15/3/2015 Mons-en-Pévèle

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Kevindv
Mountainbiker

15/3/2015 Mons-en-Pévèle

Post by Kevindv »

Iemand info over het type parcours?
Zitten er "Parijs-Roubaix"-stroken in de tocht?
De info van de afstanden heb ik vanop mtb-you.
Eventueel hoogtemeters, off-roadgehalte?
slooverke
Mountainbiker

Re: 15/3/2015 Mons-en-Pévèle

Post by slooverke »

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar eventuele info van bikers die daar in het verleden zijn gaan rijden.....

Ben van plan om zondagmorgen naar ginds te gaan, maar zonder enige info is wa ambetant...
Brede Boskanter
Mountainbiker

Post by Brede Boskanter »

Wij zijn ook van plan om met enkele Boskantrijders naar daar te gaan .Volgens enkele leden die vorig jaar aanwezig waren een beetje vergelijkbaar met die ajuinentocht van enkele weken geleden. Een paar terrils en enige Paris-Roubaix stroken .Zondag is er in de streek niets te doen dus gaan we daar eens biken .
Hans76
Mountainbiker

Post by Hans76 »

Vorig jaar heb ik deze gereden. Het was voor mij dan de eerste keer dat ik over de skreve ging gaan biken. Het was dan ook mijn eerste kennismaking met de terrils. De 50 km. gedaan en 2 terrils gehad.
Zeker niet twijfelen om te gaan! Mooie tocht maar ook geen topper. En let op : mispakt u niet, Mons-en-Pévèle ligt op een toch wel serieuze heuvel. Verschiet dus niet al uw kruid tijdens de tocht :lol:

Dit jaar niet aanwezig daar ik naar Thuin ga. :bounce:
dickino
Mountainbiker

Post by dickino »

Vorig jaar hier gereden.
Zeker de moeite waard.
op het einde zitten er een paar stroken in van Paris-Roubaix. Oa Orchies en Mons-en-Pévèle zelf.
Toen voor de 50 gegaan maar die waren er meer dan 60 ... en het ware zware extra kms.
Prettige sfeer !!!

Veel plezier ( ik wacht nog op co-piloten en het weer )
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

dickino wrote:Vorig jaar hier gereden.
Zeker de moeite waard.
op het einde zitten er een paar stroken in van Paris-Roubaix. Oa Orchies en Mons-en-Pévèle zelf.
Toen voor de 50 gegaan maar die waren er meer dan 60 ... en het ware zware extra kms.
Prettige sfeer !!!

Veel plezier ( ik wacht nog op co-piloten en het weer )

Bedankt voor de info, dus morgen in alle vroegte richting Frankrijk voor de 50 / 60 km, ideale voorbereiding op de VTT Raid van 17 mei 125 km Paris Roubaix....
wiene
Mountainbiker

Post by wiene »

:-) Eerste VTT bij onze zuiderburen, leuke tocht met wat kasseien en terrils, spijtig van de ontbrekende douches achteraf :( en voor den après moet ge hier ook niet zijn :(
Brede Boskanter
Mountainbiker

Post by Brede Boskanter »

Zoals gezegd waren wij hier gisteren met drie Boskantrijders iets na 8u aan de start .Er was al behoorlijk wat volk en weinig parking .De tocht was behoorlijk maar ook geen echte topper , denk dat de beste stukken in de 70 km zaten .Wij hebben de 50 gedaan , vele lange rechte stukken met toch een heel leuke terril onderweg . De weinige hoogtemeters zaten in de slotbeklimming .Misschien volgend jaar terug maar dan zeker voor de grootste afstand .Den apres is natuurlijk op zen Frans , een stuk stokbrood , 1 glas bier of frisdrank , elkaar een zoentje geven en tot volgende week .Bij ons gaat dat natuurlijk anders . Er waren wel lekker warme douches met veel water in dat kleine gebouwtje bij de afspuit aan de voet van de klim bij het voetbalveld .Wij hebben ons daar mooi gewassen samen met nog twee Vlamingen .Al bij al een leuke zondagvoormiddag samen met Filip en Timo .Zondag naar Izegem .
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Brede Boskanter wrote:Zoals gezegd waren wij hier gisteren met drie Boskantrijders iets na 8u aan de start .Er was al behoorlijk wat volk en weinig parking .De tocht was behoorlijk maar ook geen echte topper , denk dat de beste stukken in de 70 km zaten .Wij hebben de 50 gedaan , vele lange rechte stukken met toch een heel leuke terril onderweg . De weinige hoogtemeters zaten in de slotbeklimming .Misschien volgend jaar terug maar dan zeker voor de grootste afstand .Den apres is natuurlijk op zen Frans , een stuk stokbrood , 1 glas bier of frisdrank , elkaar een zoentje geven en tot volgende week .Bij ons gaat dat natuurlijk anders . Er waren wel lekker warme douches met veel water in dat kleine gebouwtje bij de afspuit aan de voet van de klim bij het voetbalveld .Wij hebben ons daar mooi gewassen samen met nog twee Vlamingen .Al bij al een leuke zondagvoormiddag samen met Filip en Timo .Zondag naar Izegem .
Waren er daar toch douches en kleedruimtes???? #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o
Na de rit vroeg ik aan de inschrijving waar er douches waren en daar zei men dat dit niet voorzien was......

Heb me dan buiten aan de wagen moeten omkleden om terug huiswaarts te rijden......
Nu goed, dat weten we dan indien we volgend jaar terugkomen....

Kan uw mening wel bijtreden, een gezellige rit maar nu ook niet superuitdagend, behalve de laatste terril en de wateroversteek in het bos.... :-D :-D :-D :-D
Sjarel
Mountainbiker

Post by Sjarel »

Zo een 'wateroversteek' had ik nog nooit meegemaakt! Geen ontkomen aan. Dan maar mooi rechtdoor sturen en hopen dat alles goed komt.

Image

Niet bij iedereen ging het goed: deze man was vlak voor de foto languit in het water gevallen. Hij had daarbij ook nog zijn knie bezeerd.
Post Reply