Hallo,
Heeft er hier iemand op dit forum ervaring met de mavic ksyrium slr??
Ik ben van plan om die te kopen..
Sportieve groeten
Mavic ksyrium slr
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Edlisjas
- Mountainbiker
Re: Mavic ksyrium slr
Ik heb ze nu zo'n 300 km gebruikt en bij mij is de zwarte exalith laag op de remrand al half afgesleten...
1 keer lekgereden bij regenweer met de standaard banden.
Het zijn wel fijne, stijve, lichte wielen.
1 keer lekgereden bij regenweer met de standaard banden.
Het zijn wel fijne, stijve, lichte wielen.
-
Nifty
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Ik heb er vorig jaar tijdens een tocht ook gezien waar de zwarte rand haast volledig verdwenen was. Ik dacht dat dat pas na zo'n 5 à 8000 kilometer stilaan zou beginnen. Na 300km is wel zeer snel.
Waren dat ritten in de regen of heb je verkeerde remblokken gebruikt?
- Edlisjas
- Mountainbiker
Ja, 1 rit in de regen. Ik verwacht maandag een setje Ultegra wielen. Het SLR wiel gaat terug naar Mavic via Canyon, hopelijk krijg ik een nieuw achterwiel of herspaken ze het achterwiel op een nieuwe velg.Nifty wrote:Ik heb er vorig jaar tijdens een tocht ook gezien waar de zwarte rand haast volledig verdwenen was. Ik dacht dat dat pas na zo'n 5 à 8000 kilometer stilaan zou beginnen. Na 300km is wel zeer snel.
Het is niet heel goed te zien hier:

ik had de cosmics met exalight rand. achterwiel werd herspaakt en voorwiel niet. ze zeiden dat ik al blij mocht zijn dat ze achterwiel deden want dit valt onder slijtage en dus moest ik hetgeen ze deden zien als een geste. wielen hadden 800 km op de teller en 1 lange regenrit. heb ze erna dan ook direct verkocht.
- kevx
- Mountainbiker
Bij Stealth Wheels hebt ge voor rond de 1000 euro een set carbon wielen met Tune naven (standaad naven zijn iets goedkoper). Rijd er sinds vorige zomer mee en kan er niks slecht over zeggen. Prijs/kwaliteit dik inorde. Lichte en stijve wielset.
Keuze uit verschillende hoogtes velg, naven, kleuren stickers, kleuren spaken....
Keuze uit verschillende hoogtes velg, naven, kleuren stickers, kleuren spaken....