17/05/2015 Malmedy Bike Festival - chrono 67 km

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
vinokourov
Mountainbiker

Re: 17/05/2015 Malmedy Bike Festival - chrono 67 km

Post by vinokourov »

Eerste maal een 'marathon' gereden in de Ardennen. Zaterdagavond om 22h beslist dat ik 12h later, en 250km verder, zou starten in Malmedy. Geen seconde spijt van gehad.

Tijd kon me gestolen worden, wou vooral genieten. En heb er geen seconden spijt van gehad. Vergelijken met iets anders kan ik dus niet. Mooie klimmen, op het einde werd het wel heel zwaar, die laatste single-track-klim was er iets te veel aan voor mij, maar toch redelijk deftig kunnen uitrijden zonder veel voorbereiding.
Sommige afdalingen wel heel technisch, waardoor snelheid maken voor mij moeilijk was.

Als we dit vergelijken met bvb de RDHF, of andere chrono's in de ardennen, hoe moet ik die inschatten ? was dit een zware chrono, of gewoon in de lijn van andere chrono's in de ardennen qua zwaarte?
kona_bikearena
Mountainbiker
Location: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon

Post by kona_bikearena »

vinokourov wrote:Als we dit vergelijken met bvb de RDHF, of andere chrono's in de ardennen, hoe moet ik die inschatten ? was dit een zware chrono, of gewoon in de lijn van andere chrono's in de ardennen qua zwaarte?
Je kan deze tocht toch wel bij de zwaardere chrono's zetten maar is niet de zwaarste. vooral doordat die laatste km's zo zwaar zijn. Vergeleken met een RDHF is deze heel zwaar. Heb deze al twee keren gereden (en gewonnen op de 70km 8) ) en vind die echt veel minder vermoeiend dan deze. Blij dat ik deze morgen de beste tijd kon lezen achter mijn naam :drunk:
jow
Mountainbiker
Location: giant rincon, Specialized SJ Comp, Specialized epic fsr

Post by jow »

Proficiat met de overwinning!

Ik ben blij dat deze als zeer zwaar word omgeschreven want ik had toch eerste gemengde gevoelens over men eigen tijd. hoewel bijna anderhalf uur achterstand op die totaaltijd toch wel veel is heb ik er vertrouwen in dat de opgedane ervaring alleen al enkele minuten kan schelen voor de volgende ardenne marathon.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

kona_bikearena wrote:
vinokourov wrote:Als we dit vergelijken met bvb de RDHF, of andere chrono's in de ardennen, hoe moet ik die inschatten ? was dit een zware chrono, of gewoon in de lijn van andere chrono's in de ardennen qua zwaarte?
Je kan deze tocht toch wel bij de zwaardere chrono's zetten maar is niet de zwaarste. vooral doordat die laatste km's zo zwaar zijn. Vergeleken met een RDHF is deze heel zwaar. Heb deze al twee keren gereden (en gewonnen op de 70km 8) ) en vind die echt veel minder vermoeiend dan deze. Blij dat ik deze morgen de beste tijd kon lezen achter mijn naam :drunk:
Proficiat!

Kan echt ni begrijpen hoe snel sommige mensen kunnen rijden, chapeau
faf
Mountainbiker

Post by faf »

Hier mijn video van de Chrono

" onclick="window.open(this.href);return false;
jow
Mountainbiker

Post by jow »

faf wrote:Hier mijn video van de Chrono

" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij de afdaling op 3:41 is dit een stuk geknipt omdat er iemand voor reed? Ik ben daar ongeveer juist vanaf waar het geknipt is bovenaan iemand voorbij gereden die iets zij over filmen maar heb het niet verstaan.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

jow wrote:
Ik rij met 26-39 crank en had verwacht soms iets te kort te komen maar quasi elke klim was op de kleinste en had vaak liever nog lichter gehad! :-?
Tof om eens te horen dat iemand toe wil geven dat die 26 soms toch wel wat groot is. :wink:

Ik rij met ne 22 vooraan, ben zeker gene vlammer, maar ik blijf wel rijden waar (toch regelmatig) rappere gasten te voet de weg naar boven moeten zoeken met hun 26-28-...
jow
Mountainbiker

Post by jow »

Ik ben absoluut geen "stoemper" en dat heb ik te veel moeten doen deze rit. Ik denk dat ik enkele minute had kunnen winnen met een lichter verzet omdat ik dan op het einde nog iets frissere benen had gehad. Helaas heb ik een crank met grote BCD dus ik kan op zoek naar een nieuwe crank voor het ardennen werk.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

jow wrote:Ik ben absoluut geen "stoemper" en dat heb ik te veel moeten doen deze rit. Ik denk dat ik enkele minute had kunnen winnen met een lichter verzet omdat ik dan op het einde nog iets frissere benen had gehad. Helaas heb ik een crank met grote BCD dus ik kan op zoek naar een nieuwe crank voor het ardennen werk.
Aan uw sponsor vragen
kona_bikearena
Mountainbiker
Location: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon

Post by kona_bikearena »

Ik rij al twee jaar wedstrijden met een 22-36 en dit is tot nu toe nog altijd het meest ideale geweest voor zulke marathons en andere XC's.
Post Reply