Bianchi Methanol 27 SL team replica framebuild

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
w-vdr
Mountainbiker

Re: Bianchi Methanol 27 SL team replica framebuild

Post by w-vdr »

de wielen samengestoken; hopelijk ontvang ik deze week nog de RoRo banden:

Image

voorrem vandaag ook ontvangen (o) 8) :

Image

door de lbs mijn raceface BB PF30-lager laten monteren:

Image

Image

slecht nieuws voor de levertermijn van mijn raceface crank ](*,) :evil:
w-vdr
Mountainbiker

Post by w-vdr »

vandaag zijn de banden aangekomen (o) :

Image

had ik recent aangeschaft:

Image

grips, tubeless melk en frameprotector

volgende week zou ik moeten de raceface crank ontvangen :-$
w-vdr
Mountainbiker

Post by w-vdr »

vandaag eindelijk de banden kunnen monteren. jammer genoeg is het niet ideaal omdat ik er niet meteen mee kan rijden. ze lopen bijgevolg nog wat leeg. ik weet niet of dit normaal is, het is mijn eerste x tubeless. kheb ze op 2bar geblazen om te settelen, is dit te weinig?
eindelijk ook eens alles behalve de crank en ketting gemonteerd op het frame:

Image

Image

Image

eindelijk eens een totaalbeeld van de volledige bike,
geef maar jullie mening =P~

kabels worden trouwens ingekort na mijn opmeting en afstelling op de fiets.
dan worden zadel en stem tevens vervangen, allebei zwart waarschijnlijk
Frog 075
Mountainbiker

Post by Frog 075 »

Knap, alleen zadel en stuurpen int zwart steken [-o<
w-vdr
Mountainbiker

Post by w-vdr »

De raceface crank vandaag ontvangen...
deze avond dus gemonteerd en een eerste testritje gedaan. 200 meter zonder neer te zitten want het zadel staat véél te hoog. foto's;

Image

Image

Image

Image

Image

ik denk dat de XTR shadow+ derailleur een zeer goede keuze was voor een single blad vooraan. wat een enorm verschil als de oranje hendel ingeschakeld is. dan moet je echt al kracht zetten om de derailleurkooi te bewegen

verder heb ik mezelf ook even op de weegschaal gesteld met en zonder fiets en ik kom uit op 9.3kg aan fiets (o) =D>
wat er nog gaat veranderen:
pedalen, eggbeater 3 288gram
zadel: ??? alleszinds een stuk lichter dan het huidige, maar wel mogelijk enkele hoogtespacers erbij
stuurpen: ??? carbon in plaats van de huidige alu
zadelpen & stuurpen in vork afzagen
kabels inkorten

ik hoop dus alsnog dicht tegen de 9kg uit te komen... nu maar een afspraak maken om mij te laten opmeten.
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

da is echt wel een super knappe bike, al hadden de wielen "gewoner" mogen zijn voor mij...
but hey, smaken en kleuren he :-)

veel plezier ermee in elk geval...
w-vdr
Mountainbiker

Post by w-vdr »

thx. plezier heb ik er momenteel nog niet van omdat ik zelf niet ga zagen aan de zadelbuis en er bijgevolg nog niet met de fiets gereden kan worden.

de meting is wel al vastgelegd. Bij kine8 in geraardsbergen op 12 mei.
de meningen over Roel zijn zeer positief hier op het forum en ik ben meteen voor de pro-meting gegaan, aangezien ik toch enkele jaren met deze fiets wil rijden. Hopelijk worden de verwachtingen ingelost en ga ik naar huis met een prefect afgestelde fiets... ik begin toch wat rugklachten te krijgen momenteel van met de kuma te rijden.

in tussentijd nog naar houffalize op 3 mei voor de happy bike days en op zaterdag 9 mei de herdermarathon (thuiswedstrijd) meerijden. fietsfun genoeg om naar uit te kijken dus... :bounce:
w-vdr
Mountainbiker

Post by w-vdr »

Vandaag de fietsmeting gedeeltelijk laten uitvoeren. jammer genoeg paste de fiets niet meteen op het trainingstoestel. Het zadel is wel correct van hoogte, maar voor de afstelling van het stuur ga ik nog eens terugkeren. tevens kan ik dan mijn steunzolen ophalen maar dat is een ander verhaal.... Ik kan trouwens Roel van kine8 zeker aanraden, en zal hier later nog wel een review van schrijven.
Daarnet bij thuiskomst de maiden voyage gereden van een 7-tal km's. nu ziet de fiets er zo uit:

Image

stuurpen omgedraaid, met een spacertje eronder, wordt nog aangepast binnenkort:

Image

de crankbrothers cobalt 3 pedalen gemonteerd met de crankboots op de Raceface crank:

Image

Wat een heerlijke pedalen zeg. super van gevoel en werking. uiteraard netjes de plaatjes laten afstellen op een paar nieuwe northwave schoenen

Image

dit geeft wel problemen, en wist ik al bij de eerste montage. de achterrem en schakelbak(?) raken elkaar redelijk snel waardoor ik de XTR hendels op een onaangename positie moet plaatsen. toch maar eens proberen de remhendel aan de binnenkant te plaatsen.

Image

er zal binnekort ook terug een pakketje uit duitsland vertrekken met daarin:
-Formula ontluchtingsset om mijn leidingen te kunnen inkorten en door het frame te laten lopen (achter)
-FOX racing shocks luchtpompje om dit zelf af te kunnen regelen
-Fizik Gamma Kium zadel, dit kwam naar voor als ideaal bij de zadeldrukpuntmeting..

binnenkort dus waarschijnlijk een échte mtb rit doen met de methanol als bovenstaande uitgevoerd is, en de frameprotector gekleefd...
JWP
Mountainbiker

Post by JWP »

Ik heb ook Formula R1's en XTR shifters. Bij mij komen eerst de grips, dan de remmen en dan pas de shifters. De shifter schuif ik dan wel maximaal onder de rem met de stelschroef op de shifter zelf.

Prachtige bike by the way. Ik vind de wielen zeker en vast WEL geslaagd. Hopelijk snel klaar met zwarte stuurpen.
w-vdr
Mountainbiker

Post by w-vdr »

thx JWP =D>
Ik ga dit ook eerst proberen, met de remhendel op buitenkant stuur.
Is dit bij jou ook al de 11speed M9000 XTR of nog het vorige model? Ik denk dat er wel verschil zal zitten in de ophangpunten, al zal dat eerder miniem zijn. Sowieso probeer ik het.

de netste oplossing is natuurlijk I-spec shifters maar jammer genoeg wordt dit niet ondersteund met Formula remmen (of iemand moet dat toch ergens op de www gevonden hebben???)

als het mij te lang duurt vooraleer ik een carbon pen kan bestellen zal mijn huidige stuurpen waarschijnlijk nog een kleurtransformatie ondergaan :-"
Post Reply