Zou ook bij de 8 speed blijven, Voor die één versnelling meer moet ge het niet doen.
Die 9 speed maakt het allemaal nog veel gevoeliger en duurder.
Probeer de oude lx cassette te steken, heeft stalen tanden maar is verder van alu, daar kunt ge wat kettingen op verslijten.
Weegt wel wat meer.
Dan nog een exotisch stalen buitenblad en ge moet de eerste 15000 km enkel kettingen verwisselen.
upgrade naar 9-speed
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
ombouw van 8 naar 9 speed
ik wou namelijk mijne 8 speed ombouwen naar 9 speed nu mijn aandrijving versleten is!
mijn vraag was gaat dat en welke onderdelen moet ik nog vervangen buiten de cassette, ketting, derieleurwieltjes, schifters 9speed,???
greetz
mijn vraag was gaat dat en welke onderdelen moet ik nog vervangen buiten de cassette, ketting, derieleurwieltjes, schifters 9speed,???
greetz
- CannonDale
- Mountainbiker
Post by CannonDale »
En wat met het crankstel??
ik zit nog met een oude 5 spider XT Cranks en kettingbladen , die kettingbladen zijn dringend aan vervanging toe.
maar zijn die in de handel nog verkrijgbaar ??, en werken die 8 sp kettingbladen nog als ik al de rest omzet naar sram 9 ( triggers , a-der + x-gen voor der. )
toch tof van shimano als die om de haverklap alles liggen aan te passen.
het lijkt al meer op wat er gebeurd met PC's , vandaag gekocht morgen oude brol.
ik zit nog met een oude 5 spider XT Cranks en kettingbladen , die kettingbladen zijn dringend aan vervanging toe.
maar zijn die in de handel nog verkrijgbaar ??, en werken die 8 sp kettingbladen nog als ik al de rest omzet naar sram 9 ( triggers , a-der + x-gen voor der. )
toch tof van shimano als die om de haverklap alles liggen aan te passen.
het lijkt al meer op wat er gebeurd met PC's , vandaag gekocht morgen oude brol.
-
superstardjay
- Mountainbiker
Post by superstardjay »
Aangezien je kan typen zal je waarschijnlijk ook kunnen lezen, het antwoord staat uitvoerig beschreven boven je post... Op de eerste bladzijde van dit topic dus.ik wou namelijk mijne 8 speed ombouwen naar 9 speed nu mijn aandrijving versleten is!