12/04/2015 Cassel :: Cassel Trophy (Frankrijk)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Single Tracker
Mountainbiker

12/04/2015 Cassel :: Cassel Trophy (Frankrijk)

Post by Single Tracker »

Een topper op de Noord-Franse kalender: de Cassel trophy editie 2015! :bounce:
Het is de 10de keer dat de Cassel Trophy georganiseerd wordt. Het wordt een top-editie met 37 privé-passages en 1321 hoogtemeters op de grote afstand!!

Stade Municipal 1
Route d'Oxelaere
59670 Cassel

9 - 23 - 36 - 46 - 65 km

Voor de drie langste afstanden moet je vooraf inschrijven.
Inschrijven kan nog tot en met vanavond!!

http://www.casseltrophy.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wybob
Mountainbiker

Re: 12/04/2015 Cassel :: Cassel Trophy (Frankrijk)

Post by Wybob »

Ik zou me inschrijven, is dit met een gezamelijk startuur? Of vrij te kiezen?

Edit: zie het al tussen. 7h30 en 8h30
davy
Mountainbiker

Post by davy »

Denk dat jullie te laat zijn om in te schrijven hoor.
Gezien dit topic zo laat verschijnt getuigd wel dat de rit al flink wat pluimen verloren heeft de laatste jaren lijkt me.
Woody 7
Mountainbiker

Post by Woody 7 »

Ga deze nu voor het vierde jaar op een rij rijden. Vind het nog altijd een topper hoor! Een sterke organisatie met een prachtig parcours, technische afdalingen waar je achter het zadel moet hangen, veel privé en de nodige hoogtemeters! I love it!! Je gaat al ver mogen rijden om dit wekelijks voor geschoteld te krijgen...
May
Mountainbiker

Post by May »

Indien je niet bent ingeschreven, kan je eventueel nog ter plaatse?
Of maken ze daar een probleem van?

Vincent
noutje
Mountainbiker

Post by noutje »

davy wrote:Denk dat jullie te laat zijn om in te schrijven hoor.
Gezien dit topic zo laat verschijnt getuigd wel dat de rit al flink wat pluimen verloren heeft de laatste jaren lijkt me.
Heb deze nu voor de 8st maal gereden en nog steeds een toprit. :-D
Zie hier mensen topritjes in vraag stellen maar onterecht we zijn gewoon te veel vewend :wink:
Vandaag de 46 gedaan en vond het een van de mooiste parcour van al die tijd ,zelfs dat strontmoeras zat er nie in :bounce:
Op naar nr 9
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

noutje wrote: Vandaag de 46 gedaan en vond het een van de mooiste parcour van al die tijd ,zelfs dat strontmoeras zat er nie in :bounce:
Op naar nr 9
Hehe, zat wel op de 65
https://www.strava.com/activities/283784882" onclick="window.open(this.href);return false;

Was jaar of 4 geleden dat ik deze nog had gereden, en mij vandaag geen seconde beklaagd.
Lekkere stukken afgewisseled - soms technisch - met een paar zeldzame recup stukken, want meestal zat er totaal geen "loop" in.
Alles op en rond de Cassel is eruit gehaald, soms tot overdrijven toe dat men draait rond iedere bank, boom, vijver, via oprit/tuin, etc.
Bijna gans de rit niemand gezien omdat we al snel als eersten over het parcours reden.
De bepijling kon wel beter. Grote pijlen, maar niet opvallend genoeg en soms slecht geplaatst. OP de singletracks wel massaal veel lint gespannen, dikke chapeau hiervoor =D>
De laatste km's was de kaars aant uitdoven. Verdomd wat een lastig parcours was dit. Hotsen en botsen en blijven stoempen :lol:

Goeie training
Woody 7
Mountainbiker

Post by Woody 7 »

Inderdaad terug een toprit gereden waar enorm veel tijd en werk werd ingestoken!! Chapaeu!!! Het zwaartepunt lag duidelijk in de laatste 10km waar we nog 300hm te verwerken kregen. Geëindigd met 70km en dan met de wind in het gat nog een 40 km naar huis los gereden. Cassel tot volgend jaar!
Brugse Racer
Mountainbiker

Post by Brugse Racer »

Enorm genoten van deze rit... Als deze TT al veel van zijn pluimen zou verloren hebben, dan schieten er gelukkig nog genoeg pluimen over!
Eindeloos veel singletrails, stevige klimmetjes, technische en steile afdalingen en dat terwijl de parcoursbouwer er precies niet genoeg van kreeg. Vooral op het einde.
Een keer los over de kop gegaan tijdens een afdaling op een weide nadat we door iemand zijn tuintje moesten rijden, gelukkig zonder erg. Lag allicht in mijn onkunde :-D
Ik was wel wat verrast dat quasi 90% van de bikers voor de 45k koos.
Was de eerste keer dat ik deze reed, maar volgend jaar opnieuw van de partij. Wat mij betreft mag deze organisatie gerust zijn voetje plaatsen naast organisaties zoals de Herders en Hagelandse chrono! =D>
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

Heb de 1st Cassel gereden, en hier ook de 10e.
De tocht is toch blijven evolueren door de jaren heen. Er zijn vele stukken bijgekomen, ook privé.
Dit jaar was het parcours TOP uitgetekend. Enorm veel werk !!
Vroeger kon er soms verwarring ontstaan tss de verschillende afstanden, omdat die elkaar
veelal kruisten. Dit jaar was dit niet het geval.

Dit jaar de 65 gereden met Mr Swiss en de Brokkerieder. Dat was goed voor 69kms en 1300 hms. Daarna nog eens
vertrokken voor de laatste lus. Deze niet volledig meer gereden, de beentjes stonden het niet meer toe... #-o
Geëindigd met 92 kms en 1800hms. En het heeft pijn gedaan...

Bedankt Cassel !
Post Reply