Technisch parcours te Wetteren gepland...
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Ik ben vrijdag ook eens afgezakt naar wetteren, zonder het forum te raadplegen. Daar toegekomen schrok ik van de rondtoerende bikers. Bleken allemaal gasten van 't forum. Een paar toerkes rondgecrosst en het is idd een tof parcourke. De ganse toch is ongeveer 1.8km, met een paar technische klimmekes en afdalingen. Ge moet wel een paar keer tussen de bomen slingeren, wat toch 100% concentratie vereist. Na een paar rondjes weet ge wel de moeilijkste punten liggen en kunt ge goed doorvlammen. Zeker voor herhaling vatbaar. Al denk ik dat het met een grote groep niet makkelijk zal zijn.
Ook een babbelke gedaan met Freezy, merlin en nothing's impossible.
Ook een babbelke gedaan met Freezy, merlin en nothing's impossible.
- Merlin
- Mountainbiker
der was idd vrij veel volk. Heb in Wetteren nog nooit zoveel bikers samen gezien :D (TT buiten beschouwing gelaten natuurlijk).
Parcours is idd wel es tof om te doen. Der zitten een aantal vrij technische stukken in. Vooral 't stuk naast het water (met die 2 straffe klimmekes die ge bijna vanuit stilstand moet beginnen). Der ligt daar zo een afdalingsken waar moeder natuur enkele boomwortels nogal vrij ongelukking geplaatst heeft
. De keren dat ik 't parcours al gereden had, steeds te voet naar beneden
... Maar nu dankzij een aantal aanwijzingen van Nothing's Impossible (
merci e man) er toch in geslaagd om naar beneden te kletsen. 't gaat zelfs vrij vlot nu.
Parcours kan in combinatie met zandbergen perfect gebruikt worden om eens vrij stevig te trainen.
Parcours is idd wel es tof om te doen. Der zitten een aantal vrij technische stukken in. Vooral 't stuk naast het water (met die 2 straffe klimmekes die ge bijna vanuit stilstand moet beginnen). Der ligt daar zo een afdalingsken waar moeder natuur enkele boomwortels nogal vrij ongelukking geplaatst heeft
Parcours kan in combinatie met zandbergen perfect gebruikt worden om eens vrij stevig te trainen.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Is niet te rijden in de zomer !!
Het openluchtzwembad is open!!!
Ik denk dat het daar warandelaan noemt.
Maar, het openluchtzwembad kan je niet missen.
Het openluchtzwembad is open!!!
Ik denk dat het daar warandelaan noemt.
Maar, het openluchtzwembad kan je niet missen.
Weet er iemand hoe dat parcours daar dezer dagen met het regenweer bijligt? Ik zou willen passen voor Wondelgem en als alternatief had ik wetteren uitgekozen. Met de bike heen en terug vanuit Melle, en daar een uurke rondtoeren en dan nog ff het zand proeven in de zandbergen. Twee en een half uur op de fiets. Moet wel nog overeenkomen met m'n bikepartner. Zouden zo na twee uur vertrekken vanuit melle. Als er nog gegadigden zijn, we zien wel.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
De vorige keer dat ik daar passeerde laf het toch niet zoals ik verwacht had, al de afgevallen bladeren zorgen voor een glad bovenlaagje.
Is wel nog steeds een fun dingetje, maar iets technischer als het begin van de herfst.
Is wel nog steeds een fun dingetje, maar iets technischer als het begin van de herfst.
Wij zijn dus gisteren wat gaan rondtoeren in de Warande. Het parcours lag er nog steeds heel goed bij. Hier en daar wat takken opgeruimd en de bladeren wat aan de kant gedaan. Ik had voor de gelegenheid m'n excavaders gelegd, maar de speedmaxen zouden het ook wel gehouden hebben. In de afdalingen komen wel al diepe groeven. Er zitten daar toch best een paar pittige stukjes tussen. Als ge wat op snelheid rijdt, hier en daar eens een boom geraakt met de schouder.
Een toertje of 5 gereden en dan nog een paar toerkes op de zandbergen. Daar is het ook best leuk rondrijden maar natuurlijk niet zo technisch als de warande. Langs een paar leuke off-road stukjes tussen Kwatrecht en Melle terug naar huis.
Een toertje of 5 gereden en dan nog een paar toerkes op de zandbergen. Daar is het ook best leuk rondrijden maar natuurlijk niet zo technisch als de warande. Langs een paar leuke off-road stukjes tussen Kwatrecht en Melle terug naar huis.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Yep, we zijn daar vandaag ook nog eens gepasseerd, en het lag er terug zeer goed bij, blaren weggeblazen, houten bloso bordjes ipv die papiertjes.
Der heeft iemand goed werk geleverd!!