schijfremmen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
4ti5
Mountainbiker

Re: schijfremmen

Post by 4ti5 »

BEASTY wrote:
4ti5 wrote:

Gebruik ik voor mijn Tektro orion schijfremblokjes , werkt super

hallo,

waar koop je dat?

Mvg
https://www.bike-components.de/advanced ... e+silencer" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb het van een lbs in de buurt .
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Piepen kan allerlei oorzaken hebben:
- als je veel slepend remt schuur je je blokjes op, beginnen ze te blinken en ook te piepen. Stevig doorremmen is de boodschap.
- auto's laten op de weg rubber en olie achter, bij mijn fiets voor woon-werk ontvet ik mijn schijf om de zes maand eens, er komt echt wel wat zwarte boel af (bij de mtb heb ik dat wel niet). Mijn blokken ga ik ook eens met een vod over en dan schuur ik ze op.
- schijfremmen hebben zo soms ook hun eigen leven. Tijdens de winter hebben mijn remmen gedurende een maand zowel voor als achter serieus gepiept. Opgeschuurd, proper gemaakt, droge ritten en vuile ritten mee gedaan maar piepen bleven ze doen ... dan plots was het gepiep verdwenen [-(
Gerrit M
Mountainbiker

Post by Gerrit M »

Ik heb ook al vaak problemen gehad met mijn schijfremmen.Van zodra ze vet of olie opnemen beginnen ze te piepen.De oplossing voor mij was starten met een vers setje blokjes, en industriële ontvetter of zuivere alcohol (te halen bij de apotheek) loslaten op de schijven en blokjes na elke rit zodat ze volledig ontvet zijn.Geen last meer van nu :-)
Post Reply