Hopelijk komt er geen wetgeving zoals in sommige regio's van Duitsland .
De 2 meter wetgeving . Je mag alleen op land en boswegen fietsen die 2 of meer meter breed zijn .
Op alle andere is het verboden . Daar is ook al serieus actie tegen gevoerd .
Zie link ( is wel in het Duits )
http://www.dimb.de/aktivitaeten/open-tr ... -regel-faq" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen TT dankzij ANB
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Re: Geen TT dankzij ANB
Dan gaan ze toch een heel leger boswachters mogen bij aanwerven om dat te controleren...4ti5 wrote:Hopelijk komt er geen wetgeving zoals in sommige regio's van Duitsland .
De 2 meter wetgeving . Je mag alleen op land en boswegen fietsen die 2 of meer meter breed zijn .
http://www.dimb.de/aktivitaeten/open-tr ... -regel-faq" onclick="window.open(this.href);return false;
Gewoon regelmatig controleren en effectief een boete laten betalen , bij ongeval met een wandelaar of dergelijke moet de illegale fietser persoonlijk voor de schade opkomen , lokale organisatie's van fietstochtjes worden minder interessant , fel bereden singletracks worden voorzien van hindernissen plaatselijke wandelverenigingen worden opgezet tegen fietsers , laten we nog maar zwijgen over de groene jongens ,enz. Dit is maar een handjevol wat gebeurt op sommige plaatsen . Dan wordt je hobby wel even minder leuk als je altijd op je hoede moet zijn . Het verzet hiertegen is groot en goed georganiseerd ( daar kunnen we hier maar van dromen ) en toch is het zeer moeilijk om hier tegen landelijk resultaten te boeken . Alles is afhankelijk van een goede verstandhouding welke er op zeer vele plaatsen wel is ( veel kan als de goede wil er is ) . Ik wil maar zeggen als ze het ons moeilijk willen maken , zijn we wel redelijk gekl..tkawa wrote:Dan gaan ze toch een heel leger boswachters mogen bij aanwerven om dat te controleren...4ti5 wrote:Hopelijk komt er geen wetgeving zoals in sommige regio's van Duitsland .
-
junior72
- Mountainbiker
MoC wrote:Een vraag: stel dat de organisatie de gpx-file van de tocht verspreidt... en dat er een x-aantal mountainbikers op 31 mei, op die voormiddag die track rijden... is dat toegestaan?
Dus er wordt geen TT georganiseerd, maar wel gereden... Al is het maar als protest... en morele steun voor de Bike Brothers.
De vraag is wanneer je spreekt van een georganiseerde activiteit natuurlijk?
Daar hadden we eerst ook aan gedacht maar dan ben je eigenlijk wel weer aan het organiseren.
Een protestactie moet je ook aanvragen.
Indien er iemand de gpx-files wilt , kan ik je gewoon geven.
Stuur een mailtje naar valentin.jr@telenet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga die zondag sowieso een tijdje naar het Mijnstadion om de mensen die komen opdagen jammer genoeg terug naar huis te sturen.
- whaleshark
- Mountainbiker
- Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem
Post by whaleshark »
Het jammere is dat vele paden er niet zouden zijn moesten wij (MTBers) er niet regelmatig rijden...
-
pathfinder
- Mountainbiker
Post by pathfinder »
Het enigste wat we kunnen doen is gewoon blijven rijden en af en toe de paden maar vrijmaken.ik zal alleszins blijven rijden en ook blijven bouwen. Breken ze het af , bouwen we opnieuw !
-
der quinten
- Mountainbiker
Post by der quinten »
Beste oplossing is ons n alternatief bieden, met uitdagende mbt only paden. Kijk maar naar de parcours in nl, en vooral de trailcentres in uk.
Akkoord, tis niet de absolute vrijheid waar iedereen van droomt, maar is imo beter dan de huidige situatie...
Voorwaarde is wel dat de parcours voldoende uitdagend moeten zijn, en dat os op vandaag NIET het geval met de (meeste) bloos routes
Akkoord, tis niet de absolute vrijheid waar iedereen van droomt, maar is imo beter dan de huidige situatie...
Voorwaarde is wel dat de parcours voldoende uitdagend moeten zijn, en dat os op vandaag NIET het geval met de (meeste) bloos routes
- Edlisjas
- Mountainbiker
Op 6 juni opent het duinengordel MTB-netwerk met een gratis toertocht van 20 of 40 km. Ik weet dat dit netwerk tot stand is gekomen met mountainbikers die al jaren toertochten organiseren. Ik dacht dat dit een samenwerking is tussen ANB (natuur en bos) en provincie Limburg. Het zal dus wel een redelijk attractief parcours zijn maar ik vrees ook dat dit zowat het enige gaat zijn wat ons rest....als we willen fietsen zullen we daar moeten fietsen...zo'n beetje als alle dagen spaghetti eten, dat wordt je op de duur ook kotsmoe.
Misschien kan iemand een online petitie organiseren?? Ik wil die gerust gaan afgeven. De start van die tocht is op 500m van mijn deur. Misschien ook daar een brief afgeven?
Misschien kan iemand een online petitie organiseren?? Ik wil die gerust gaan afgeven. De start van die tocht is op 500m van mijn deur. Misschien ook daar een brief afgeven?
Het verwonderde me vandaag dat die paaltjes nog staan
Ik had gedacht dat ze al lang uitgetrokken waren en ergens in het bos lagen. Ook voor wandelaars is het daar verboden gebied.
Ik vrees dat een petitie niet gaat helpen, maar je kan het proberen. Je zou er de politiek achter moeten krijgen. Economie en tewerkstelling zijn belangrijke punten van politici. Daar moet je op inspelen. MTB.be kan hier een rol in spelen!
Als fietshandelaars gaan reclameren bij hun lokale burgemeester (of OpenVLD) dat ze geen fietsen meer verkopen door de beperkingen en bijhorende boetes, kan dat misschien helpen.
Als Groen! tot het inzicht komt dat er meer CO2 gaat vrijkomen omdat lokale mountainbikers allemaal in de auto moeten kruipen en 100km rijden naar een "leuke" Blosoroute of 200km om een toertocht in de Ardennen te rijden, dan kan er misschien iets veranderen.
En ondertussen zijn ze nog steeds aan 't zagen in de bossen terwijl het broedseizoen is. Ze zagen bomen om paden te versperren. Is de natuur dan niet belangrijk voor hun? Zij maken de regels, maar leven ze zelf niet na. Triestig.
Ik vrees dat een petitie niet gaat helpen, maar je kan het proberen. Je zou er de politiek achter moeten krijgen. Economie en tewerkstelling zijn belangrijke punten van politici. Daar moet je op inspelen. MTB.be kan hier een rol in spelen!
Als fietshandelaars gaan reclameren bij hun lokale burgemeester (of OpenVLD) dat ze geen fietsen meer verkopen door de beperkingen en bijhorende boetes, kan dat misschien helpen.
Als Groen! tot het inzicht komt dat er meer CO2 gaat vrijkomen omdat lokale mountainbikers allemaal in de auto moeten kruipen en 100km rijden naar een "leuke" Blosoroute of 200km om een toertocht in de Ardennen te rijden, dan kan er misschien iets veranderen.
En ondertussen zijn ze nog steeds aan 't zagen in de bossen terwijl het broedseizoen is. Ze zagen bomen om paden te versperren. Is de natuur dan niet belangrijk voor hun? Zij maken de regels, maar leven ze zelf niet na. Triestig.
-
der quinten
- Mountainbiker
Post by der quinten »
Of anyone cares, ik heb nog ergens n mooie studie cfr ontwikkeling 7 stanes mbt trails in n toeristisch en economisch minder succesVolle regio en de erg positieve invloed hiervan op lokaal toerisme + bijhorende extra werkgelegenheid. Das n taal die de meeste beleidsmakers wel begrijpen...