TS Cedric heeft het over de V800. Dat is Bluetooth Smart en heeft in principe niks met coded/non-coded etc... te maken.
Is een 1-op-1-koppeling tussen zender en ontvanger, storing van bv. medebikers is daardoor uitgesloten.
(wel kan de V800 ook de "oude" 5khz aan, en de H7 zender die erbij zit kan zowel Bluetooth als 5khz uitzenden, dit vnl voor triatleten/zwemmers die ook hun zwemsessies willen monitoren. Bluetooth werkt immers niet onder water. Dus, even checken of je H7 wel degelijk via Bluetooth gekoppeld is, maar ik neem aan van wel).
Hoge hartslag
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
HardTail Charlie
- Mountainbiker
Re: Hoge hartslag
Mijn ervaring met die krengen van sensors is dat ze bij slechte geleiding dubbele pulsen gaan meten. Eerste keer gemerkt op de crosstrainer: dadelijk 200 polsslag terwijl ik bij opwarming op 113-118 zit. Als ik mijn vinger op het linker contact hield zakte de rate naar 118, loslaten en hop...220 tot 270. Ik zeg maar, static, geleiding, storing lijkt mij iets om toch te overwegen. Ik heb toen dadelijk een nieuwe sensor gekocht en jawel OPNIEUW! Met de derde was het opgelost. Ik wist toen ook waarom de andere fietsmaten dachten dat ik een missile-lock op hun had bij het voorbijrijden met die oude sensor... ](./images/smilies/eusa_wall.gif)