Intussen een dikke 1600 km met deze bike gereden, en ik ben supercontent nog steedsvani wrote:ondertussen nog wat meer ervaringen ?
Had wat schrik dat de remmen (sram XX) gingen tegenvallen, integendeel, ben er heel content van! Remblokjes achter waren wel na +-1300km zo goed als op, heb ik reeds vervangen. Maar maat van mij rijdt met de XTR-remmen,
heeft ongeveer dezelfde slijtage, dus is normaal.
De remblokjes zijn als ze nieuw zijn ook niet meer zo dik als vroeger, logisch dat ze dan rapper op zijn he...
Heb wel een scharnierpunt al twee maal moeten losmaken voor een enerverend gekraak, opnieuw invetten en het gekraak was weg.
Is helaas wel een schroef die maar met 3 Nm mag vastgezet worden, dus wel iedere keer loctide gebruiken en dus niet op 1, 2, 3 gefikst.
Ik ben wel bijna zeker dat het aan een te agressieve zeep in de carwash lag,
ik maak hem nu niet meer met die zeep schoon en het probleem is niet meer teruggekomen.
Dan de 1x11 is ook super, ketting is er ook nog niet af gevallen. Het enige probleempje dat ik regelmatig ondervind is bij het afschakelen naar een zwaardere versnelling, omdat de shifter zo gevoelig en snel is, dat ik door de trillingen van het rijden, de knop twee keer bedien ipv één keer. Maar dit is eigenlijk niet zo erg en zal misschien nog moeten wennen.
De RS-1 vind ik ook top, de hydraulische lock op het stuur, de crash protection unit, ... kortom, tot nu toe niks dan lof!