Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Beny
Mountainbiker

Re: Garmin Edge 1000

Post by Beny »

zaskaar wrote:Allen,

Sinds enkele maanden heb ik een edge 1000.

Deze wordt gebruikt voor zowel race als mtb. Ik rijd momenteel enkel met de standaard geleverde kaart. (tot nog toe weinig tot geen problemen)

Navigatie en routegeleiding wordt vooral gebruikt voor het rijden van mtb marathons in Ardennen.

Bij het rijden van een track (navigatie en routegeleiding) zou volgende mogelijk zijn in het deelscherm van "hoogte" :

* het zien van het volledige hoogteprofiel van deze track
* in en uitzoomen mogelijk om zo te zien wat nog komen gaat
* een stip die aangeeft waar je je exact bevindt op dit hoogteprofiel

Zo kan je zien hoe lang en steil de klim is waaraan je begint of bezig bent.

Weet er iemand hoe je dit dient te activeren ?

Thx,

Zaskaar
Dat zie je allemaal in uw deelscherm hoogte (ik veronderstel dat je deze wel terugvindt)
Het zien van wat er gaat komen gaat alleen als je een track/koers volgt die ook hoogtedata heft
Hoogte data in een track/koers heb je in volgende twee gevallen:
- Je volgt een eerder opgenomen track (van jezelf of van iemand anders) waarbij de gps die de track geregistreerd heeft ook een hoogtemeter heeft waardoor aldus hoogte registratie gebeurt is
- Je tekent zelf een track/koers op een kaart die hoogte data heeft (aanwezig bij bvb topografische kaart, niet aanwezig op citynavigator)
scaler60
Mountainbiker

Post by scaler60 »

Hallo

Ik bezit een edge 1000 nu en voorheen een 705, maar als ik nu een zelfgemaakt ritje rij (die ik gemaakt heb op routeyou) geeft hij geen signaal als ik bijna een afslag moet nemen en mijn 705 gaf ook nog een een afstand tot de volgende afslag.
Kan ik ook die lijn die ik moet volgen op het scherm verduidelijken?
Bedankt (en schiet me niet dood als de vraag al gesteld is he 8-[ )
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

scaler60 wrote:Hallo

Ik bezit een edge 1000 nu en voorheen een 705, maar als ik nu een zelfgemaakt ritje rij (die ik gemaakt heb op routeyou) geeft hij geen signaal als ik bijna een afslag moet nemen en mijn 705 gaf ook nog een een afstand tot de volgende afslag.
Als je koersen selecteert zie je rechts onderaan dat icoontje met die horizontale streepjes
Daar kan je de functie afslagbegeleiding inschakelen
Bij mij staat dit zeker bij mtb altijd uit om te vermijden dat ik hier en daar andere stukken voorgeschoteld krijg daar waar op de kaart geen weg aanwezig is

Afstand tot volgende en afstand tot finish zijn nog steeds datavelden die je kan kiezen bij de trainingspagina kaart (opgelet: per activiteitenprofiel in te stellen)
scaler60
Mountainbiker

Post by scaler60 »

Beny wrote:
scaler60 wrote:Hallo

Als je koersen selecteert zie je rechts onderaan dat icoontje met die horizontale streepjes
Daar kan je de functie afslagbegeleiding inschakelen
Bij mij staat dit zeker bij mtb altijd uit om te vermijden dat ik hier en daar andere stukken voorgeschoteld krijg daar waar op de kaart geen weg aanwezig is

Afstand tot volgende en afstand tot finish zijn nog steeds datavelden die je kan kiezen bij de trainingspagina kaart (opgelet: per activiteitenprofiel in te stellen)

hallo bedankt voor u reactie, nog een vraagje is het hetzelfde als ik naar een "koers" ga via WAARHEEN =>opgeslagen=>koersen
of rechtstreeks naar "koersen" ga in hoofdmenu ?

En wat is eigenlijk de bedoeling tss TRAIN en RACE zijn dit gewoon 2 instellingen die je maakt met bv andere gegevensvelden??

bedankt =D> =D> =D> =D>
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Yep, koersen via verschillende wegen te bereiken
Je komt in dezelfde koersenlijst

Dat zijn twee activiteitenprofielen
Je kan er deleten of extra toevoegen
Je kan ze ook van naam veranderen
Je kan er bvb 1 hebben voor mtb in belgie waarbij bij dat profiel de topo kaart actief staat, de datavelden aangepast bij dat gebruik en als je gaat routeren instelt kortste weg, nauwe paden en offroad toegestaan
Zo kan je een ander profiel maken voor fietsen op de baan in europa met kaart x, instellingen y en datavelden z
Dit is handig zolang je onthoud wat bij welk profiel staat
In de praktijk vergeet je dat echter na een tijdje
Ik heb maar 1 profiel en verander/controleer steeds de instellingen waardoor je na een tijdje uw toestel volledig kent
scaler60
Mountainbiker

Post by scaler60 »

Beny wrote:Yep, koersen via verschillende wegen te bereiken
Je komt in dezelfde koersenlijst

Dat zijn twee activiteitenprofielen
Je kan er deleten of extra toevoegen
Je kan ze ook van naam veranderen
Je kan er bvb 1 hebben voor mtb in belgie waarbij bij dat profiel de topo kaart actief staat, de datavelden aangepast bij dat gebruik en als je gaat routeren instelt kortste weg, nauwe paden en offroad toegestaan
Zo kan je een ander profiel maken voor fietsen op de baan in europa met kaart x, instellingen y en datavelden z
Dit is handig zolang je onthoud wat bij welk profiel staat
In de praktijk vergeet je dat echter na een tijdje
Ik heb maar 1 profiel en verander/controleer steeds de instellingen waardoor je na een tijdje uw toestel volledig kent

=D> =D> =D>
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Het aanpassen van de totaalkilometers (odometer) lukt via PC.
Het gaat erom het totals.fit bestand naar de PC te laden, dit te converteren naar een .cvs file via http://garmin.kiesewetter.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; , deze file aan te passen via excel, en terug te converteren naar History.fit, en deze terug te laden in de Edge1000.

Volledige procedure:
0 Noteer je Odometer(s).
1 Verbind Edge1000 met de PC
2 Copy D/Garmin/totals/Totals.fit file naar de PC
(D is de hier Edge1000 directory)

3 Start : http://garmin.kiesewetter.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; op
4 Select ‘Bladeren’ en laad de file ‘Totals.fit’ in
5 Select ‘Convert to .csv file’, deze file wordt weggeschreven naar de PC
6 Via Excel kan je deze totals.csv file openen
7 In een van de lijnen data…  bij mij lijn 20, kan je de odometer vinden, (wel uitgedrukt in meters!)
Voorbeeld: data,2,710976,5947593,71197,10,101,,9
( 5947 is de odometer stand)
8 Pas deze aan naar wens, en save de totals.csv file
9 Hernoem de totals.csv file naar History.fit

10 Copy de History.fit file naar D/Garmin/Newfiles
11 Start de Edge1000, de odometer(s) is aangepast

Ik geef toe, het is omslachtig, en niet voor veel gebruik, maar voor vb. eenmalig aanpassen werkt het goed.
Woestijnvalk
Mountainbiker

Post by Woestijnvalk »

Bedankt voor deze methode, was de odo kwijt van mijn vier fietsen na de update 4.1.

Bij punt 9 zou je, voor de duidelijkheid, wel moeten zetten: converteer de csv file terug naar fit file via kieswetter (ipv alleen hernoem).
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Lukt het niet om de Odometer manueel aan te passen op een Edge 1000?
Dit lukte bij een Edge 800 probleemloos.

Maar waarom uberhaupt uw Odometer bijhouden op uw device?
Ik weet perfect hoeveel km's mijn fietsen hebben via veloviewer.com.
Veloviewer synct met Strava en als je aan uw ritten steeds de correcte fiets hebt aangeduid, kan je met Veloviewer een totaal opvragen per fiets/per periode.
Ik heb gezien dat je nu ook via Garmin Connect een fiets kunt koppelen aan uw ritten, maar nog geen tijd gehad om dit deftig uit te vogelen wegens een veel te trage internetverbinding hier in Frankrijk.
Woestijnvalk
Mountainbiker

Post by Woestijnvalk »

RigolleM wrote:Lukt het niet om de Odometer manueel aan te passen op een Edge 1000?
Dit lukte bij een Edge 800 probleemloos.

Maar waarom uberhaupt uw Odometer bijhouden op uw device?
Ik weet perfect hoeveel km's mijn fietsen hebben via veloviewer.com.
Veloviewer synct met Strava en als je aan uw ritten steeds de correcte fiets hebt aangeduid, kan je met Veloviewer een totaal opvragen per fiets/per periode.
Ik heb gezien dat je nu ook via Garmin Connect een fiets kunt koppelen aan uw ritten, maar nog geen tijd gehad om dit deftig uit te vogelen wegens een veel te trage internetverbinding hier in Frankrijk.
Zoals je weet heeft de edge 1000 geen bike-profielen meer, daarom maak je per fiets een activiteitsprofiel aan. De data van de activiteitsprofielen zijn niet manueel aan te passen. (wel dus via de manier van TaurineR (o) )

Gebruik geen Strava of Veloviewer.
Ben wel geïnteresseerd in de koppeling van een fiets in Garmin Connect. Waar vind ik dat ergens terug?
Post Reply