Ongehoord gedrag
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- whaleshark
- Mountainbiker
- Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem
Re: Ongehoord gedrag
Post by whaleshark »
Geluk zit soms in een klein hoekje...kazzz wrote:Chance dat ik met buikgriep thuis in bed lag![]()
![]()
Ik wil al een tijdje een tt meerijden en zocht nu even info hierover in het forum. Na een aantal bladzijden te hebben gelezen over dit onderwerp heb ik eerlijk gezegd al geen zin meer. Als het er zo aan toe gaat dan is de fun er toch meteen vanaf? Ik ben van strekking dat ik een plezante tocht wil doen. Als ik daarbij een goede tijd rij, zoveel te beter, maar als "mijn tempo" daarvoor te hoog, of eerder: te laag ligt, en iedereen gaat beginnen grommelen, dan rij ik inderdaad liever alleen of met vrienden ergens anders.
Maar ik vermoed (of hoop) dat het grote merendeel ook gewoon gaat om de tocht te rijden ipv wat te gaan roepen en vloeken op iedereen die even anders rijdt dan hoe zij willen, dus ik geef het maar het voordeel van de twijfel
Maar ik vermoed (of hoop) dat het grote merendeel ook gewoon gaat om de tocht te rijden ipv wat te gaan roepen en vloeken op iedereen die even anders rijdt dan hoe zij willen, dus ik geef het maar het voordeel van de twijfel
- Dickie
- Mountainbiker
Op de ca. 30000km toertochten die ik tot nu toe gereden heb nog nooit negatieve toestanden meegemaakt.
Altijd goed geamuseerd en met plezier uitgekeken naar de volgende.
Ja, al eens een elleboogcontact dat steeds met excuses uitgeveegd werd, het vernoemen niet waard, iedereen kan zich al eens misrekenen.
Zelfs op de chrono's of wedstrijden nooit trubbels ondervonden.
Aanvaringen gebeuren, maar mss moet het ook niet overdreven worden?
Altijd goed geamuseerd en met plezier uitgekeken naar de volgende.
Ja, al eens een elleboogcontact dat steeds met excuses uitgeveegd werd, het vernoemen niet waard, iedereen kan zich al eens misrekenen.
Zelfs op de chrono's of wedstrijden nooit trubbels ondervonden.
Aanvaringen gebeuren, maar mss moet het ook niet overdreven worden?
dat dacht ik ook: de meeste (aleja eig allemaal) mtb'ers die ik ken zouden ook gewoon rijden, amuseren, niet grommelen en genieten van het parcours en omgeving.
Dus ik ga er mij gewoon in gooien en enkele tt's in de agenda zetten!
Ik herinner mij dat ik ooit een korte tt gereden heb in een vorig leven, samen met mijn neef en onze splinternieuwe ongeveerde mtb's waar we voor gespaard hadden. Dat viel toen ook enorm mee, ook al waren we toen al zeker niet de snelste of technisch meest gevorderde bikers in de tocht.
Dus ik ga er mij gewoon in gooien en enkele tt's in de agenda zetten!
Ik herinner mij dat ik ooit een korte tt gereden heb in een vorig leven, samen met mijn neef en onze splinternieuwe ongeveerde mtb's waar we voor gespaard hadden. Dat viel toen ook enorm mee, ook al waren we toen al zeker niet de snelste of technisch meest gevorderde bikers in de tocht.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
[quote="keepsake"]Ik wil al een tijdje een tt meerijden en zocht nu even info hierover in het forum. Na een aantal bladzijden te hebben gelezen over dit onderwerp heb ik eerlijk gezegd al geen zin meer. Als het er zo aan toe gaat dan is de fun er toch meteen vanaf? Ik ben van strekking dat ik een plezante tocht wil doen. Als ik daarbij een goede tijd rij, zoveel te beter, maar als "mijn tempo" daarvoor te hoog, of eerder: te laag ligt, en iedereen gaat beginnen grommelen, dan rij ik inderdaad liever alleen of met vrienden ergens anders.
[/quote]
niks van aantrekken.
het is simpel : zijn er snellere mensen die je willen passeren, maak een beetje plaats. meestal hebben ze niet veel ruimte nodig, en je hoeft niet eens voet aan de grond tezetten - zelfs niet op singletracks, want er zit daar altijd wel een breder stuk in.
ben jij degene die sneller is... roep gewoon zonder agressie links of rechts (naar waar ze moeten uitwijken, of vraag even te passeren. meestal doen ze dat zonder problemen te paken.
vaak is het beter dat je een TT wat later aanvangt dan de rest.... heb je meestal een rustig ritje. of juist heel vroeg., vanaf de eerste inschrijvingen.
de meeste incidenten gebeuren op veldtoertochten, vooral tussen november en januari als de wielertoeristen van de baan het veld induiken en denken coureur te zijn.
wielrenners ook maar die gaan met respect om en gebruiken TT's niet vaak als racesimulatie... het is eerder ontspannend rijden na een druk wegseizoen met hier en daar een versnelling.
mijn ervaring is een van 2 kanten :
vaak gedoe met mensen die 1x de week gaan rijden en dan wel op zo'n TT, totaal panikeren als iemand wil passeren met een scheldpartij als gevolg in je richting... voor met respect te willen passeren. Anderzijds bepaalde wielertoeristen die zelfs kinderen onderuit zouden rijden... die geef je dan graag (of wil je doen) een koekje van eigen deeg.
kotom :
je leest hier wel veel over zo'n toestanden, maar in het veld valt het niet veel voor. Het moet al lukken dat het u overkomt.
ook het tijdstip waarop je gaat rijden bij een TT, bepaald veel.
Intussen zijn er ook al zoveel TT's, dat de concentratie deelnemers veel meer versplintert is dan vroeger, en dat doet zeer veel.
niks van aantrekken.
het is simpel : zijn er snellere mensen die je willen passeren, maak een beetje plaats. meestal hebben ze niet veel ruimte nodig, en je hoeft niet eens voet aan de grond tezetten - zelfs niet op singletracks, want er zit daar altijd wel een breder stuk in.
ben jij degene die sneller is... roep gewoon zonder agressie links of rechts (naar waar ze moeten uitwijken, of vraag even te passeren. meestal doen ze dat zonder problemen te paken.
vaak is het beter dat je een TT wat later aanvangt dan de rest.... heb je meestal een rustig ritje. of juist heel vroeg., vanaf de eerste inschrijvingen.
de meeste incidenten gebeuren op veldtoertochten, vooral tussen november en januari als de wielertoeristen van de baan het veld induiken en denken coureur te zijn.
wielrenners ook maar die gaan met respect om en gebruiken TT's niet vaak als racesimulatie... het is eerder ontspannend rijden na een druk wegseizoen met hier en daar een versnelling.
mijn ervaring is een van 2 kanten :
vaak gedoe met mensen die 1x de week gaan rijden en dan wel op zo'n TT, totaal panikeren als iemand wil passeren met een scheldpartij als gevolg in je richting... voor met respect te willen passeren. Anderzijds bepaalde wielertoeristen die zelfs kinderen onderuit zouden rijden... die geef je dan graag (of wil je doen) een koekje van eigen deeg.
kotom :
je leest hier wel veel over zo'n toestanden, maar in het veld valt het niet veel voor. Het moet al lukken dat het u overkomt.
ook het tijdstip waarop je gaat rijden bij een TT, bepaald veel.
Intussen zijn er ook al zoveel TT's, dat de concentratie deelnemers veel meer versplintert is dan vroeger, en dat doet zeer veel.
ik ben zelf een trage rijder en heb er bijna nooit last van op een paar keer na maar dat kan je op een hand tellen na vier jaar als je allemaal een beetje rekening houd met elkaar is er geen probleem en is het voor iedereen plezant.
-
racoonfreak
- Mountainbiker