Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Jemp
Mountainbiker

Re: Kluisbergen - Bloso

Post by Jemp »

Dit lijkt me toch vreemd dat hij dit kan tegenhouden. Als de route langs daar uitgestippeld is geweest, moet dit toch een toegankelijk pad zijn. :-k
racoonfreak
Mountainbiker

Post by racoonfreak »

Jemp wrote:Dit lijkt me toch vreemd dat hij dit kan tegenhouden. Als de route langs daar uitgestippeld is geweest, moet dit toch een toegankelijk pad zijn. :-k
Vind het ook vreemd. Vandaag dus via Cabernhol afgedaald en ik zag dat er nu een bord staat op het einde van het wegeltje "enkel landbouwvoertuigen en voetgangers"
StevenD92
Mountainbiker

Post by StevenD92 »

bedankt voor de tips, maar als je niet van de streek bent , zoals ik, was dit wel een streep door mijn rekennig hehe, had gehoopt mooie tocht te doen maar jammer genoeg was ik daar dus de weg kwijtgeraakt .. volgende keer beter ...
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Rechtsboven zit het probleem:
Image

Een alternatief kan zijn als je er het ‘BEEST’ bijneemt (gele lijn).

Image

Als je dan de routegegevens bekijkt kom je aan het volgende:

Image

De startplaats van de route is ook gewijzigd van de Camping naar het zwembad van Kluisbergen.

.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

De schuld ligt bij de Bloso, want dat paadje aan die boerderij is al altijd verboden geweest voor fietsers !!!
Die boer valt dus niets te verwijten want het verkeersbord straatverbod nog altijd: alleen wandelaars en landbouwvoertuigen!!!

Dat alternatief is veel beter, doch eigenlijk verboden ....het bos en het beest mag alleen maar betreden worden na aanvraag
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Is BLOSO hiervan op de hoogte? Wij kunnen hier wel een paar pagina's vullen en klagen, maar als BLOSO hier niet van op de hoogte is, kunnen ze het probleem niet aanpakken. Voor ons locals, no problem, wij vinden wel een 'workarround' ;-) maar voor vakantiegangers die onze prachtig streek willen verkennen en ontdekken is dat niet zo eenvoudig.

Ge kunt natuurlijk voor jullie komst ne keer een berichtje plaatsen en vragen naar een lokale gids ;-)
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

blubberduck wrote:De schuld ligt bij de Bloso, want dat paadje aan die boerderij is al altijd verboden geweest voor fietsers !!!
Die boer valt dus niets te verwijten want het verkeersbord straatverbod nog altijd: alleen wandelaars en landbouwvoertuigen!!!

Dat alternatief is veel beter, doch eigenlijk verboden ....het bos en het beest mag alleen maar betreden worden na aanvraag
Iemand in het bezit van een kwetsbaarheidskaart Vlaamse Ardennen waar de toegelaten en verboden stukken op staan?
We kunnen maar een toegelaten alternatief zoeken en dit aan Bloso overmaken, zodat de route snel terug 'volledig' kan worden?
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Jemp wrote:Is BLOSO hiervan op de hoogte? Wij kunnen hier wel een paar pagina's vullen en klagen, maar als BLOSO hier niet van op de hoogte is, kunnen ze het probleem niet aanpakken. Voor ons locals, no problem, wij vinden wel een 'workarround' ;-) maar voor vakantiegangers die onze prachtig streek willen verkennen en ontdekken is dat niet zo eenvoudig.

Ge kunt natuurlijk voor jullie komst ne keer een berichtje plaatsen en vragen naar een lokale gids ;-)

Ik heb net een e-mail gestuurd naar het algemeen adres van Bloso.
StevenD92
Mountainbiker

Post by StevenD92 »

als je van de streek bent weet je idd wel genoeg alternatieven hehe, volgende keer vraag ik wel ofdat jemp of anderen ons willen vergezellen :-D ik had hier wel al gelezen van het beest en dit en dat maar da is eerder chinees als je niet van daar komt haha, en idd wij hebben ook ondervonden dat er aan de camping geen startbord te vinden was, dit staat nu dus boven bijna aan de ingang van het zwembad ..
Iron Man
Mountainbiker

Post by Iron Man »

Hallo,

De MTB-route van Kluisbergen is de laatste jaren een veelbesproken route. Jullie opmerkingen zijn terecht.
De route zal binnenkort (ik hoop ten laatste september) worden aangepast. Zo wordt het probleem met de boer opgelost.
De rode route zal dan lopen via De Spijker - Cabernhol - Smissstraat. We wachten nog op enkele goedkeuringen van Natuur.
Post Reply