekomen.
Dan de 1x11 is ook super, ketting is er ook nog niet af gevallen. Het enige probleempje dat ik regelmatig ondervind is bij het afschakelen naar een zwaardere versnelling, omdat de shifter zo gevoelig en snel is, dat ik door de trillingen van het rijden, de knop twee keer bedien ipv één keer. Maar dit is eigenlijk niet zo erg en zal misschien nog moeten wennen.
De RS-1 vind ik ook top, de hydraulische lock op het stuur, de crash protection unit, ... kortom, tot nu toe niks dan lof!
vani
Mountainbiker

Post by vani »

Thnx voor de info :-)
flip
Mountainbiker

Post by flip »

GeeCee wrote: Ik ben wel bijna zeker dat het aan een te agressieve zeep in de carwash lag,
ik maak hem nu niet meer met die zeep schoon en het probleem is niet meer teruggekomen.

Denk eerder dat het aan het feit ligt dat je naar de carwash gaat met je bike en niet zozeer aan de zeep. Hogedrukreiniger op draaiende delen en lagers is dodelijk voor het materiaal...

Gewoon met de tuinslang afspuiten, efkes met een bikewash middel erover spuiten, spons erover, afspoelen en klaar...

Kost me als de bike echt vuil is zoals gisteren welgeteld 15min en je bike is je veel dankbaarder hiervoor dan ermee naar de carwash...
GeeCee
Mountainbiker

Post by GeeCee »

flip wrote:
GeeCee wrote: Ik ben wel bijna zeker dat het aan een te agressieve zeep in de carwash lag,

Denk eerder dat het aan het feit ligt dat je naar de carwash gaat met je bike en niet zozeer aan de zeep. Hogedrukreiniger op draaiende delen en lagers is dodelijk voor het materiaal...

Gewoon met de tuinslang afspuiten, efkes met een bikewash middel erover spuiten, spons erover, afspoelen en klaar...

Kost me als de bike echt vuil is zoals gisteren welgeteld 15min en je bike is je veel dankbaarder hiervoor dan ermee naar de carwash...
Ik ken de gevaren van een hogedrukreiniger ;-)

De nieuwste carwash heeft tegenwoordig geen hogedruk meer zoals vroeger.
Ik kan gewoon mijn hand in de straal houden, is meer een verneveling.

Maar toch let ik ook op om zeker niet te kortbij te komen om zeker het water buiten de lagers en gewrichten te houden.
Enkel de banden krijgen de volle lading :-D
Ik gebruik ook een borstel, maar geen zeep of bikewash meer, ge ontvet op plaatsen waar het niet hoeft.
De kader maak ik achteraf wel schoon met een ontvettende spray, maar deze zal ik nooit rechtstreeks op de bike spuiten, steeds op een vod zodat het niet aan lagers of gewrichten kan inlopen.
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

Ik Ben aan het denken om een lux frame te kopen voor volgend jaar, en mijn onderdelen over te zetten :p
wiely
Mountainbiker

Post by wiely »

Geen verkeerde keuze :-)
Zijn onder de 11 kg te houden.
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

Mits wat andere onderdelen dan ik nu heb ja :p mijn canyon nerve wat ik nu heb zit rond de 12,5
wiely
Mountainbiker

Post by wiely »

kenneth wrote:Mits wat andere onderdelen dan ik nu heb ja :p mijn canyon nerve wat ik nu heb zit rond de 12,5
Van een nerve naar een lux is dat geen kleine overstap. Lijkt iets competievere fiets die lux.
Misschien nog even wachten op de nieuwe nerve 29?
GeeCee
Mountainbiker

Post by GeeCee »

Als ge wilt moogt ge hem in de Vogezen es test rijden Kenneth. Wel teruggeven achteraf he :D
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

Dat wil ik wel :p ik kan u een topbike in de plaats geven :p
Post Reply