Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Thibault
Mountainbiker

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Post by Thibault »

flip wrote:
@Thibault: ik denk overigens dat een nieuwe zadelpenklem echt niet tot het basismateriaal hoort dat ze aan de technische assistentie moeten hebben. Hoeveel kunt ge er dan gaan leggen? Ik spreek uit ervaring van vorig jaar en toen was dat dik in orde (nieuwe derriekabel en binnenband gekregen aan 2 verschillende posten)
Goh, akkoord hoor. Uiteindelijk vastgezet met een hamer bij de aankomst.

Maar het gaat er ook niet om of mijn specifieke breuk hersteld kon worden. Het gaat erom dat de technische assistentie gewoon aanwezig moet zijn bij alle bevoorradingen.

Laat wel duidelijk zijn dat over het algemeen ik heel tevreden ben over de BeMC en de organisatie!
SoeteD
Mountainbiker

Post by SoeteD »

En nu stoppen met kritiek geven op alles omdat de benen nie goe waren. ;-P thx aan organisatie om dit allemaal mogelijk te maken. En ons 3 dagen laten voelen dat een lichaam op veel plaatsen pijn kan doen.
Proficiat aan iedere deelnemer.
Reindert
Mountainbiker

Post by Reindert »

Top weekend beleefd!
Het belangrijkste: het parcours was in tegenstelling tot vorig jaar veeel attractiever!!

Dikke pluim voor de seingevers. Top.

Bikewash: bijna overkill. Dus top.

Bepijling: nooit verkeerd gereden!

Bevoorrading: meer dan genoeg,.... maar:
Op dag 1 na de eerste ravi geen sportdrank meer: dat kan niet.
Idem voor enkel recup drank op dag 1: doodjammer. Dagen erna stond daar wel energiedrank bij aankomst. Dat heb je niet nodig na een rit eh.
En neen, Dat hoeft niet in een nieuwe bidon. Het poeder alleen kost nada, een bidon heb ik zelf al mee...

Soit. Er zal wel iets misgelopen zijn met die twee (belangrijke) bemerkingen.

Jammer dat de organisatie daar ook verdeeld op reageert als je er he op aanspreekt. Pluim voor de ene, Ik ken zijn naam niet. Hij begreep ons compleet en nam de kritiek mooi mee. De andere deed alsof ikmocht blij zijn hier te mogen rijden.

Soit. Ik lig er niet wakker van.

Op naar het volgend avontuur! Hopelijk met even geile technische afdalingen!
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

Derde keer BeMC gereden.

Ondanks de regen van donderdag viel het parcours nog goed mee. Ook de andere dagen was het prima weer!

De etappes waren zwaarder dan andere jaren vond ik (of minder getraind).

Voor mij hoeven de etappes 1 en 3 niet zolang te zijn (hoewel ze zeer knap waren!).

Bewegwijzering was uitstekend.

Bevoorrading voor mij ook prima. Zeer handig dat je uw drinkbussen smorgens kan meegeven. Spijtig dat dag drie geen sportdrank meer stond bij de start.

Uitslagen waren de eerste dag snel online, dag twee en drie wat later (blijkbaar verbinding daar niet ideaal).

Pannekoeken en rijstpap waren top na aankomst.

Recuperatiedrank was er enkel na dag één. Dat had de tweede dag ook nog wel gemogen.

Ik vond de organisatie goed tot zeer goed.
Duty
Mountainbiker

Post by Duty »

De meeste punten van kritiek zijn wat mij betreft terecht (zeker als je es stilstaat bij je deelnameprijs). Maar soit, dat maakt de parcours en de globale organisatie er niet minder mooi en attractief op :-)!

Voor de rest lag er zeker meer dan voldoende op de BV-tafels.

Wat zeker mag/moet vermeld worden is de fantastische medewerking van de mensen vh medische team en andere helpende vrijwillige handen tijdens de bevoorradingen! Die stonden telkens klaar om iets aan te reiken, de bidons te vullen, lege verpakkingen weg te werpen, ... Hopelijk worden die mensen niet vergeten door de organisatie.

En die vervuilers... is dat dan echt zoveel gevraagd om je lege verpakkingen bij te houden tot aan de bevoorradingen/finish?! Misschien dat we es al die verpakkingen in hun auto of tuin kunnen gooien?! Mss dat dan hun verstand wat naar boven komt... Ongelooflijk sommigen :-(

Gelukkig zijn er nog heel veel anderen, die respect hebben voor elkaar en de natuur!
dadionysos
Mountainbiker

Post by dadionysos »

Ik vond het een fantastische ervaring, heb er veel van geleerd, veel leuke mensen gesproken tijdens het fietsen en vond het goed georganiseerd! Van het geheel heb ik nog een verslag, video gemaakt en op mijn site gezet: http://ridemymtb.com/bemc-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgend jaar weer? Ik denk het wel!!
TimW
Mountainbiker

Post by TimW »

Ik heb ook een topweekend beleefd! Dit was voor mij de 2e keer BeMC en sommige zaken waren idd nét iets minder tov vorig jaar.
De punten zijn al genoeg aangehaald dus ik moet ze niet meer herhalen.
Ik had mijn eigen gelletjes bij, klein busje kettingolie, recupdrank etc.... Ben dus nergens iets te kort gekomen.

Het parcours vond ik wel beter dan vorig jaar. Vooral technischer en daar zijn we niet kwaad voor 8)
Dag 1 was wel echt pokkezwaar, 67km afzien van begin tot eind.
Dag 2 leek op papier het makkelijkst, maar hier heb ik nog meer afgezien!
Dag 3 was de topper, snel in het begin, technisch en 10x sterven op het einde. Wa wil ne mens nog meer!

Op naar de volgende! (eerst de stijve benen nog wat losrijden, het is nodig :bounce: )
dannyvk
Mountainbiker

Post by dannyvk »

De dag achter de Bemc.
Gevoel alsof er een vrachtwagen over mij gereden heeft, en geen honger.

Feiten.

Dag 1: gestart met een klein hartje, begonnen met een startklim, eerste 20 km al een pak hoogtemeters, dalen lukt langs geen kanten niks grip, na aflaten van voorband is dit een stuk beter.
Dit was de eerste en dit was ineens eentje om duimen en vingers af te likken.
Aangekomen in 4u32 voor 66 km en 2200 hoogte meters.
Gemiddelde hartslag 147 max hartslag 175 max snelheid 56 km/h

Dag 2: gestart met goede benen, dit zou een overgang dag worden naar de koninginnenrit van morgen.
Eerste 40 kms voelen zeer goed aan, vanaf dan beginnen de benen zwaarder te worden, op km 50 de eerste keer geparkeerd met krampen, op 55 km plat gereden en op 60 km terug geparkeerd met zware krampen dit belooft voor morgen.
Aangekomen in 6u04 voor 95 km en 2500 hoogte meters.
Gemiddelde hartslag 139 max hartslag 166
max snelheid 59.15 km/h

Dag 3:Opstaan gaat al een stukje moeilijker, eten geen zin in, dus mijn eigen verplicht van te eten.
Ik geef mijn eigen maar 50 procent kans dat ik deze tot een goed einde ga brengen.
Aan de start besluit ik van achteraan te starten, de startklim lukt langs geen kanten, benen voelen heel zwaar aan, de eerste lange afdalingen proberen te recupereren van de dagen daarvoor, nu niet de fout maken en vanaf 15 min al beginnen eten en drinken, elke km dat ik dichter komt voelen mijn benen beter aan, toch durf ik nog niet door te rijden. Vanaf km 40 tijd voor eerste gelleke, en blijkbaar slaat die direct aan, vanaf km 50 begin ik lijken te zien, aan de kant zie ik mensen supporteren die gisteren nog aan de start stonden, op de 3de bevoorrading besluit ik van toch wat extra door te rijden, vanaf km 60 begin ik er stuk voor stuk in te halen mentaal word ik met de km sterker.
Het zwaarste gedeelte komt er aan met de fiets op de rug door de Ourthe, blijkbaar begint vanaf hier de finale, het klimmen gaat beter dan bij de start, hoe kan een wedstrijd keren...de laatste afdaling en daar ligt de finish wat een moment geweldig dit was mijn bemc YES WE CAN
Aangekomen in 6u39 voor 99 km en 3000 hoogte meters
Gemiddelde hartslag 135 max hartslag 158.
Max snelheid 67.92 km/h
mud devil
Mountainbiker

Post by mud devil »

Tweede deelname, na vorig jaar.. Vorig jaar leek de bevoorrading me wel een stuk beter, toen wel gels en bars.. Idd, enkel recup na de eerste rit... Jammer!

Zeer goede bepijling, vriendelijke mensen aan de bevoorrading die maar kunnen geven wat ze hebben...

Misschien kan men volgend jaar iedereen standaard voorzien van een aantal repen en gels, voldoende voor drie dagen.. Gewoon in dat zakje stoppeen klaar is kees?!

t Was wel een zware editie, msn ver op t randje voor recreatievelingen... Maak de ritten 15 à 20 km korter en je krijgt dezelfde uitslag denk ik...
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

De bevoorradingen op die andere meerdaagse in datzelfde weekend waren nochtans toppie :roll: :roll: :roll:
Post Reply