Nobby Nic vraagje
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Nobby Nic vraagje
Voor mijn nieuwe 29'er ben ik op zoek naar een goede all round band met goede lekbescherming, iedereen raadt met de nobby nic aan, nu heb ik begrepen dat er naast de gewone performance uitvoering ook een snakeskin versie tl ready bestaat, deze laatste zou iets soepeler zijn...nu is mijn vraag of zo een soepele band nie veel te soepel wordt aangezien mijn gewicht (112kg) hierin ook een grote rol zal spelen waarschijnlijk...welke van de twee raden jullie aan?
Re: Nobby Nic vraagje
nobby nic is wel een band die best zwaar bolt, en das zo wat een band voor in de modder de rijden, als je niks anders doet dan in de modder ga er voor .
maar anders zou ik eerder een rocket ron voor van voor en een raceing ralph voor achter aan raden wat meer dan genoeg is.
ik rij zelf met een rocket ron 2.25 snakeskin TLE evo en achter een raceing ralph 2.25 snakeskin TLE evo en beiden banden tubeless gezet, voorste staat 2 bar en achter 2.2 bar
ik weeg zelf ook 110 kg en die setup is heel goed voor mij.
maar anders zou ik eerder een rocket ron voor van voor en een raceing ralph voor achter aan raden wat meer dan genoeg is.
ik rij zelf met een rocket ron 2.25 snakeskin TLE evo en achter een raceing ralph 2.25 snakeskin TLE evo en beiden banden tubeless gezet, voorste staat 2 bar en achter 2.2 bar
ik weeg zelf ook 110 kg en die setup is heel goed voor mij.
Re: Nobby Nic vraagje
Dan pomp je de band inderdaad wat meer op als je zwaarder bent. Hoe soepeler een band, hoe beter je grip gaat zijn. Voornamelijk in de bochten.
Evo banden van schwalbe zijn lichter omdat ze van verschillende compounds gemaakt zijn. In het midden harde compound voor betere rolweerstand en de zijkanten van een zachte compound voor meer grip.
Evo banden van schwalbe zijn lichter omdat ze van verschillende compounds gemaakt zijn. In het midden harde compound voor betere rolweerstand en de zijkanten van een zachte compound voor meer grip.