Remkracht

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
JeroenJeroen
Mountainbiker

Remkracht

Post by JeroenJeroen »

Ik heb mijn mountainbike vervoerd in de auto zonder iets tussen de cilinders te duwen. Nu ben ik naar de fietsenmaker gegaan en die heeft deze ontlucht. De remkracht is niet als hoe het was voordat ik de fiets in de auto heb vervoerd. Heeft iemand tips hoe ik dit zelf kan oplossen?
Ivo L
Mountainbiker

Re: Remkracht

Post by Ivo L »

Terug naar uwe fietsmaker, hij heeft zijn werk niet goed gedaan.

En als je hier advies wenst, misschien even laten weten welk merk en type remmen je hebt.
JeroenJeroen
Mountainbiker

Post by JeroenJeroen »

Ik ben deze week terug geweest. De fietsenmaker zegt dat mijn remset van slechte kwaliteit is en dat de kabels uitzetten waardoor er te weinig druk op de remmen komt. Hij adviseerde een slx setje te monteren.

Is gewoon kabels vervangen dan niet genoeg?

Excuses, ik heb een Merida big nine 300 model 2015 met Tektro HDC-301 160.
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

vervoeren zonder iets tussen de blokken kan geen kwaad, zolang je niet aan de remhendel komt.
anders kan de zuiger eruit vallen.

ik vervoer mijn bike meestal met gedemonteerd voorwiel zonder iets tussen, nooit problemen gehad met afnemende remkracht.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

JeroenJeroen wrote:Ik ben deze week terug geweest. De fietsenmaker zegt dat mijn remset van slechte kwaliteit is en dat de kabels uitzetten waardoor er te weinig druk op de remmen komt. Hij adviseerde een slx setje te monteren.

Is gewoon kabels vervangen dan niet genoeg?

Excuses, ik heb een Merida big nine 300 model 2015 met Tektro HDC-301 160.
Is toch hydraulisch (met olie) die Tekro's?
Als die fiets van 2015 is en daar gekocht mag hij het fixen imho, ipv uw een setje SLX aan te smeren! Niet dat SLX slecht is, maar als die Tekro's voordien perfect (voor u) functioneerde dan moet hij het terug in orde brengen. Desnoods moet hij maar zelf nieuwe kabels plaatsen.
mbangels
Mountainbiker

Post by mbangels »

Inderdaad fietsenmaker moet beter ontluchten. Steekt wel wat tijd in als je het goed wilt doen. Is het aangrijpingspunt van de remmen nog hetzelfde ?
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Kabels die uitzetten ???????? #-o #-o #-o
mbangels
Mountainbiker

Post by mbangels »

Minderwaardige kabels kunnen inderdaad uitzetten waardoor er minder druk op de pistons komt. Maar dit zou nooit een verschil kunnen opleveren tussen "nacht en dag"
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Dat is de grootste onzin die ik een fietsenmaker tot nu toe heb horen vertellen. Dat zou willen zeggen dat de geleverde remmen van Tektro, niet voldoen aan de veiligheidseisen omdat ze gewoon niet werken. Dan zou ik eens contact opnemen met Tektro om dit euvel aan te kaarten. Je zal zien dat je fietsenmaker rap op de vingers word getikt. Heeft je fietsenmaker ook een antwoord op de vraag hoe hydraulische remkabels ineens kunnen gaan uitzetten na het vervoeren van een fiets in de auto? Het lijkt er sterk op alsof uw fietsenmaker gewoon niet weet hoe hij dit moet oplossen en je daardoor verkeerde informatie geeft.

Het is een garantiegeval dus ik zou voorstellen aan de fietsenmaker om de Tektro remmetjes inderdaad om te ruilen voor de SLX (zijn sowieso betere remmen). Maar dan op zijn kosten of met een kleine opleg van uw kant (Prijs van de Tektro remmen van de SLX remmen halen).
Post Reply