Gewoon nameten of de maten van je frame overeenkomen met hetgeen in de tabel staat die je zelf hebt gepost. Voor een 19" frame zou de zadelbuislengte van center bracket tot top 483 mm moeten zijn. Eventueel kun je ook de bovenbuis checken.Oldenbarnevelt wrote:Mja de foto's zijn niet echt wat ze moeten zijn.
Enfin: ik heb de zoekfunctie gebruikt en ik vind niet meteen het overzichtstopic van fietsmeting. Iemand enig idee wie de referentie is voor Mtb (en ervaring/kennis) van 19 inch?
Voorwiel slipt weg/bochtentechniek
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Re: Voorwiel slipt weg/bochtentechniek
-
Oldenbarnevelt
- Mountainbiker
Post by Oldenbarnevelt »
2 juli heb ik een afspraak voor fietsmeting bij Jan Engels in Bonheide. Ineens voor de koersfiets bijgenomen.
Hopelijk levert het iets op.
Welbedankt voor de moeite iedereen.
Hopelijk levert het iets op.
Welbedankt voor de moeite iedereen.
- kevx
- Mountainbiker
Ik zou die bovenbuis toch eens nameten of ben je 100% zeker dat dit een 19" is?
volgens de site van specialized moet de toptube 625mm zijn--->
http://www.specialized.com/be/nl/bikes/ ... p#geometry" onclick="window.open(this.href);return false;
mij lijkt dit echt een kleinere fiets, ik gok op een 17,5"
volgens de site van specialized moet de toptube 625mm zijn--->
http://www.specialized.com/be/nl/bikes/ ... p#geometry" onclick="window.open(this.href);return false;
mij lijkt dit echt een kleinere fiets, ik gok op een 17,5"
-
Oldenbarnevelt
- Mountainbiker
Post by Oldenbarnevelt »
Ik ben vrij zeker dat het 19 inch is. Het staat op het kader en ik heb ook op een 17,5 gezeten destijds.
Foto's geven helaas en vertekend beeld. Ben eens curieus naar de meting. Ik zal voor de sport laten weten wat het geworden is.
Foto's geven helaas en vertekend beeld. Ben eens curieus naar de meting. Ik zal voor de sport laten weten wat het geworden is.
Top! Een verstandige keuze. Let wel op dat een fietsmeting ook niet heilig is. Maar van daaruit heb je wel een mooie theoretische basis om wat te proberen als je nog last hebt van iets.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
op de foto kan je niet uitmaken nog hij te laag zit... de pedaalstand is daarvoor totaal verkeerd om op eerste indruk daarover al iets te zeggen.
stuurpen is toch iets te kort... zeker van. en de positie te hoog, bijna gelijk met het zadel lijkt het wel.
als deze te kort is kan je evengoed teveel druk ondervinden (wat al iemand aanhaalde), ook op de polsen. verder kan je op een steile helling snel met het voorwiel van de grond loskomen...en te voet staan. stuurtechnisch is het ook niet ideaal, zoals ook een veel te lange stuurpen niet ideaal is.
en ook lijkt de fiets vooral een 17.5" te zijn en geen 19". (wat ook al iemand aanhaalde) mocht dat zo zijn.. toch kan je op een iets te klein maatje toch een goede positie vinden, maar veel hangt ook af van de framelengte...en die lijkt me vrij kort.
en het is zo niet te zien, maar het kan zijn dat je daarbij ook nog is te recht boven het bracket zit
stuurpen bijvoorbeeld 2cm langer en negatief (dan kan je veel nauwkeuriger stellen nadien) zal je zowieso al in een beter gebalanceerde positie zetten. nu zit bijna alle gewicht op het zadel en je rug krijgt ervanlangs, iets platter en gerekt zal een goede balans geven, weg slapende handen, weg pijn in de armen en nek (of je moet dan veel te laag gaan of een stuurpen steken van 130-140mm, wat maar weinigen aankunnen op een mtb om de korte bouw toch op te vangen)
laten uitmeten zal meteen een duidelijk beeld geven.
stuurpen is toch iets te kort... zeker van. en de positie te hoog, bijna gelijk met het zadel lijkt het wel.
als deze te kort is kan je evengoed teveel druk ondervinden (wat al iemand aanhaalde), ook op de polsen. verder kan je op een steile helling snel met het voorwiel van de grond loskomen...en te voet staan. stuurtechnisch is het ook niet ideaal, zoals ook een veel te lange stuurpen niet ideaal is.
en ook lijkt de fiets vooral een 17.5" te zijn en geen 19". (wat ook al iemand aanhaalde) mocht dat zo zijn.. toch kan je op een iets te klein maatje toch een goede positie vinden, maar veel hangt ook af van de framelengte...en die lijkt me vrij kort.
en het is zo niet te zien, maar het kan zijn dat je daarbij ook nog is te recht boven het bracket zit
stuurpen bijvoorbeeld 2cm langer en negatief (dan kan je veel nauwkeuriger stellen nadien) zal je zowieso al in een beter gebalanceerde positie zetten. nu zit bijna alle gewicht op het zadel en je rug krijgt ervanlangs, iets platter en gerekt zal een goede balans geven, weg slapende handen, weg pijn in de armen en nek (of je moet dan veel te laag gaan of een stuurpen steken van 130-140mm, wat maar weinigen aankunnen op een mtb om de korte bouw toch op te vangen)
laten uitmeten zal meteen een duidelijk beeld geven.