Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Solo
Mountainbiker

Re: Garmin Edge 1000

Post by Solo »

TaurineR wrote:Als ik naar een adres navigeer krijg ik op mijn EDGE1000 een mooie duidelijk zichtbare roze lijn welke me de weg aangeeft.
Als ik een track rij, dan moet ik het stellen met een dun iel donkerroos streepje.

Kan ik de kleur/ breedte van deze lijn instellen?
(normaal heb ik een leesbril nodig, maar deze gebruik ik niet om te fietsen :-? )....

Je kan eens proberen met de kaart in 3D modus te zetten , dan wordt de track dikker weergegeven,

Instellingen/Activiteitenprofiel/Navigatie/Kaart/ Orientatie > 3D modus

Stef
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Solo wrote:
TaurineR wrote:Als ik naar een adres navigeer krijg ik op mijn EDGE1000 een mooie duidelijk zichtbare roze lijn welke me de weg aangeeft.
Als ik een track rij, dan moet ik het stellen met een dun iel donkerroos streepje.

Kan ik de kleur/ breedte van deze lijn instellen?
(normaal heb ik een leesbril nodig, maar deze gebruik ik niet om te fietsen :-? )....

Je kan eens proberen met de kaart in 3D modus te zetten , dan wordt de track dikker weergegeven,

Instellingen/Activiteitenprofiel/Navigatie/Kaart/ Orientatie > 3D modus

Stef
Ja, het is geen mooi gezicht maar het werkt wel.... en daar gaat het om.
Bedankt!
Erik.B
Mountainbiker

Post by Erik.B »

Ik heb ook een edge 100 gekocht en heb problemen met mijne hartslag meter.
Mijn hr is één van mijne edge 705 die ik nog altijd gebruik op mijn 800 en nu ook wil gebruiken op mijne 1000.
Ik heb mijn hr toegevoegd bij mijn sensors en de sensor is erkend door toestel maar ik krijg geen hr waarde op de gps, dan ben ik naar de sensors gegaan en klik op mijn hart icoon en dan vanonder op verbind maar dat lukt niet gps blijft maar proberen om te verbinden maar lukt niet,
Hoe kan ik dit oplossen?
Is mijn hr band wel compatibel met de edge 1000??
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Erik.B wrote:Ik heb ook een edge 100 gekocht en heb problemen met mijne hartslag meter.
Mijn hr is één van mijne edge 705 die ik nog altijd gebruik op mijn 800 en nu ook wil gebruiken op mijne 1000.
Ik heb mijn hr toegevoegd bij mijn sensors en de sensor is erkend door toestel maar ik krijg geen hr waarde op de gps, dan ben ik naar de sensors gegaan en klik op mijn hart icoon en dan vanonder op verbind maar dat lukt niet gps blijft maar proberen om te verbinden maar lukt niet,
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik zit met het zelfde probleem nu. Voordien had ik ook de 705. Twee zelfs. Eentje heb ik verloren en eentje werd gestolen op mijn mtb.
Ik bezat dus twee borstbanden. Alle twee werkte ze ook op mijn Garmin 1000. Maar nu plotseling niet meer. Vraag me ook af wat er aan de hand is. Heb vandaag de pillen vervangen voor de zekerheid en het toestel opnieuw ingesteld op fabrieks instelling. Maar werkt nog niet op hartslag. Ik herinner me nu ook plots dat de cadansmeter onlangs ook niet meer werkte. Als je naar het scherm kijkt dan zie je duidelijk dat het toestel de sensoren wel heeft gevonden maar hij doet geen metingen. Al de ander metingen zoals snelheid, afstand enz... meet hij wel. Zou het probleem niet begonnen zijn na de laatste nieuwe software in te laden vraag ik me af.
Erik.B
Mountainbiker

Post by Erik.B »

Fons Moors wrote:
Erik.B wrote:Ik heb ook een edge 100 gekocht en heb problemen met mijne hartslag meter.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik zit met het zelfde probleem nu. Voordien had ik ook de 705. Twee zelfs. Eentje heb ik verloren en eentje werd gestolen op mijn mtb.
Ik bezat dus twee borstbanden. Alle twee werkte ze ook op mijn Garmin 1000. Maar nu plotseling niet meer. Vraag me ook af wat er aan de hand is. Heb vandaag de pillen vervangen voor de zekerheid en het toestel opnieuw ingesteld op fabrieks instelling. Maar werkt nog niet op hartslag. Ik herinner me nu ook plots dat de cadansmeter onlangs ook niet meer werkte. Als je naar het scherm kijkt dan zie je duidelijk dat het toestel de sensoren wel heeft gevonden maar hij doet geen metingen. Al de ander metingen zoals snelheid, afstand enz... meet hij wel. Zou het probleem niet begonnen zijn na de laatste nieuwe software in te laden vraag ik me af.
Ik heb onmiddellijk een update gedaan naar de laatste software toen ik hem voor de eerste keer opstarte, bij mij heeft die dus nooit gewerkt.
Fons,
Ik heb hier eerder in het topic gezien dat ge garmin ging contacteren heb ge al antwoord gehad van garmin op die vraag?
Fons Moors
Mountainbiker

Post by Fons Moors »

Erik.B wrote:
Fons Moors wrote:
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb onmiddellijk een update gedaan naar de laatste software toen ik hem voor de eerste keer opstarte, bij mij heeft die dus nooit gewerkt.
Fons,
Ik heb hier eerder in het topic gezien dat ge garmin ging contacteren heb ge al antwoord gehad van garmin op die vraag?
Ja maar ik zou dan zelf bewijs moeten leveren van ik weet niet meer wat allemaal. Maar het kwam er op neer dat men mijn verdwenen toestellen niet zou blokkeren :(
Fons Moors
Mountainbiker

Post by Fons Moors »

ant+,... kan ik niet meer vinden in mijn derde Garmin. De Garmin 1000. En dat is nodig voor mijn hartslag borstbanden en cadans meter te laten werken. Zou Garmin mij daar geen schade vergoeding voor moeten betalen ?
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

Het probleem van de verbindingen met de sensors komt door de laatste software update 3.00.
Garmin erkend het probleem en zal dit aanpassen bij een volgende update
Je kan zelf de software van je toestel downgraden naar 2.80 maar doet dit alleen als je weet wat je doet.

Procedure vind je hier :
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... lems/page9" onclick="window.open(this.href);return false;
Jonetteke
Mountainbiker

Post by Jonetteke »

Ik heb me ook een Garmin 1000 aangeschaft om deze na 3 dagen terug te sturen. Wat een ramp!
Hoogtemeters kloppen totaal niet, software update marcheert niet, kan geen connectie maken met Garmin connect, kan geen koersen laden,... Kortom voor zo een duur toestel marcheert er niets.
Heb Garmin gemaild maar dan krijg je geen antwoord.
Op forums gelezen dat ik dan zelf de hoogte loet kalibreren maar ik vind dat wel raar dat je bij zo een toestel dat altijd zelf moet gaan doen. Mijn vorige Garmin 800 werkte altijd perfect! Jammer dat hem stuk is.
Nu weet ik niet welk toestel ik moet gaan aanschaffen want het is toch wel handig als het marcheert :-D
zaskaar
Mountainbiker
Location: Cannondale FSi Carbon 1 29"// ORBEA OIZ TEAM 26" //giant anthem xtc race team

Post by zaskaar »

Allen,

Sinds enkele maanden heb ik een edge 1000.

Deze wordt gebruikt voor zowel race als mtb. Ik rijd momenteel enkel met de standaard geleverde kaart. (tot nog toe weinig tot geen problemen)

Navigatie en routegeleiding wordt vooral gebruikt voor het rijden van mtb marathons in Ardennen.

Bij het rijden van een track (navigatie en routegeleiding) zou volgende mogelijk zijn in het deelscherm van "hoogte" :

* het zien van het volledige hoogteprofiel van deze track
* in en uitzoomen mogelijk om zo te zien wat nog komen gaat
* een stip die aangeeft waar je je exact bevindt op dit hoogteprofiel

Zo kan je zien hoe lang en steil de klim is waaraan je begint of bezig bent.

Weet er iemand hoe je dit dient te activeren ?

Thx,

Zaskaar
Post Reply