Zo 19/04/2015 Tangissart

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Re: Zo 19/04/2015 Tangissart

Post by El Toro Cycling Club HB »

Laten we het zo zeggen;

ik heb 282 km in de auto gezeten (heen en terug) en geen enkel moment spijt gehad van ruim 2.45 uur in de auto om een toertocht te rijden

Dus organisatie + alle medewerkers een groot =D> =D> =D> =D> =D> =D> (o)
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Hans76 wrote:Yep, de eerste lus hebben we dus gemist :evil: daarom ook aan 65 km. gekomen.
Tangissart is chaos : dat nog niet veel meegemaakt : files, gevloek bij de chrono's omdat die dus wel de beginlus gedaan hebben en zo in de groep van de toerrijders terechtkwamen (persoonlijk vind ik een vrije chronostart beter), den apres, fietsenstalling en mooi weer maken van deze tocht dat hij een beetje slachtoffer is geworden van zijn eigen succes ](*,)
Maar de supergoede organisatie maakt inderdaad veel goed . Er stond inderdaad bijna aan ieder kruispunt begeleiders die de auto's tegenhielden. Ook dat zelden meegemaakt.
Ik weet niet hoeveel inschrijvingen er waren, maar meer deelnemers kan deze TT echt niet verdragen....
Jammergenoeg :(

Desalniettemin zien ze me hier zeker nog terug :-D :-D
Ik krijg de indruk dat later starten bij zeer gekende toertochten, waar men van alle windstreken op af komt, de enige oplossing is om de grote drukte te vermijden (inclusief de bijhorende frustratie)... of omgekeerd heel vroeg starten. Kleinschaliger organisaties zoeken, kan ook een oplossing bieden. Vorig jaar in de buurt een tochtje gereden met 500 deelnemers, weliswaar iets minder bos dan Tangissart. Een ontbijtbuffet gratis bij de start (wat niet echt hoeft).
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Fritsie wrote:
Hans76 wrote:Yep, de eerste lus hebben we dus gemist :evil: daarom ook aan 65 km. gekomen.
Tangissart is chaos : dat nog niet veel meegemaakt : files, gevloek bij de chrono's omdat die dus wel de beginlus gedaan hebben en zo in de groep van de toerrijders terechtkwamen (persoonlijk vind ik een vrije chronostart beter), den apres, fietsenstalling en mooi weer maken van deze tocht dat hij een beetje slachtoffer is geworden van zijn eigen succes ](*,)
Maar de supergoede organisatie maakt inderdaad veel goed . Er stond inderdaad bijna aan ieder kruispunt begeleiders die de auto's tegenhielden. Ook dat zelden meegemaakt.
Ik weet niet hoeveel inschrijvingen er waren, maar meer deelnemers kan deze TT echt niet verdragen....

Ik krijg de indruk dat later starten bij zeer gekende toertochten, waar men van alle windstreken op af komt, de enige oplossing is om de grote drukte te vermijden (inclusief de bijhorende frustratie)... of omgekeerd heel vroeg starten. Kleinschaliger organisaties zoeken, kan ook een oplossing bieden. Vorig jaar in de buurt een tochtje gereden met 500 deelnemers, weliswaar iets minder bos dan Tangissart. Een ontbijtbuffet gratis bij de start (wat niet echt hoeft).

Wil niemand veroordelen maar....

Ik was laatst op een mtb trainingsweek georganiseerd door mountainbaike challenge, maar dat had net zo goed een andere kunnen zijn de training was om mijn mtb skills te verbeteren, wat het grote verschil is met een toertocht, een nog grotere relaxte sfeer, oftewel er is nog meer compassie en respect voor elkaar, er zijn bij een toertocht namelijk nogal wat verschillen in ervarenheid, conditie maar ook leeftijd, ik ben zelf 54 en iemand van de streek en 34 is altijd sneller, maar wij mogen toch alle 2 genieten van een mooie tocht als in tangissart
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

IK heb gisteren om 11uur gestart voor de de toertocht van Gentbrugge, en pas na 40km heb ik een eerste mede deelnemer voorbijgestoken.
Dus een beetje drukte mag voor mij wel. Ik heb er vandaag eigenlijk geen last van gehad.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

"Wil niemand veroordelen maar....

Ik was laatst op een mtb trainingsweek georganiseerd door mountainbaike challenge, maar dat had net zo goed een andere kunnen zijn de training was om mijn mtb skills te verbeteren, wat het grote verschil is met een toertocht, een nog grotere relaxte sfeer, oftewel er is nog meer compassie en respect voor elkaar, er zijn bij een toertocht namelijk nogal wat verschillen in ervarenheid, conditie maar ook leeftijd, ik ben zelf 54 en iemand van de streek en 34 is altijd sneller, maar wij mogen toch alle 2 genieten van een mooie tocht als in tangissart"[/quote]

Zeer juist en dat zou altijd het uitgangspunt moeten zijn: genieten (wat dit ook mag betekenen en zal voor iedereen een andere invulling krijgen) en respect (wederzijds zowel van de vluggere mtb'er voor de tragere (niet willen voorbij steken als het niet kan) als andersom (indien mogelijk eventjes plaats maken en voorbij laten). Vooral een relaxte sfeer (De meeste Franse toertochten zijn hier een mooi voorbeeld van.) is uiterst belangrijk, want het is en blijft ontspanning en een hobby. De meesten onder ons ervaren reeds druk en stress genoeg op het werk.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Toen om 5 uur mijn wekker afliep dacht ik dat Marnix wel eens gelijk kon hebben. En dat Oignies – drie kwartier dichter – wel eens de beste keuze kon zijn. De koffie is er Arabica, de sfeer Frans, en de tracks fun. Niet zo.

Gio en ik laden in voor Tangissart. En tijdens anderhalf uur richting bestemming valt het gesprek geen moment stil. De Seat Altea XL is voor ons als de toog van menig stamcafé. Net voor we spreekwoordelijk met de meiskes gaan dansen.

Buiten is het kil. We schrijven in. Een drukte omgord ons in een verder desolaat dorp. We missen een pijl en daardoor de eerste lus, die ons uit het schietkraam van de chrono’s moet houden. Nu zitten we er middenin. Links, rechts, boven en onder gaan ze voorbij. Sommigen gestileerd technisch als een ballerina, zwevend in grand écart, kracht alsof het niks is. Anderen, hun grote voorbeeld Lieutenant Grüber indachtig, hebben hun tankje meegebracht.

Gemakshalve geven we QM de schuld want hij moet zich niet meer verkleden voor een weekje boetedoening in Leuven Centraal.

Tangissart is alles wat ik ervan verwacht. Een prachtige natuur, vakantiesfeer, goede compagnie, hoogtemeters, en de mooiste bike paadjes om ze te bereiken. De eerste lus rijden had mogelijk de drukte opgelost, dus toch nog even bellen naar Leuven voor een weekje extra.

Voor mij een toptocht. met idem dito organisatie.
dannyvk
Mountainbiker

Post by dannyvk »

NielsVV wrote:Vond deze tocht vorig jaar toch ook beter. Ergerde mij vooral aan de would be Sven Nijs'en die u langs alle kanten voorbij vliegen tijdens een afdaling en als het nadien wat omhoog ging geraken ze niet omhoog!

sommige vliegen omhoog en van zodra ze in een afdaling een steen zien liggen stapppen ze af sommigen zullen zich hier ook aan ergeren...

Ben ook een mtb met een kinderdrager tegengekomen, net aan een vrij forse afdaling. Vond
dit eerlijk gezegd niet echt verantwoord.
Had 65km op de teller terwijl ik ook voor de 74km
was gegaan.
ik heb die ook zien rijden een regelrechte schande heb hier geen woorden voor, nen lompen boer is dat.
Hans76
Mountainbiker

Post by Hans76 »

Fritsie wrote:

Heb je het over Mont-Saint-Guibert?
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Naar jaarlijkse gewoonte steeds dezelfde commentaren, en leert de organisatie blijkbaar niet.
Een chrono met groepsstart (ja, zo verkopen ze deze o2mc rit) combineren met een zeer populaire TT op een en hetzelfde parcours lukt niet.
Niet alleen het verschil in snelheid (25gem tov 17gem) en techniek, maar ook de extra start lus helpen hierbij niet.
Integendeel want door die extra 7km lus kom je als chronorijder vol in de meute.
De vele smalle paadjes, nijdige klims en soms technisch snelle afdalingen zorgen voor gevaarlijke situaties bij iedereen.
Doch vond ik dat er zeer vriendelijk werd gereageerd, en er vlot plaats werd vrijgemaakt.

Enige nadeel is de vroege chrono start ](*,)
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Het ging mij in mijn commentaar niet specifiek over de chrono rijders, ik was al een half uur later gestart, dus die enkele die ik nog naderhand tegenkwam, kreeg van mij alle ruimte.

Nee het waren eerder de mede toertocht rijders, waarvan er toch meer dan gebruikelijk en dus ook dan gewenst, de indruk maakten dat zijn ook een chrono aan het rijden waren maar dan zonder nummerplaat.

En dit gehaast en gestress, om idd ook op plaatsen en dan vooral bij de toch ferme klimme(n)(tjes) en ook de technische afdalingen in het bijzonder, toch nog iemand voor bij te steken, staat dus in schril contrast met wat ik een week eerder mee had gemaakt, maar ook bij andere tochten waar de sfeer toch wat relaxter was dan in Tangissart,

dit doet echter niets af aan de fantastische organisatie waar ik alleen maar lof voor kan hebben.
Post Reply