Dilbeek - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
flygirl
Mountainbiker

Dilbeek

Post by flygirl »

Vorige zondag nieuwe Bloso-route in Dilbeek gereden.

Veldstukken lagen er nog zeer goed bij, desondanks dat wij in de namiddag zijn gaan rijden en ons dus verwachtten aan een slagveld aangezien de route 's morgens ingereden ging worden. Niet dus..

De route zelf is wel plezant, ge komt op plaatsen in Dilbeek en omstreken waar ge anders niet zou komen (2 kangoeroes gezien + herten!!) maar het merendeel van de tocht is op de baan. Er zit 1 serieuze lange grasstrook tussen die wreed bergop gaat maar verder is het zeker niet zwaar. Ook goed bewegwijzerd, alleen bij de start aan het gemeentehuis zijn we drie keer rondgereden om de 2e pijl te zoeken..

Maar dus wel leuk om eens op ne zondag te doen!!
fieldbiker
Mountainbiker

Re: Dilbeek

Post by fieldbiker »

flygirl wrote:Vorige zondag nieuwe Bloso-route in Dilbeek gereden.

Veldstukken lagen er nog zeer goed bij, desondanks dat wij in de namiddag zijn gaan rijden en ons dus verwachtten aan een slagveld aangezien de route 's morgens ingereden ging worden. Niet dus..

De route zelf is wel plezant, ge komt op plaatsen in Dilbeek en omstreken waar ge anders niet zou komen (2 kangoeroes gezien + herten!!) maar het merendeel van de tocht is op de baan. Er zit 1 serieuze lange grasstrook tussen die wreed bergop gaat maar verder is het zeker niet zwaar. Ook goed bewegwijzerd, alleen bij de start aan het gemeentehuis zijn we drie keer rondgereden om de 2e pijl te zoeken..

Maar dus wel leuk om eens op ne zondag te doen!!
Van de week dinsdagavond ook de blauwe route eens afgereden en nu zijn dus wel alle pijltjes èn verbindingspijlen aangebracht, wat een verademing was ten opzichte van twee weken geleden. Maar inderdaad, 't is een aangename route, de mooiste is echter de rode route met een paar fameuze hellingen.

Fieldbiker
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Zeg Flygirl ben je de zus van flyboy :D

Persoonlijk heb ik nog maar stukken van de route gereden. Voor mij is ze welkom want op mijn trainingsparkoers (Ternat-Schepdaal- Gaasbeek-Kapelle-Asse-Lennik) Je kan in die streek naar hartelust combineren met de verschillende vaste routes die elkaar kruisen (Affligem,Dilbeek,Lennik, Gooik, St-Pieters-Leeuw) Het blijft Pajottenland, modderhaters opgepast!

Dilbeek is een beetje meer stedelijk maar met pittige stukjes, een stuk zwaarder dan Affligem bvb.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Ik was zinnes om de groene en rode route es te doen met collega maar menne bikemaat is ziek gevallen dus zal een week of 2 uitgesteld worden maar uitstel is geen afstel he.
Op zondag 25 April is er wel een toffe TT in dilbeek ( itterbeek ) waar ik zeker van de partij zal zijn.

flyer ==>> http://members.lycos.nl/themountainbike ... erbeek.jpg

Gizmo 8)
flygirl
Mountainbiker

Post by flygirl »

En 23 april een mtb-nocturne...
dat ga ik toch eens gaan uitproberen... mountainbike by night...

cu
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Mountainbike-by-night wil ook nog eens proberen. Waar vinden we meer info over die nocture?
flygirl
Mountainbiker

Post by flygirl »

dunno, heb flyer opgeraapt tijdens tourtocht in Lennik..

kzal hem hier even natypen:

1ste MTB NOCTURNE
vrijdag 23 april 2004
Vertrek: 20.00u-22.00u
kleedkamers, douches, afspuitstand
Startplaats: Sporthal-recreatiecentrum Itterbeek
Keperenbergstraat 37b, 1701 Itterbeek
25 km
eigen verlichting voorzien

en zondag 25 april MTB lentetour, same place: 25-45-60 km
vertrek: 8.00-10.30
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

OK flygirl,

het staat genoteerd.

THX
viper
Mountainbiker

Post by viper »

De 3 lussen gereden. t' is redelijk afwisselend en pittig.Meer, met fotoreportage, lees je op http://users.skynet.be/vipersite/
nightbiker
Mountainbiker

Post by nightbiker »

Ik ben van plan zondag dez bloso-route eens uit te proberen. Ligt die er mometeel goed bij of is het vooral modderstampen? Is de bewegwijzering verbeterd of moet ik een streekkaart meenemen?
Post Reply