Hoe lang wachten op mtb van Trek?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Frank_R
Mountainbiker

Hoe lang wachten op mtb van Trek?

Post by Frank_R »

Beste lezers, ik zit met een probleempje.. Op 11 april 2015 bestelde ik in een fietsenzaak (te Hasselt) een Superfly 8 maat 23. Ik betaalde bij de bestelling reeds een voorschot van 250 euro. De levering was voorzien voor half mei. Maar telkens werd deze datum opgeschoven.. eind mei, half juni, eind juni en nu is de verwachte verzenddatum alweer verschoven naar 17 juli. Ondertussen wacht ik al 3 maanden op een fiets die zgn. voorradig is (weliswaar het laatste exemplaar in mijn maat).
Hetgeen mij het meest stoort is dat zelfs de verkoper niet kan zeggen waar de fiets zich op dit moment bevindt. Telkens krijg ik van de verkoper een vaag excuus over een verantwoordelijke tussenpersoon die maar niet te bereiken is of geen mails beantwoordt. Ook van de Benelux Customer Service van Trek heb ik nog geen antwoord gekregen. Heb ik (na 3 maanden wachten) het recht om mijn aankoop te annuleren en mijn voorschot terug te eisen? Graag jullie advies.. Alvast bedankt!
joske77
Mountainbiker

Re: Hoe lang wachten op mtb van Trek?

Post by joske77 »

zou normaal op de factuur/bestelbon moeten staan... kleine lettertjes.

of je het recht hebt weet ik niet, maar als ze dat bij mij flikten zou ik toch proberen om m'n geld terug te krijgen, of een tegemoetkoming voor het lange wachten als ie dan eindelijk geleverd wordt.

succes
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Frank_R wrote:Telkens krijg ik van de verkoper een vaag excuus over een verantwoordelijke tussenpersoon die maar niet te bereiken is of geen mails beantwoordt.
Dat is wel een erg vreemde uitleg. Een fm koopt zijn fietsen rechtstreeks aan bij Trek Benelux, daar zit helemaal niemand tussen. Of het moet zijn dat je bij een keten hebt gekocht a la Fiets?
Frank_R
Mountainbiker

Post by Frank_R »

Mister No Chaïn wrote:
Frank_R wrote:Telkens krijg ik van de verkoper een vaag excuus over een verantwoordelijke tussenpersoon die maar niet te bereiken is of geen mails beantwoordt.
Dat is wel een erg vreemde uitleg. Een fm koopt zijn fietsen rechtstreeks aan bij Trek Benelux, daar zit helemaal niemand tussen. Of het moet zijn dat je bij een keten hebt gekocht a la Fiets?
De Trek is inderdaad besteld bij Fiets! :-?
Frank_R
Mountainbiker

Post by Frank_R »

joske77 wrote:zou normaal op de factuur/bestelbon moeten staan... kleine lettertjes.
Ik heb alleen een orderbevestiging meegekregen. Hierop staan geen kleine lettertjes vermeld, alleen de omschrijving van de bestelde fiets, het reeds voorgeschoten bedrag en het resterende te betalen bedrag. Bij orderprioriteit staat 'urgent' vermeld :-?
Wiez
Mountainbiker

Post by Wiez »

Raar verhaal. Een model dat op voorraad is,zou toch redelijk snel leverbaar moeten zijn. Ik heb onlangs ook een nieuwe Trek gekocht en kon deze 4 dagen nadat de bestelling geplaatst was al afhalen.
Probeer uw geld terug te krijgen of op z'n minst een mooie compensatie voor het lange wachten.
Stokke
Mountainbiker

Post by Stokke »

Een kennis van mij heeft bijna hetzelfde meegemaakt
Blijkbaar scheelt er iets met de communicatie tussen hun winkels :lol: :lol:
Of de een wil ni voor den andere da kan ook #-o
Uw bestelde fiets zal in een van hun winkels staan of hebben gestaan
Het is maar de juiste persoon vinden die er werk wil van maken om dit eens uit te zoeken
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar da is pfffff veel te veel werk blijkbaar

Verkopen is hun hoofddoel de rest ??????
Compensatie :^o :^o :^o
Geen percent geen trappers geen computerke nada (gaat niet te scherpe prijzen)
kootje
Mountainbiker

Post by kootje »

Scherpe prijs is leuk, maar je hebt er niks aan als je je bestelde fiets niet krijgt...

Ik zou ze vandaag nog voor de keus stellen: Fiets leveren op 17 juli (de laatst afgesproken datum) en anders geld terug en elders gaan shoppen.
Er zijn genoeg andere vissen in de zee...
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Stokke wrote:Blijkbaar scheelt er iets met de communicatie tussen hun winkels
Zo zal het inderdaad wel zijn, fiets net verkocht in een andere winkel of de stock die niet klopte. Als de fiets er nu niet is zal hij niet meer komen, de 2016 modellen zullen niet lang meer op zich laten wachten.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

het kan ook de verlofperiode zijn op dit moment dat er geen nieuws komt. veel verdelers zijn deze periode dicht.

maar informeer in elk geval, stuur even een mail naar TREK BENELUX met copy van de aankoopbon.

als de bestelling bij hun is toegekomen, zal het zeker vermeld staan in hun bestand (bestelnr naam lbs etc) en ga je respons van de stand van zaken krijgen.

anderzijds :
3 maanden zonder nieuws van gelijk welke kant is een niet normale gang van zaken.

tevens kan je de verkoop ANULEREN, op basis van DE NORMALE ACCEPTABELE TERMIJN VAN LEVERING RUIM OVERSCHREDEN.

dat is dus wel mogelijk, omdat NIEMAND je ook iets laat weten. Je kan als basis naar voor brengen dat het vertrouwen in de lbs totaal weg is omdat men je in het ongewisse laat; maw verzuimt u op de hoogte te houden.
de annulatie dient men te aanvaarden, omdat dit wel degelijk een geldige reden is. (het is de PLICHT van de lbs u bij wijzigingen van leveringen of problemen aangaande levering u op de hoogte te houden)

Trek bikes benelux :
[url]http://www.trekbikes.com/be/nl/support/contact/[/url]

(kies klantenservice and feetback)

komplete gegevens met tel. nr Trekbikes - Amersfoort / Nederland (Benelux verdeler)
bedrijf: Trek Bikes
telefoon: 0031-33-4509040
adres: Basicweg 12
Plaats: 3821BR Amersfoort

FIETS !
(klachtenbehandeling, verificatie stand van zaken etc...
[url]http://www.fiets.be/merken/trek[/url]

FIETS ! - levering en verzending :
[url]http://www.fiets.be/levering-verzending[/url]

NOTA !!!!!!!!!
is de aanvraag van levering aan het adres van de LBS gedaan, of bij u aan huis ?
volgens wat ik lees en begrijp word de fiets geleverd na betaling van het volledige bedrag.

ik begrijp ook niet waarom een LBS een fiets besteld bij een online service van fiets ??? normaal werken ze rechtstreeks met Trekbikes Benelux, en dat gaat altijd vlot.
mits een vertraagde levering - complicatie, laten ze normaal ook nieuws.
eerlijk gezegd lijkt me de situatie een beetje raar. de lbs heeft wellicht gedacht via fiets ! ?? een grotere winstmarge ondanks prijssetting te maken , en op een hoop miserie gestoten.
het is namelijk ook zo dat een tijd terug even in de media verscheen (telefacts dacht ik, aangaande oplichting en gestolen dure fietsen), dat oplichters actief waren en zelfs websites copieerden voor misbruik. (met webspiders is dat een fluitje van een cent)

ik wil je niet ongerust maken, maar zou het ook niet uitsluiten. in alle gevallen dient de lbs u te vergoeden !!!!! (teruggave voorschot als je dat eist)
Post Reply