Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Spijtig dat de prijzen zo enorm gestegen zijn op een paar maanden tijd. Spark 910 2015 was begin april nog 3600euro. In mei dan prijsstijging naar 3999euro, en nu voor de 2016 modellen 4499euro.
Dat is er toch echt over....
Als je naar de Specialized prijzen eens kijkt, dat is er pas over... Bij een 910 heb je tenminste een full xt. Bij Speci zitten er dan nog componenten op van 3 verschillende groepen... Maar het is inderdaad er allemaal niet goedkoper op geworden.
Ik zou zeggen, eens bij Canyon gaan shoppen...
Mijn eerste keuze was inderdaad om terug een epic te kopen (heb nog een alu 26" epic momenteel) maar ben daarop afgehaakt toen ze mij een fiets van 6000euro voorstelden (nog 2015 prijzen) waar nog slx shifters opstonden en verder ook een mix van onderdelen is.
Canyon is wat betreft onderdelen echt top qua prijs/afmontage. Daar heb ik ook al op staan gapen....(die wielen altijd )maar op de happy bike days wist de lux me toch echt niet te overtuigen. En ik heb nog zo mijn best gedaan om het toch een leuke fiets te vinden.... Het is nog niet bepaald een epic of spark dan loopt canyon qua snelheid toch nog achter imo.
Uiteindelijk heeft de full xt afmontage me mee over de streep getrokken. Is gewoon netjes en leuk om een volledig uniforme groep op een fiets te zien staan.