Dus als ik je redenering volg : met de gordelplicht in auto's kwamen er meer fietsers ??? Hetgeen ik wou zeggen is dat elke persoon die je toch kan overtuigen (ipv verplichten!) een helm te dragen een winst is op het gebied van veiligheid.En hoe meer mensen een helm dragen,hoe minder gêne er zal zijn,want daar draait het doorgaans om (!). Een kennis van mij heeft stage gelopen op de dienst Revalidatie van het UZ te Gent.Ik kan u verzekeren dat de bikers (gemotoriseerd en niet gemotoriseerd),wielertoeristen en gewone zondagsfietsers die daar binnenkwamen met hersenletsel door een simpele val echte drama's veroorzaken.Ik ben hier niet heiliger dan de paus,ik draag ook nooit een helm om 's zondags naar de bakker te gaan (tot voor een jaar droeg ik zelfs op geen enkele TT een helm,schande!).Ik weet één ding zeker : hoe meer helmen in het straatbeeld hoe beterMusti wrote:Ten derde ben ik er absoluut van overtuigd dat het een ontradend effect heeft met als gevolg alleen maar meer auto's op de weg en een nog gevaarlijker situatie.
"Minister Landuyt tegen verplichting fietshelm"
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Dus als ik je redenering volg : met de gordelplicht in auto's kwamen er meer fietsers ???P° wrote:Musti wrote:Ten derde ben ik er absoluut van overtuigd dat het een ontradend effect heeft met als gevolg alleen maar meer auto's op de weg en een nog gevaarlijker situatie.
Ik denk niet dat er iemand uit zijn auto is gebleven omdat hij een gordel moest dragen, ik ben er zeker van dat veel mensen (en veel mensen rondom mij fietsen dagelijks korte afstanden in de stad) veel minder zullen fietsen als ze wel een helm moeten dragen (onder het motto appelen met peren vergelijken....)