Zannata z29 evo custom build

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
whaleshark
Mountainbiker
Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Zannata z29 evo custom build

Post by whaleshark »

Zeer mooi MTB...
defanvs
Mountainbiker

Post by defanvs »

Heb je de liner van de voorderr. uit het frame verwijderd ? , en hoe heb je de kabel-in-uitgang in het frame uiteindelijk afgewerkt ? (water-stofdicht)
JelleDB
Mountainbiker
Location: Zannata z29 evo (29") & Cube reaction GTC Pro (26")

Post by JelleDB »

Er was geen montage voor de voorderrie voorzien. Heb bij de Shimano afgemonteerde zannatas gezien dat dat via een klemband gedaan werd. Het houdertje voor de kabel van de voorderrie heb ik laten zitten. De geleiding voor deze kabels heb ik open gelaten, ik denk (vooral hoop ;) ) dat er niet al te veel vuil langsdaar ingaat. Het water kan mooi onderaan weglopen via een voorgeboord gaatje
defanvs
Mountainbiker

Post by defanvs »

Er was geen montage voor de voorderrie voorzien. Heb bij de Shimano afgemonteerde zannatas gezien dat dat via een klemband gedaan werd. Het houdertje voor de kabel van de voorderrie heb ik laten zitten.
Met de liner bedoel ik de inwendige geleiding voor de derr.- kabel , die zit in m'n zanatta (mod.2015) ingelijmd.
Wanneer je de aansluiting voor de buitenkabel openlaat met de liner er nog in , zit die volgens mij binnen de kortste keren dicht met vuil .
Ik had eigenlijk gehoopt dat er dopjes in de handel waren om deze openingen degelijk (wel nog verwijderbaar) af te sluiten , met tape is't niet fatsoenlijk te realiseren
Mailen naar Zanatta is nutteloos , heb ik al enkele keren gedaan maar die antwoorden gewoon niet !
Van de fiets zelf ben ik wel super content !
JelleDB
Mountainbiker

Post by JelleDB »

Wat wel een geluk is, is dat de kabels intern geleid zijn dmv van een buisje. Er kan dus niet echt vuil in de kader. Dat neemt natuurlijk wel niet weg dat er vuil in deze geleiding kan. Is denk ik een probleem met alle frames met kabels ingewerkt die niet speciaal voor enkel blad gemaakt zijn. Als de gaten 3,5mm zijn kan je misschien eens afsluitdopjes voor audio connectors proberen :-D
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

heb ondertussen ook een X01 groep en idd de ketting kraakt bij kracht zetten, duurt dit lang? :lol:
JelleDB
Mountainbiker

Post by JelleDB »

Het gaat eigenlijk vrij vlug over. Duurde bij mij zeker minder dan 100km alvorens alle kroontjes waren ingereden. Ik verschoot me wel echt een bult toen ik dat hoorde. ik weet niet precies hoe het komt, maar volgens mij heeft die zwarte coating op de x1 en x01 cassettes er iets mee te maken.
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Waar heb je het frame gekocht? Ik ben wat aan het uitkijken naar frames om zelf op te bouwen. Heb gezien dat dit frame aan €1000 te koop is, dan is €2500 nog een redelijk krap budget om aan deze knappe fiets te komen? :)
sensaboy
Mountainbiker

Post by sensaboy »

Bike Center Ivan in Zele verkoopt die ook en kosten tussen de 800 en 900 € met vaste vork bij
JelleDB
Mountainbiker

Post by JelleDB »

De prijs van het frame lag inderdaad rond de 800 euro. En dan is het vele uurtjes rondneuzen op het www om het onderste uit de kan qua prijs te halen. Het zoeken is een hobby op zich :-D . Hier en daar ook een beetje budgetvriendelijke keuzes maken hebben mij ook erg geholpen om niet boven mijn budget te gaan.
Post Reply