Chemins du Soleil 2015

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Wollie
Mountainbiker

Re: Chemins du Soleil 2015

Post by Wollie »

2 X .... santé gij :)

Jammergenoeg moet ik werken met de Cassel trophy. Mil man trail ben ik er wel.
Die 32T is bij mij met 27,5 wielkes... . sowieso zal er wel iets te voet moeten gebeuren, vroeger vond ik dat absoluut not done, tegenwoordig heb ik geleerd dat je soms te voet moet om op plaatsen te geraken waar je dan de mooiste singletracks en afdalingen hebt. Dus een noodzakelijk kwaad zoals ze zeggen...

Grtjs
Diet
Mountainbiker
Location: Sobre Spam 2012/Sobre Spam 2013/Grand Canyon AL SLX 29

Post by Diet »

Iemand toevallig nog plaatske over voor mezelf in de auto en mijn bike op de trekhaak (niet omgekeerd aub)? Gezien we thuis maar 1 auto hebben wil ik mijn vrouw en kinderen niet het hele weekend gijzelen door hen de auto te ontnemen. Brandstof en péage worden uiteraard vergoed.
Last edited by Diet on Mon 30 Mar 2015 22:09, edited 1 time in total.
Wollie
Mountainbiker

Post by Wollie »

Helaas, mijn auto zit vol. 2 CDS'ers en onze madammen zetten we af in de Provence want die willen de Ventoux eens oprijden... (afrijden ja, maar oprijden #-o #-o )
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Met welke banden trekken jullie naar de CdS?
Stevige goedlopende banden à la Roc d'Azur, of toch iets met meer noppen?
Diet
Mountainbiker
Location: Sobre Spam 2012/Sobre Spam 2013/Grand Canyon AL SLX 29

Post by Diet »

Ik rij daar al jaren met Racing Ralph achter, soms Rocket Ron vooraan. Snakeskin. Voor mij is dat ideale combinatie en toch ook sterk genoeg om eens flink door te jassen bergaf. Zeker geen zwaarder profiel nodig naar mijn bescheiden mening. Dit jaar waarschijnlijk eens met een dikke Maxxis Ikon 26*2.35 proberen.
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

_anonymus_ wrote:Met welke banden trekken jullie naar de CdS?
Stevige goedlopende banden à la Roc d'Azur, of toch iets met meer noppen?
Ik rijd momenteel nog steeds met de banden bij aanschaf fiets : Rocket Ron (geen snakeskins). Niet slecht, maar zo broos...,als je er boos naar kijkt komt er een scheur in ! #-o
Voor CDS heb ik uitgekeken naar iets anders, en mijn keuze ging ook naar Maxxis IKON 3C EXC (exo protection), 2.20, 29" dan wel. Licht, loopt goed,
en kan één en ander verdragen.

Ik heb ook een vraagje : binnenbandjes of latex...? :-k
weetabix
Mountainbiker

Post by weetabix »

Latex en de binnenband neem je mee voor onderweg moest je lek rijden. Voorzie nog enkele plakkertjes om die binnenband te kleven en het komt wel goed.
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

Portes Horaires :
. Dag 1 : om 14u, of na 5u45 fietsen, of na 2153 hm => minimum 9,11km/u totaal (niet bewogen) gemiddelde te fietsen
. Dag 2 : geen
. Dag 3 : om 13u20, of na 6u35 fietsen, of na 2237 hm => minimum 7,09km/u totaal gemiddelde te fietsen

Op het eerste gezicht lijkt me dit héél haalbaar. Alles zal afhangen van de afdalingen, als die
heel technisch zijn, met remmen dicht...
Wollie
Mountainbiker

Post by Wollie »

Was vorig jaar toch geschrokken toen we de laatste dag pas 15min voor de Portes Horaires aan de laatste BV verschenen.
Ik heb toen rustig gereden (maar dat moest ik anders hou ik het geen 3 dagen vol) enne, aja onderweg ook een terrasje gedaan :) .

In ieder geval, staar je niet blind op gemiddelde's, die liggen laag omdat hier vrij weinig stukken in zitten waar je op een gemiddelde vlaamse toertocht met je hardtail aan 28km/h doorvliegt. De vele singletracks, technische stukken, klimmen, soms portages, afdalingen zorgen dat je gemiddelde laag ligt (maar cijferkes doen er niet toe, enkel zorgen dat er op tijd bent). Als ik me niet vergis gingen de profs (ex wereldkampioen) daar aan 16km/h.
En de bevoorradingen, daar sta je toch ook wel vlot 20 min stil, iedereen neemt de tijd deftig te eten, er zijn er slechts 2 per rit hé.

Er zijn er ook wel een redelijk aantal bikers die op voorhand beslissen de 3 ritten niet volledig te doen, maar aan de laatste BV in het busje stappen.

grtjs,
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

roger wrote:Doet deugd zo wat steun,dank u.
Hey Roger,

Hoe is het er intussen mee? Aan het herstellen?
Post Reply