Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fritsie
Mountainbiker

Re: Za 09/05/2015 - 8ste HerderMarathon - Schorisse (Maarked

Post by Fritsie »

Het was reeds een tijdje geleden dat ik de herdermarathon reed door het slechte weer van de laatste jaren. De laatste keer in het bois d'Hubermont was te modderachtig voor mijn kunnen. Dit jaar mede door de opbouw van het parcours (en de droge ondergrond) ten volle kunnen genieten. Ik vond bovendien dat het heel de tocht rustig rijden was. Iedereen zat precies verspreid op het parcours. Nooit had ik het gevoel dat het druk was, ook al waren er heel wat deelnemers... De opbouw van de tocht zal hier zeker meegespeeld hebben. Een paar keer verkeerd gereden. Eén keer door een ontbrekende pijl (weggenomen), de tweede keer door mijn eigen onoplettendheid. Toch mogen we stellen dat de bepijling prachtig was (voor en in de bocht, daarna vaak bevestiging). Ook waren er gevaarsborden op strategische plaatsen. De bevoorradingen waren buffetten en zelfs bij de bikewash kon je gebruik maken van zeep om op de fiets te spuiten. De tachtig km gereden en op het einde nog krachten genoeg om de extra lus er bij te nemen (die trouwens de moeite waard was). Normaal gezien zou het een korte après worden, maar ook dit is wat anders uitgedraaid. Kortom genoten van een prachtige dag. Bedankt herders en nu weet ik weer waarom dit een absolute toprit is. =D> =D> =D> =D>
Fitzy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Post by Fitzy »

Easily the best ride in Northern Belgium, amazing gewoon weg !. Bedankt gasten, TOP !!!
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

prideandglory1891 wrote:
moonrider wrote:Mij ook geamuseerd vandaag !
Livierenbos was nochtans dik in orde , behalve die ene helling natuurlijk na de fotograaf !

Bedankt voor de top organisatie !
???? Wat was er mis met die helling?

TRouwens, we hebben daar aan de befaamde wortelklim toch even een meter van het parcours moeten gaan om revanche te nemen op vorig jaar.
Met succes 8) De fameuze livierenboswortel heb ik klein gekregen :lol:

Dus herders, hij is nog steeds te doen, steek hem volgend jaar opnieuw maar er in!

Verder, zoals gewoonlijk onberispelijke organisatie. In sommige bossen was het op het randje van modder voor mij persoonlijk maar het bleef berijdbaar.

Proficiat Herders!
Niks mis hoor , het was gewoon een reactie op iemand eerder die bewust livierenbos niet genomen had vanwege vorig jaar . En op die helling bedoelde ik gewoon omdat ik daar op de knie gekletst ben en natuurlijk hou ik van die stuk mountainbiken !

Greetz
Gregje
Mountainbiker

Post by Gregje »

Ik heb terug de 60 gereden. Was terug top! Zonnetje kwam erdoor bik start en hup we waren vertrokken. Voor het eerst nergens moeten afstappen en
Overal doorgeraakt. Enkel de 2de Harde lus moeten skippen door krampen. Gelukkig dichtbij de sublieme bevoorrading terug(waarvoor een dikke duim)! Ikzelf miste wel peperkoek... ;-). Dan de laaste 5km met volop kramp moeten uitrijden ,maar dat was niks als ik constant aan vet bbq worstje dacht :-). Hop hop dit was weer top(y). De producten aan de bikewash vond kk een leuke extra!! Eerste keer dat ik dat meemaak. Jammer dat ettix niet met e recovery shake stond.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Gregje wrote:Ik heb terug de 60 gereden. Was terug top! Zonnetje kwam erdoor bik start en hup we waren vertrokken. Voor het eerst nergens moeten afstappen en
Overal doorgeraakt. Enkel de 2de Harde lus moeten skippen door krampen. Gelukkig dichtbij de sublieme bevoorrading terug(waarvoor een dikke duim)! Ikzelf miste wel peperkoek... ;-). Dan de laaste 5km met volop kramp moeten uitrijden ,maar dat was niks als ik constant aan vet bbq worstje dacht :-). Hop hop dit was weer top(y). De producten aan de bikewash vond kk een leuke extra!! Eerste keer dat ik dat meemaak. Jammer dat ettix niet met e recovery shake stond.
Peperkoek? De lagen toch chips en tuc koeken? :lol:
KOTH
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Post by KOTH »

Wat een toprit alweer seg :bounce: :bounce:
In tegenstelling tot vorig jaar voor de 80km + optielus gekozen ipv 120km, en ik heb het mij een beetje beklaagd eigenlijk want ik had toch nog een beetje over op het laatste :-D :-D
Dit is en blijft toch Vlaanderens mooiste hoor, voor mij persoonlijk dan toch =D> =D>
Kan er mij iemand de exacte km's en en hm's geven van de 80km + optielus, mijn gps hield het na 1km al voor bekeken :evil: :evil: alvast bedankt.
Een fietscollega heeft zijn bril verloren thv La Petit Bete, zwarte montuur en gele glazen, moest er iemand zijn die hem gevonden heeft...PM.
Greetz
DePieter
Mountainbiker

Post by DePieter »

Prachtige tocht. Apprecieer het enorm dat parcours werd aangepast aan de weersomstandigheden. Met nog eens een extra dank aan de 2 herders die mij terug naar de start hebben gevoerd na kettingbreuk.
90+ON29
Mountainbiker

Post by 90+ON29 »

Recovery mode vandaag na de full monty. Schitterend parcours, heel goed berijdbaar. Gas gegeven in speelbos en wortelklim klein gekregen! Wel afgezien gelijk de beesten in mijn achtertuin. Ook weer nieuwe baantjes ontdekt.
Had eerder al die stortplaats gezien. Is net op de grens Ronse-Ellezelles. Dus ze kunnen het op elkaar steken.
Tot HM9!
PS merci voor de stuurplaatjes! Blijft toch een soort relikwie voor de HM-fans.
ROCKYROELANDT
Mountainbiker

Post by ROCKYROELANDT »

Gelukkig aangekomen met 95 km met 1868 HM op den teller. Optielus toch maar links laten liggen omdat de beentjes op waren.
Heerlijke tocht en overal goed berijdbaar, mede door de inspanningen van de herders!
Nergens vind je zo een talrijke, uitgebreide buffetten als hier.
Top organisatie, top tocht. Bedankt herders!

Bedankt voor de compagnie afdalerke en pride. Tot de volgende.
micmarti
Mountainbiker

Post by micmarti »

Dikke proficiat aan de organisatie =D> Fantastische rit met schone balans tussen lastige stroken en recuperatiezones, ruime bevoorrading en nooit de indruk gehad dat er veel volk op pad was ... Kan hier eigenlijk enkel maar op boffen. Had door blessure nog bijna niet op de fiets gezeten en uiteindelijk met veel twijfels aan de 60 km begonnen, maar heb het mij niet beklaagd. Optielus is zeker een meerwaarde, al heb ik ook mijn twijfels bij die 30 % :lol: Jammer dat het boske van den docteur er niet meer in zat (blijkbaar toch geen toelating gekregen van de eigenaar omdat er teveel erosie op de paden komt). Misschien beter zo, fantastische strook maar stropte daar wel helemaal toe vorig jaar. Volgend jaar weer rood aangekruist in mijn agenda, hopelijk voor de 120!
Post Reply