Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
uncle sam
Mountainbiker

Re: Kluisbergen - Bloso

Post by uncle sam »

Hoe zit het ondertussen met de "snoeiwerken" op en rond de Kluis?
Zijn er al terug wat vrije paden? Wat met bestaande trails?
Het begint te kriebelen want tis alweer zo lang geleden :bounce:
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Kom maar af. 2 weken geleden lag er nog wel hier en daar ne stok, maar ge kunt bijna overal door.
gibbert
Mountainbiker

Post by gibbert »

Heb een kleine twee weken geleden de groen-blauw-rode tocht gedaan, geen problemen gehad.

Enkel een bepijlingsprobleem gekend in de Kapoenstraat : laatste pijl die ik daar gezien heb zei me daar links in te slaan (komende van de Pladutsestraat) en daarna niets meer gevonden... twee-drie keer straat op en af gegaan, geen succes. Ik ben dan uiteindelijk op het einde van die Kapoenstraat links omhoog gereden (aan dat 'lusje') tot ik uitkwam op de Smisstraat, daar naar rechts gegaan (parallel met de Rijksweg) en parcours daar iets verderop teruggevonden. Geen idee wat ik fout heb gedaan, was de eerste keer dat ik die tocht gedaan heb.

Maar afin, alles dus ok voor de rest, leuke tocht :-)
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

gibbert wrote:Heb een kleine twee weken geleden de groen-blauw-rode tocht gedaan, geen problemen gehad.

Enkel een bepijlingsprobleem gekend in de Kapoenstraat : laatste pijl die ik daar gezien heb zei me daar links in te slaan (komende van de Pladutsestraat) en daarna niets meer gevonden... twee-drie keer straat op en af gegaan, geen succes. Ik ben dan uiteindelijk op het einde van die Kapoenstraat links omhoog gereden (aan dat 'lusje') tot ik uitkwam op de Smisstraat, daar naar rechts gegaan (parallel met de Rijksweg) en parcours daar iets verderop teruggevonden. Geen idee wat ik fout heb gedaan, was de eerste keer dat ik die tocht gedaan heb.

Maar afin, alles dus ok voor de rest, leuke tocht :-)

Zou zo moeten zijn:
Image
gibbert
Mountainbiker

Post by gibbert »

Jep, dat lijkt zeer sterk op wat ik uiteindelijk gedaan heb (ben ter plekke dan ook maar op een track op mijn gsm afgegaan), alleen heb ik de bijhorende pijltjes daar nergens gezien.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Een "bedankt" is wel op zen plaats voor de 2 mannen met shirts van cameleonbike die ons bijstonden na de zware crash van 1 van onze bikemakkers bij de "pensemont"
Na een half uurtje bekomen en terug half en half op positieven komen is hij naar spoed gegaan.

Geen breuken, 2 snijwonden in 't gezicht (van zijn zonnebril) en de onderlip was binnenin gescheurd en een kneuzing aan de schouder.

Nogmaals merci dat jullie zo kalm bleven en de tijd maakten om bij ons te blijven, want als je een maat ziet liggen KO met bloed over 't ganse gezicht is dat niet zo plezant.

Volledig ter zijde: Nog steeds durven er mensen, zoals vandaag oa gaan mtb-en zonder helm.
Gelukkig had onze maat er wel 1 aan en kan hij het nog navertellen.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Wat is er precies gebeurt daar aan pensemont?
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

prideandglory1891 wrote:Een "bedankt" is wel op zen plaats voor de 2 mannen met shirts van cameleonbike die ons bijstonden na de zware crash van 1 van onze bikemakkers bij de "pensemont"
Na een half uurtje bekomen en terug half en half op positieven komen is hij naar spoed gegaan.

Geen breuken, 2 snijwonden in 't gezicht (van zijn zonnebril) en de onderlip was binnenin gescheurd en een kneuzing aan de schouder.

Nogmaals merci dat jullie zo kalm bleven en de tijd maakten om bij ons te blijven, want als je een maat ziet liggen KO met bloed over 't ganse gezicht is dat niet zo plezant.

Volledig ter zijde: Nog steeds durven er mensen, zoals vandaag oa gaan mtb-en zonder helm.
ai da's pech hebben,....tip nooit zonder de plaatselijk gids op pad gaan hé... :wink:
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

blubberduck wrote:
prideandglory1891 wrote:Een "bedankt" is wel op zen plaats voor de 2 mannen met shirts van cameleonbike die ons bijstonden na de zware crash van 1 van onze bikemakkers bij de "pensemont"

ai da's pech hebben,....tip nooit zonder de plaatselijk gids op pad gaan hé... :wink:
Dat was misschien net het probleem :-D dat ik mee was. Nuja, 't was gewoon pech.. Een jump genomen en voorwiel weg geschoven nog op de jump en de landing was nogal onzacht.
Maar 't komt goed. Hij kan al weer lachen en denkt al vooruit aan zen eerstkomende mtb rit. 't Is nog nen harden :wink:
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Ik heb vernomen dat Jurgen D. ook een zware val heeft gemaakt van 't weekend. Of was hij mee met u?
Post Reply