Garmin Edge 520

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
RigolleM
Mountainbiker

Garmin Edge 520

Post by RigolleM »

Na 4 jaar trouwe dienst van de Edge 800 wordt dit wellicht de opvolger:

http://www.dcrainmaker.com/2015/07/garmin-edge-520.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
vedet
Mountainbiker

Re: Garmin Edge 520

Post by vedet »

iemand een idee vanaf wanneer leverbaar?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Deze zomer dus ten laatste 21 september ;-)
ridley
Mountainbiker

Post by ridley »

Al leverbaar op aantal sites. Vb http://www.nav-shop.be/garmin-edge-500.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is wel een interessant alternatief voor de edge 810/1000.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

ridley wrote:Al leverbaar op aantal sites. Vb http://www.nav-shop.be/garmin-edge-500.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is wel een interessant alternatief voor de edge 810/1000.
Ik zie hem nog niet staan om betrouwbare sites (gps.nl, hartslagmetershop.nl, waypoint,...). Is niet dat ik nav-shop.be niet vertrouw hoor, want ik heb daar ook al iets besteld (was toen goedkoopste), maar ze zijn niet echt duidelijk of het toestel al op voorraad is. Het op de site zetten is één ding, maar ze kunnen leveren is iets anders. Tot op heden nog geen berichten dat hij al leverbaar is.

Als je niet vaak navigeert is de Edge 520 een mooi alternatief. Van zodra hij leverbaar is, ga ik hem aanschaffen en ten degelijke testen. Ik wil vooral weten hoe groot (in megabytes) het gebied mag zijn om te navigeren, want het intern geheugen van de Edge 520 is vrij beperkt. Ik gebruik toch telkens mijn PC om een rit op te laden, dus als ik telkens een stuk kaart moet uploaden vind ik dat niet zo erg. Maar als hij het gebied niet volledig dekt, van een bepaalde rit (bv. 100 km rit op de weg) dan ga ik nog niet onmiddellijk de Edge 800 weg doen.
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Dus geen mogelijkheid tot het plaatsen van een sd kaartje met kaarten? Das wel jammer.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

BertG wrote:Dus geen mogelijkheid tot het plaatsen van een sd kaartje met kaarten? Das wel jammer.
Neen, geen SD kaart dit is enkel voor de grotere broers 810/1000.
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

RigolleM: heb je ondertussen de Edge 520 gekocht? Ik ben wel geïnteresseerd naar je algemene bevindingen.

Ik heb momenteel een Etrex 30, die het op vlak van navigatie uitstekend doet. Ik zou echter een iets gestroomlijnder model willen dat me ook veel trainingsgegevens verschaft. Aangezien ik meestal een track narijd op gps, voldoet de Edge 520 in principe aan wat ik nodig heb (ik volg nooit routes, enkel tracks).

Het beperkte geheugen vind ik uiteraard een sterke min, maar niet genoeg om voor een Edge 810 te kiezen, een model dat ondertussen al 3j oud is en zelfs niet meer actief geadverteerd wordt door Garmin. Aangezien ik toch regelmatig de gps aan de pc aansluit om tracks te uploaden, is het ook geen ramp als ik af en toe wat kaarten moet installeren. (Of vergis ik me hierin en duurt het toch >5 min om 50 MB aan kaarten te installeren?)

Ik vroeg me echter af hoe handig/onhandig het in-/uitzoomen en navigeren op de kaart is. Meestal volg ik gewoon een track, zonder veel in of uit te zoomen of naar een andere plek op de kaart te scrollen. Maar soms is dit toch wel handig (een van je compagnons is moe en wil kortste weg naar huis en je wil weten waar je zit, of je zoekt dichtsbijzijnde stad voor een winkel etc..). Gaat dit met de Edge 520?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Nope, ik ben hem in het echt gaan bewonderen en ik vond hem te klein t.o.v. Edge 800/810.
Als de Edge 800 de geest geeft zal het eerder een Edge 1000 worden.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

spaghetti_2 wrote:RigolleM: heb je ondertussen de Edge 520 gekocht? Ik ben wel geïnteresseerd naar je algemene bevindingen.

Ik heb momenteel een Etrex 30, die het op vlak van navigatie uitstekend doet. Ik zou echter een iets gestroomlijnder model willen dat me ook veel trainingsgegevens verschaft. Aangezien ik meestal een track narijd op gps, voldoet de Edge 520 in principe aan wat ik nodig heb (ik volg nooit routes, enkel tracks).

Het beperkte geheugen vind ik uiteraard een sterke min, maar niet genoeg om voor een Edge 810 te kiezen, een model dat ondertussen al 3j oud is en zelfs niet meer actief geadverteerd wordt door Garmin. Aangezien ik toch regelmatig de gps aan de pc aansluit om tracks te uploaden, is het ook geen ramp als ik af en toe wat kaarten moet installeren. (Of vergis ik me hierin en duurt het toch >5 min om 50 MB aan kaarten te installeren?)

Ik vroeg me echter af hoe handig/onhandig het in-/uitzoomen en navigeren op de kaart is. Meestal volg ik gewoon een track, zonder veel in of uit te zoomen of naar een andere plek op de kaart te scrollen. Maar soms is dit toch wel handig (een van je compagnons is moe en wil kortste weg naar huis en je wil weten waar je zit, of je zoekt dichtsbijzijnde stad voor een winkel etc..). Gaat dit met de Edge 520?
Kijk eens naar de Edge Touring (Plus)
Post Reply