Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Tiry
Mountainbiker

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Post by Tiry »

Gestart voor full Monty.
120 + optielus.
Optielus is zeer mooie afsluiter!

De benen zitten goed voor BEMC!
Bevoorradingen naar einde van rit vielen wat tegen...steeds minder en minder keuze... Voor de rest superstreek!
D'Haese
Mountainbiker

Post by D'Haese »

Ik ben om 8u10 gestart op het voetbalplein om iets meer dan 8 uur later terug te arriveren rond 16u15. Ongeveer 7 uur effectief gefietst. De laatste 30 km, zo rond de bevoorrading aan de radar na de Pottelberg, was een helse onderneming. De benen volledig leeg gereden geen fut meer. De ijskelder geraakte ik nog met moeite op.

Maar wat een parcours, man man man. Hier kan geen enkele TT aan tippen in de Vlardennen, mijn gedacht. Echt top. Bepijling perfect aangegeven, waarschuwingsbordjes, indicatie van de hellingspercentages, geniale passages, ...

De optielus op het einde was jammer genoeg geen optie meer voor mij. Ik zat er compleet door...

Nu weet ik ook opnieuw dat mountainbike veel lastiger is dan met de janettevélo rijden. In het voorjaar enkel met deze laatste getraind en dat heb ik toch gemerkt...

conclusie: S-U-P-E-R!

Ik kom hier sowieso terug in de toekomst!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Nog vergeten te melden dat er toch enkele leuke nieuwe stukken inzaten =D>
Vlak na de bev na de "Doggy Way", kwam een zeer leuke en technisch klim, waar je je even niet in Vlaanderen waande.
Super aanwinst =D>

Image
stubbe
Mountainbiker

Post by stubbe »

Twas allemaal dik in orde! Beste van de klas, bank vooruit en een kus van de Juffrouw!

Er was wel 1 gevaarlijke situatie net na Bev 2 (120k).
Eerst neem je een singletrack afdaling in een bos en dan moet je door een serieuze modderstrook. Ik dacht daar slim te spelen en zo lang mogelijk rechts te blijven om dan de modder in te duiken maar daar was blijkbaar nog een stuk prikkeldraad gespannen op 20cm hoogte. Die ik uiteraard niet gezien had, gevolg: met wiel blijven aan haperen en gevallen met zijde in de modder, gelukkig zonder veel erg. Je kan natuurlijk niet alles afzetten en bepijlen, een mens wordt nogal creatief als er modder in het verschiet ligt. Ik geef het gewoon maar even mee :-)
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

In dat stuk prikkeldraad heb ik inderdaad ook vast gehangen.
D'Haese
Mountainbiker

Post by D'Haese »

Ik heb dat stuk ook van dichtbij gezien, weliswaar te voet. Net iets te veel drets om door te rijden. Ik kon er ook niet doorrijden want voor mij een hele bende westvlamingen aan het sakkeren op de modder "Mo how vint" :lol:
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

D'Haese wrote:Ik heb dat stuk ook van dichtbij gezien, weliswaar te voet. Net iets te veel drets om door te rijden. Ik kon er ook niet doorrijden want voor mij een hele bende westvlamingen aan het sakkeren op de modder "Mo how vint" :lol:

Mo how vint, ge ziet gieder zekersn nie hoet . Tweisn deur die mworre. Kgoa kik tevoete goan zulle. Peizjdje gie miskien dak miene boel ier noar de kl...... goan elpen ip da stikske oorpoel van ne mèter of fiftig.
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

Ook nog efkens mijn welgemeend geproficiateer voor deze toprit en organisatie. Genoten van de volle 120km en optielus. Enkel den doggy way (wegens "mud" bordje) links laten liggen :oops: en op de muziekberg een wandelingsje gemaakt :-D .
Duidelijk werk gemaakt om alles berijdbaar te houden. =D> =D> =D>
Toch efkens hartig moeten lachen bij het bordje "papier hier" :lol:, 'k had ik geen papier bij ](*,) ](*,)
Tot volgend jaar.

@ Alexbiker: jullie niet gezien, was reeds omstreeks 7u op de weide, 't zal voor een volgende keer zijn :bounce: :bounce: :bounce:
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Reeds voor de 8e keer gestart. Deze keer voor de 120+optielus. Na 30km een kleine teleurstelling. Bosje van de dokteur zat er nie in, en iets verder de geul dichtgestort met enkele afgebroken huizen. Door het schudden waarschijnlijk mijn benen en mijn conditie verloren, want voor de rest van de tocht was het voor mij harken. AL da omhoog ging was er teveel aan. Jammer genoeg ging het veel omhoog. Normaal gezien kan ik door een betere techniek nog de schade beperken op anderen, maar nu lukte dat ook voor geen meter. Terwijl het nu allemaal beter berijdbaar was, stond ik meer te voet dan ooit. Op't laatste zelfs nog enkele km's ingekort om met 114km te eindigen. Zoals ieder jaar opnieuw valt er niets op te merken aan de tocht en organisatie, enkel ikzelf was ondermaats. Gelukkig was ik dit jaar wel op tijd binnen om nog braadworsten te kunnen eten.
Tot volgend jaar
Post Reply