Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
xdevil
Mountainbiker

Re: Herentals - Bloso

Post by xdevil »

de lavendelweg hebben ze vandaag ook terug glad getrokken , ze waren er aan bezig toen ik er overging.
maar het rijd nu wel zwaar aangezien je er toch wat in zakt met je wiel.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="g-works"]Bosbeheer wil alleen inlandse bomen en geen wildgroei.
Maar er word gezwegen over de opbrengst van al dit gekapt hout .
2jaar geleden werd een groot stuk singeltrack uit het parcour gelaten . Het bos had herstel nodig van alle paden die kapot gereden waren door fiets en paard , en vele vogels hadden daar broedplaatsen .
Wat er nu gebeurt is totale verwoesting door mega machienes wat geen enkele fiets gedurende jaren kan doen.
Ik ga die zalige oude singeltrack nog eens rijden en hoop dat ik een verantwoordelijke voor groen tegen kom ...[/quote]

als een fietser ,wandelaar of paardrijder een vogeltje laat opschrikken is het oorlog en trappen ze hem het bos uit. als bosbeheer hele hectare verwoest, is er niets aan de hand. typisch het beleid van Belgistan, de Europese Bananenrepubliek geleid door incompitente witteboord criminelen. (tis toch waar zeker...)

nog elders in de regio hebben ze ook bos uitgedund. het stond er vol eiken, notelaar en beuk, naast wat den en berk. 3x raden wat allemaal weg was, terwijl ze vooral den en berk moesten kappen.
er schiet nog amper 20% over van wat er stond...vooral den :evil:
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

Misschien moeten we de Media hier eens op los laten ...
De boel nog opblazen moet niet , je ziet genoeg als je door het bos rijd wat er van een mooi wandel/mtb route nog overblijft .
ik vind het hoog tijd dat er iets gebeurt ! :evil: :evil:
aan alle moderators op dit forum ! posten /delen op FB, Twitter , ...VTM, VRT , HLN, GVA, ...
symphysodon
Mountainbiker

Post by symphysodon »

Ik kom dan niet vaak in herentals maar hier in balen(keiheuvel) zijn ze ook sterk bezig. Alles kapot rijde en bossen omkappen maar een MTB route mag er niet komen... Het staat het hier vol "vakantiehuisjes" die meer op een stort lijken en daar doen ze dan ook niks aan. :-?
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

De rode route is inderdaad een ramp, zowat voor 80% kapotgereden. Ze hadden beter de route volledig gesloten of een omleiding voorzien, op sommige plaatsen is het gewoonweg gevaarlijk om bijvoorbeeld met jonge gasten te gaan rijden. Het gaat hier tenslotte om een Bloso route en die zou voor iedereen berijdbaar moeten zijn.
Zelfs een simpel bordje om te waarschuwen voor werken is er teveel aan blijkbaar, ik heb er toch geen gezien in ieder geval.

Op crappy smartphone foto's ziet het er allemaal wat minder erg uit dan in real life, maar het geeft de' sfeer' toch wat weer op de Bloso route van Herentals momenteel:

Image

Image

Iemand een emailadres om een klacht te sturen?
Powerflor
Mountainbiker

Post by Powerflor »

vandaag gereden:

parcours is zeer sterk gedroogd.
de gleuven op de rode zijn er nog, maar wel droog.
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

Ik heb bloso een mail gestuurd met een link naar deze topic .
Maar nog steeds geen antwoord ....
whaleshark
Mountainbiker
Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Post by whaleshark »

Groene mannekes mer paardenkleppen op, die hun macht tonen... schandalig.
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Het is wat droger nu. Ga er van de week ook nog eens gaan rijden.

Die sporen, daar kunnen ze weinig aan doen. Met zwaar tuig in een bos werken tijdens/na zo'n natte winter, dat resulteert onvermijdelijk in zulke toestanden. En dit is maar een tijdelijke toestand, dat kappen blijft niet eeuwig duren. Ik kan er wel mee leven, we rijden uiteindelijk met een MTB hé, en als het echt te gortig wordt, er zijn nog andere paadjes. :-)
Powerflor
Mountainbiker

Post by Powerflor »

update:

de ontbossing is blijkbaar bijna op z'n einde.
Lavendelweg is nog een beetje vuil, daar zijn ze nog hout aan het buiten rijden.
Stammentjes zijn weg en de rode toer is zich aan het herstellen.
De paden zijn aan één zijde bijna terug vlak, rest vrees ik voor.
De heistraat zou ook terug in orde zijn, maar niet geweest, overzijde hiervan weet ik niet, hier komen we nooit wegens 365 dagen slecht. :oops:

Van Stad Herentals reactie gehad.
Van BLOSO noppes.
Van ANB noppes.
Post Reply